Απο το μπλοκς του Υπουργού Κ.Χατζηδάκη.
Όλοι όσοι έχουμε γράψει σχόλια για το θέμα του ΟΣΕ, υποστηρίζουμε, φυσικά, τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης. Μόνο που αυτός ο εκσυγχρονισμός δεν πρόκειται να γίνει με ωραία λόγια και εκθέσεις ιδεών. Απαιτεί σύγχρονο επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτό, λοιπόν, που θα κάνουμε, και το οποίο θα παρουσιάσουμε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, θα ακολουθεί τη φιλοσοφία αντίστοιχων σχεδίων προβληματικών επιχειρήσεων. Δεν είναι ανάγκη εμείς να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα, αλλά και δεν μπορούμε πλέον να ακολουθούμε τους γνωστούς τρίτους δρόμους, που μας οδήγησαν εδώ που μας έχουν οδηγήσει. Φυσικά, μεσο-μακροπρόθεσμα, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας θα πρέπει να αναπτυχθεί και ο τελικός στόχος είναι τα δρομολόγια να πυκνώσουν. Εάν, όμως, θεωρητικά, με κάποιο μαγικό τρόπο, πυκνώσουμε όλα τα δρομολόγια του ΟΣΕ αύριο το πρωί-πράγμα βέβαια πρακτικά αδύνατο με τη σημερινή κατάσταση- το μόνο που θα συμβεί είναι να διευρυνθεί το έλλειμμα και το χάος. Εγώ δεν θέλω να είμαι υπουργός του ελλείμματος και του χάους, ούτε παριστάνω ότι έχω δικές μου πατέντες. Θα συνεργαστούμε με ειδικούς, με τεχνοκράτες, με άλλους σιδηροδρομικούς οργανισμούς, έτσι ώστε να εφαρμόσουμε λύσεις που τεχνοκρατικά στέκουν.
Ας το πούμε με άλλο τρόπο: όταν ένα ποδοσφαιριστής τραυματιστεί, πρέπει πρώτα να αποθεραπευτεί και μετά να μπει ξανά στο γήπεδο. Φυσικά στόχος του είναι να παίξει όλο και καλύτερη μπάλα, όμως, αν το επιχειρήσει την ώρα που είναι τραυματισμένος, θα πετύχει ακριβώς το αντίθετο.
Επομένως, πέρα από τις συναισθηματικές προσεγγίσεις, ας αφήσουμε τους ειδικούς να μιλήσουν. Και να είστε βέβαιοι ότι, στο σχεδιασμό αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε και τραπεζίτες και χρηματοοικονομικούς συμβούλους και ειδικούς στα σιδηροδρομικά, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που δεν είναι καθόλου απλό. Γιατί αφορά και στην ασφάλεια, και στη διαφάνεια και στην οικονομική εξυγίανση του οργανισμού. Έχω την ευθύνη της εποπτείας και άλλων οργανισμών. Όμως αυτός εδώ ο οργανισμός είναι ο πιο προβληματικός. Τα πράγματα στον ΟΣΕ είναι έξω από τα συνηθισμένα. Ο ΟΣΕ έχει σχέση εσόδων εξόδων 1/8, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη, στη χειρότερη περίπτωση, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 8/10. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζονται πραγματικά ουσιαστικά μέτρα. Αυτοί που έχουν αμφιβολίες ας περιμένουν μερικές ημέρες να τα δουν και έπειτα μπορεί να κρίνουν.
Ας το πούμε με άλλο τρόπο: όταν ένα ποδοσφαιριστής τραυματιστεί, πρέπει πρώτα να αποθεραπευτεί και μετά να μπει ξανά στο γήπεδο. Φυσικά στόχος του είναι να παίξει όλο και καλύτερη μπάλα, όμως, αν το επιχειρήσει την ώρα που είναι τραυματισμένος, θα πετύχει ακριβώς το αντίθετο.
Επομένως, πέρα από τις συναισθηματικές προσεγγίσεις, ας αφήσουμε τους ειδικούς να μιλήσουν. Και να είστε βέβαιοι ότι, στο σχεδιασμό αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε και τραπεζίτες και χρηματοοικονομικούς συμβούλους και ειδικούς στα σιδηροδρομικά, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που δεν είναι καθόλου απλό. Γιατί αφορά και στην ασφάλεια, και στη διαφάνεια και στην οικονομική εξυγίανση του οργανισμού. Έχω την ευθύνη της εποπτείας και άλλων οργανισμών. Όμως αυτός εδώ ο οργανισμός είναι ο πιο προβληματικός. Τα πράγματα στον ΟΣΕ είναι έξω από τα συνηθισμένα. Ο ΟΣΕ έχει σχέση εσόδων εξόδων 1/8, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη, στη χειρότερη περίπτωση, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 8/10. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζονται πραγματικά ουσιαστικά μέτρα. Αυτοί που έχουν αμφιβολίες ας περιμένουν μερικές ημέρες να τα δουν και έπειτα μπορεί να κρίνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου