Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

Το θερινό ημερολόγιο του Γιωργάκη Παπανδρέου


1 Αυγούστου
 
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, είναι ο πρώτος μου Αύγουστος ως πρωθυπουργός. Ελπίζω να μην είναι και ο τελευταίος. Είναι ωραίο να είσαι πρωθυπουργός της Ελλάδας, γιατί όλες τις αποφάσεις τις παίρνει η «τρόικα» και εσύ μπορείς να κάνεις βόλτες και να ασχολείσαι με τα θαλάσσια σπορ. Πάντα τις αποφάσεις για την Ελλάδα τις έπαιρναν οι ξένοι, αλλά είμαι ο πρώτος που το θεσμοθέτησε και το ανακοίνωσε επίσημα στον ελληνικό λαό. Κάποιος έπρεπε να τους πει την αλήθεια. Τους ξεκαθάρισα επίσης πως βρισκόμαστε σε καθεστώς μειωμένης εθνικής κυριαρχίας. Είναι υπερτιμημένη η εθνική κυριαρχία∙ άλλωστε, εγώ είμαι σοσιαλιστής -άρα και διεθνιστής- και δεν τα πάω καλά με τους εθνικισμούς. Ξέχασα να σου πω πως είμαι στην Πάρο και τα περνάω τέλεια. Έκανα κανό, windsurfing, βάρη, ποδήλατο, bungee jumping και θαλάσσιο σκι. Ήθελα να κάνω και τον γύρο του νησιού τρέχοντας, αλλά με γιουχάρανε κάτι γριές στο Πίσω Λιβάδι και αναγκάστηκα να σταματήσω.

2 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, επιστρέψαμε από την Πάρο τα ξημερώματα με το πλοίο της γραμμής. Το ΠΑΜΕ είχε αποκλείσει το λιμάνι του Πειραιά και δεν άφηνε τους επιβάτες να αποβιβαστούν. Βούτηξα στη θάλασσα από το κατάστρωμα, έκανα μακροβούτι και βγήκα στην ξηρά, χωρίς να με πάρει κανείς είδηση. Βέβαια, η μπόχα από τα σκατόνερα του λιμανιού έχει ποτίσει όλο μου το κορμί και αναγκάστηκα να αναβάλω όλα τα ραντεβού μου.

3 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, σήμερα τα μπλογκ.....
έχουν φωτογραφίες που με δείχνουν να κάνω κανό και windsurfing στην Πάρο. Τα σχόλια είναι ειρωνικά και υβριστικά. Ήθελα να ήξερα πώς επιτρέπεται να γράφονται τέτοια σχόλια στο διαδίκτυο. Α, ξέχασα ότι είμαι υπέρ του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών. Τι τους πειράζει, όμως, που είμαι αθλητικός τύπος; Θα ήταν καλύτερα αν κάπνιζα και έπινα όπως έκανε ο μπαμπάς; Μήπως θέλουν να αρχίσω να κυνηγάω και γκόμενες; Μήπως να αρχίσω να ακούω και Ρίτα Σακελαρίου; Θα πρέπει να καταλάβουν, επιτέλους, πως ο μόνος τρόπος για να ξεχωρίσω από τον μπαμπά μου ήταν να ασχοληθώ με κάτι που δεν αγαπούσε. Φαντάζεται κανείς τον πατέρα μου να κάνει κανό; Η μόνη φορά που τον είδα να εκδηλώνει ενδιαφέρον για κάποιο άθλημα ήταν όταν έδειξε η τηλεόραση ένα αγώνα beach volley με δυο Βραζιλιάνες που είχαν τουρλωτούς πισινούς και τεράστιους βύζους.

4 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, όλο το κέντρο της Αθήνας έχει αποκλειστεί από διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για τα κυβερνητικά μέτρα. Δεν πρέπει να έχει ξαναγίνει διαδήλωση διαμαρτυρίας τον Αύγουστο. Μόνο εγώ το κατάφερα αυτό. Έχω πετύχει πολλά πράγματα στους λίγους μήνες της πρωθυπουργίας μου. Κατάφερα να κάνω τους Έλληνες να ασχοληθούν ξανά με την πολιτική και να βγάλω το λαό στους δρόμους. Έλεγαν πως η σημερινή νεολαία είναι απολιτίκ και νοιάζεται μόνο για το χαβαλέ, αλλά εγώ πέτυχα να την πολιτικοποιήσω και να κάνω όλους τους νέους να ασχολούνται από το πρωί μέχρι το βράδυ με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Ποιος Έλληνας ήξερε τι είναι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πριν γίνω εγώ πρωθυπουργός; Άνοιξα τους ορίζοντές τους. Θα πρέπει να μου το αναγνωρίσουν.

6 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η Αθήνα είναι γεμάτη κόσμο. Οι πολίτες διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν λεφτά για να πάνε διακοπές. Θα πρέπει να καταλάβουν πως, όταν κάνεις διακοπές κάθε χρόνο, δεν τις εκτιμάς. Τις θεωρείς δεδομένες και δεν τις απολαμβάνεις. Ενώ, αν κάνεις διακοπές κάθε δέκα χρόνια, αυτές οι λίγες ημέρες ξεκούρασης σου μένουν αξέχαστες για μια ζωή. Μέσα σε όλα τα άλλα, λοιπόν, κατάφερα να δώσω ξανά νόημα στις διακοπές. Επίσης, να μην ξεχνάμε πως τα προηγούμενα χρόνια έρχονταν οι τουρίστες στην Αθήνα τον Αύγουστο και την έβρισκαν άδεια. Έμοιαζε με πόλη-φάντασμα. Φέτος, η Αθήνα είναι πατείς με πατώ σε. Άρα, πέτυχα να δώσω ζωή στην Αθήνα τον Αύγουστο. Από την άλλη, θα πρέπει η Ελλάδα να επιστρέψει επιτέλους στις αξίες και τις παραδόσεις του παρελθόντος, όταν διακοπές έκαναν μόνο οι πλούσιοι. Πού ακούστηκε να πηγαίνουν όλοι διακοπές; Μικροί μεγάλοι στο καφενείο; Πώς να έρθουν οι πλούσιοι τουρίστες στα ελληνικά νησιά, όταν ξέρουν πως θα συναντήσουν όλη την πλέμπα; Το βράδυ φεύγω για Νάξο, για να ξεκουραστώ.

7 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος γιατί συνάντησα τη μαμά στη Νάξο. Ήξερα πως κάνει διακοπές στην Αγία Άννα και εμφανίστηκα ξαφνικά μπροστά της με το κανό. Κόντεψε να πάθει συγκοπή, αλλά αμέσως με αγκάλιασε και με μάλωσε επειδή δεν φοράω καπέλο για τον ήλιο. Με πασάλειψε με αντηλιακό και με άφησε να παίξω στην παραλία με τα άλλα παιδάκια. Εγώ της φώναζα συνέχεια, «Μαμά, κοίτα, βουτάω!» και αυτή με χειροκροτούσε. Ο μπαμπάς ποτέ δεν γυρνούσε όταν του φώναζα «Μπαμπά, κοίτα, βουτάω!», γιατί κοιτούσε πάντα τις κυρίες που έκαναν ηλιοθεραπεία, αν και αυτές δεν του ζητούσαν να τις κοιτάξει. Γι' αυτό κι εγώ αγαπούσα πάντα πιο πολύ τη μαμά.

8 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, ο Κοκκαλογιάννης, ο Μητέρας και ο Μπενόπουλος έστειλαν τα κότερά τους για να με μεταφέρουν από τη Νάξο στον Πειραιά. Προτίμησα να πάρω το πλοίο της γραμμής, για να δείξει τα πλάνα το Mega και να μη χαλάσει το προφίλ μου - άσε που, αν είχα πάρει το κότερο κάποιου εφοπλιστή, θα παρεξηγούνταν οι άλλοι δυο. Το τι πέρασα πάνω στο πλοίο δεν περιγράφεται. Μου την είχαν πέσει όλοι οι επιβάτες και με έκραζαν. Προσπάθησα να τους δώσω εξηγήσεις, αλλά δεν με βοηθούν τα ελληνικά μου και μάλλον έκανα τα πράγματα πολύ χειρότερα - θα πρέπει να πω στην Τίνα την Μπιρμπίλη να μου γράψει ένα κείμενο για τέτοιες περιστάσεις. Για να ηρεμήσω κάπως τους επιβάτες και να κερδίσω τη συμπάθειά τους, πήρα μια σκούπα και άρχισα να καθαρίζω τα σαλόνια. Στη συνέχεια σέρβιρα καφέδες και αναψυκτικά, καθάρισα και τις τουαλέτες, αλλά οι επιβάτες συνέχισαν να με κράζουν. Κάποιοι μάλιστα κινήθηκαν με απειλητικές διαθέσεις εναντίον μου, οπότε αναγκάστηκε ο καπετάνιος να με κλειδώσει στην καμπίνα του για να με γλιτώσει. Στον Πειραιά με περίμεναν εξαγριωμένοι πολίτες και το πλήρωμα με κατέβασε από το καράβι μέσα σε ένα σκυλόσπιτο. Ξεσκίστηκα στο γάβγισμα. Γουφ!

9 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, τα έσοδα πάνε κατά διαόλου, οπότε αποφάσισα να πουλήσω δέκα νησιά. Έχουν βρεθεί οι αγοραστές, αλλά το πρόβλημα είναι πως θέλουν να αγοράσουν τα νησιά μαζί με τους κατοίκους. Οι επιχειρηματίες θέλουν τους κατοίκους, για να μη χαθεί το παραδοσιακό χρώμα των νησιών - σκοπεύουν να φορέσουν στους άντρες βράκα και στις γυναίκες φακιόλι, για να αποτελούν τουριστική ατραξιόν. Αναρωτιέμαι αν θα δεχτούν οι νησιώτες να πουληθούν μαζί με τα νησιά για το καλό της χώρας. Δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα. Οι Έλληνες είναι δουλοπρεπείς και πουλιούνται σε όποιον τους δώσει τα περισσότερα. Το λέει και η μαμά.

10 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, πήγα στη Γαύδο και απηύθυνα διάγγελμα στον ελληνικό λαό για να του ανακοινώσω πως πρέπει να πουλήσουμε δέκα νησιά για να σωθεί η χώρα. Νομίζω πως τα πήγα πολύ καλά. Η μακιγιέζ έκανε εξαιρετική δουλειά. Μου είχε ζωγραφίσει μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια και πέντε επιχείλιους έρπητες. Έμοιαζα πολύ στενοχωρημένος. Ακόμα πιο καλά από εμένα τα πήγαν τα παιδιά του δελτίου ειδήσεων του Mega, που εξήγησαν στους τηλεθεατές ότι είναι εθνικά αναγκαίο να πουληθούν τα νησιά, τονίζοντας μάλιστα πως αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και 20 χρόνια. Δεν θα φύγω αμέσως από τη Γαύδο. Θα μείνω εδώ και, αν ξεσπάσουν ταραχές στην Αθήνα, θα φύγω με ένα καΐκι για το στρατηγείο των Συμμάχων στη Μέση Ανατολή.

12 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, έχω λάβει πολλά πακέτα και γράμματα, αλλά φοβάμαι να τα ανοίξω γιατί μπορεί να κάνουν μπαμ.

13 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με ειδοποίησε να μην πάω στο γυμναστήριο, επειδή υπάρχουν πληροφορίες πως το ποδήλατο και ο διάδρομος είναι παγιδευμένα με εκρηκτικά. Για να διατηρήσω την φυσική μου κατάσταση, έκανα όλες τις δουλειές του σπιτιού.

15 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, είμαι στην Τήνο. Δεν ήρθα με το πλοίο της γραμμής, γιατί φοβήθηκα μήπως οι προσκυνητές με πετάξουν στη θάλασσα - μπορεί κάποιοι να το είχαν κάνει τάμα στην Παναγία. Ταξίδεψα μέχρι την Τήνο με το κανό μου. Μόνο με το κανό είμαι ασφαλής πια. Ανέβηκα με τα γόνατα μέχρι την εκκλησία, ενώ οι άλλοι προσκυνητές με έσπρωχναν και με έβριζαν. Ευτυχώς είμαι σε άψογη φυσική κατάσταση και ανέβηκα πολύ γρήγορα - πρέπει να έσπασα το παγκόσμιο ρεκόρ σουρσίματος με τα γόνατα. Όταν έφτασα μπροστά στην εικόνα, η Παναγία μου είπε «τα λεφτά υπάρχουν». Πριν προλάβω να συνέλθω από το σοκ, την άκουσα να μου λέει «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα». Σοσιαλίστρια και η Παναγία. Και δεν της φαινόταν. Της άναψα μια λαμπάδα στο μπόι της μαμάς.

16 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, αναχωρώ για τις Σεϋχέλλες, όπου θα προεδρεύσω στο καλοκαιρινό πάρτι της Σοσιαλιστικής Διεθνούς. Μόνο ο σοσιαλισμός μπορεί να σου προσφέρει μια ευχάριστη απόδραση από την πραγματικότητα.

18 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, είμαι ερωτευμένος. Καθώς μιλούσα στους υπόλοιπους σοσιαλιστές ηγέτες και στις αντιπροσωπείες των σοσιαλιστικών κομμάτων, διέκρινα ανάμεσα στο ακροατήριο μια όμορφη γυναίκα που έμοιαζε πολύ με τη μαμά - όχι όπως είναι η μαμά σήμερα, αλλά όπως ήταν πριν από 50 χρόνια. Το απόγευμα τη συνάντησα τυχαία στο μπαρ του ξενοδοχείου και την κάλεσα να πιούμε ένα ποτό δίπλα στην πισίνα και να μιλήσουμε για το μέλλον του σοσιαλισμού. Τη λένε Εμινέ και είναι Τουρκοκύπρια αεροσυνοδός. Εγώ ήθελα να πιω φυσικό χυμό, αλλά η Εμινέ έπινε βότκα σκέτη. Δεν ήθελα να με περάσει για κανένα ξενέρωτο, οπότε ήπια έξι Pina Colada.

20 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, είμαι ακόμα στις Σεϋχέλλες και ψάχνω δικαιολογία για να πάρω μαζί μου την Εμινέ στην Ελλάδα. Σκέφτομαι να την κάνω σύμβουλό μου για το Κυπριακό. Ως Τουρκοκύπρια, το ξέρει καλά το θέμα και σίγουρα θα βοηθήσει να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση.

21 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, επέστρεψα στην Ελλάδα μαζί με την Εμινέ, αλλά έχει ξεσπάσει σάλος με την απόφασή μου να κάνω μια Τουρκοκύπρια σύμβουλό μου για το Κυπριακό. Ευτυχώς, ο Καψής και ο Πρετεντέρης φρόντισαν να εξηγήσουν στους Έλληνες πόσο προχωρημένη και σωστή ήταν η απόφασή μου.

24 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, ο Γιάννης ο Ραγκούσης μου είπε να έχω τον νου μου με την Εμινέ. Μου είπε, «Γιωργάκη, στο λέω γιατί είμαι φίλος σου. Αυτό το κορίτσι θα σε κάνει να βογκήξεις. Αυτή μέχρι μουστάκι θα σε βάλει να ξυρίσεις». Νομίζω πως ο Ραγκούσης με ζηλεύει.

25 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η Εμινέ μου ζήτησε να ξυρίσω το μουστάκι. Μου είπε πως δεν υπάρχει σοβαρός πολιτικός στην Ευρώπη που να έχει μουστάκι. Δεν έχει και άδικο. Η αλήθεια είναι ότι είχα αφήσει μουστάκι για να μην θυμίζω τον μπαμπά - ήταν η επανάστασή μου απέναντί του. Το απόγευμα πήγα στο μπαρμπέρικο και είπα του Παναγιώτη να τραβήξει τις κουρτίνες, να κλειδώσει την πόρτα και να μου ξυρίσει το μουστάκι.

26 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η Εμινέ με είδε χωρίς μουστάκι και έβαλε τα γέλια. Της έχωσα μια σφαλιάρα και έφυγα. Η Εμινέ έτρεξε πίσω μου, φωνάζοντας το όνομά μου. Μάλλον γέλασε επειδή το πρόσωπό μου είναι μαυρισμένο, αλλά το σημείο όπου ήταν το μουστάκι ήταν κάτασπρο. Το απόγευμα έπρεπε να δώσω μια ζωντανή συνέντευξη στο CNN και η μακιγιέζ προσπάθησε να μαυρίσει το σημείο, αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό. Τελικά, μου έβαλαν ένα ψεύτικο μουστάκι που ξεκόλλησε την ώρα της συνέντευξης. Το βίντεο της συνέντευξης είναι πρώτο σε χτυπήματα στο YouTube.

27 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η Εμινέ μου ζήτησε να βάλω μαλλιά. Μέχρι να κάνω την εμφύτευση, θέλει να φοράω περούκα. Αποφάσισα να δείξω πυγμή και της ζήτησα να ξυρίσει τις μασχάλες της.

31 Αυγούστου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η χώρα έχει βαρέσει κανόνι και επίσημα πια. Ενώ εγώ κυνηγούσα την Εμινέ, μας πέταξαν έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιστρέψαμε στη δραχμή. Η Εμινέ με εγκατέλειψε και έχω κρυφτεί σε μια σπηλιά στα Μάταλα, μέχρι να με φυγαδεύσουν στο εξωτερικό. Ευτυχώς, χωρίς μουστάκι και με περούκα δεν μπορεί να με αναγνωρίσει κανείς. Ξεκίνησα και το κάπνισμα. Δεν είναι άσχημο τελικά.

Πιτσιρίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: