Το ξήλωμα του «αποστήματος» που λυμαίνεται την περιουσία του ΟΣΕ υποσχέθηκε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ. Χατζηδάκης. Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι η θυγατρική του ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, θα υποβάλλει το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Αθηνών, για την εκποίηση «σκραπ» υλικού της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τον υπουργό, ιδιώτες σε συνεργασία με εργαζόμενους του ΟΣΕ, πλαστογράφησαν την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΔΙΣΥ κ. Β. Μακαντάση, και παραποίησαν σχετικές συμβάσεις εκποίησης σιδηροδρομικού υλικού. Οι συμβαλλόμενοι ιδιώτες, μετά την παραποίηση των συμβάσεων, οικειοποιήθηκαν μεγαλύτερο όγκο υλικού απ’ ό,τι προέβλεπε η σχετική σύμβαση.
Ο υπουργός δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες, καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί το πόρισμα του ελέγχου της ΕΔΙΣΥ (βάσει του οποίου θα υποβάλλονταν η μηνυτήρια αναφορά) και το οποίο αναμένετο να ολοκληρωθεί χθες ή σήμερα.
Ο υπουργός κ. Χατζηδάκης κάλυψε τις διοικήσεις του ΟΣΕ σχετικά με το θέμα και έκανε λόγο μόνον για στελέχη και υπαλλήλους του οργανισμού που μπορεί να είναι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση. Για το ενδεχόμενο πιθανής λαθρεμπορίας μέσω υπεράριθμων και υπέρβαρων βαγονιών στους εμπορευματικούς συρμούς του ΟΣΕ -όπως έδειξε το σιδηροδρομικό ατύχημα στον Μπράλο- ο κ. Χατζηδάκης δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο, προκαταλαμβάνοντας έτσι το αποτέλεσμα της Επιτροπής Διερεύνησης του Ατυχήματος. Δήλωσε ότι το πόρισμα θα παραδοθεί σύντομα και ότι οι διοικήσεις των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ έχουν λάβει σαφείς οδηγίες να φτάσουν στην πλήρη διαλεύκανσή του, όσο ψηλά και αν βρίσκονται οι υπεύθυνοι. «Τους είπα (στις διοικήσεις) ότι θα φτάσετε μέχρι τέλος, ακόμη και αν καταλήξετε σε εμένα», είπε ο υπουργός, επιχειρώντας να καταδείξει ότι η κυβέρνηση δεν θα χαριστεί σε όσους ευθύνονται, ακόμη και αν προέρχονται από τις τάξεις της Ν.Δ.
Εν τω μεταξύ προχθές βράδυ παραιτήθηκε από τον ΟΣΕ πρώην στέλεχός του, το οποίο είναι και στέλεχος της ΔΑΚΕ. Το στέλεχος αυτό φωτογραφίζεται ως ο υπεύθυνος του ατυχήματος στον Μπράλο. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να μην “καούν χλωρά μαζί με τα ξερά”», είπε ο κ. Χατζηδάκης, αλλά υπογράμμισε ότι «πρέπει να μπει μια τάξη - και θα μπει».
Για κυβέρνηση που κοιτά τα τρένα να περνούν έκανε λόγο χθες το ΠΑΣΟΚ. «Η κυβέρνηση μιλά για ασφάλεια, για διαφάνεια και οικονομική εξυγίανση στον ΟΣΕ. Ασφάλεια δεν υπάρχει, διαφάνεια δεν βλέπουμε και η οικονομική εξυγίανση απέχει πάρα πολύ», είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.
Για φαινόμενο «άνθησης φαινομένων διαφθοράς» κάνει λόγο ο ΣΥΝ σε χθεσινή ανακοίνωσή του. «Τα φαινόμενα αυτά δημιουργούν τεράστιες ευθύνες τόσο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών όσο και στη διοίκηση της εταιρείας», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Πώς στήθηκε η ιστορία με τα σκραπ
Η υπόθεση της εκποίησης σκραπ υλικού του ΟΣΕ γίνονταν με παραποίηση των συμβάσεων του οργανισμού. Κάποιοι, δηλαδή, άλλαζαν τις πρώτες σελίδες της σύμβασης κρατώντας την τελευταία που είχε την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΔΙΣΥ, κ. Β. Μακαντάση.
Ο αρχικός όγκος εκποιούμενων υλικών –κυρίως σιδηροτροχιές– πολλαπλασιάζονταν έως και πέντε φορές, με αποτέλεσμα οι συμβαλλόμενοι αγοραστές, αντί ν’ αγοράζουν π.χ. 5 χιλ. τόνους υλικού αντί συγκεκριμένου τιμήματος, αγόραζαν 25 χιλ. τόνους με το ίδιο τίμημα.
Ο υπουργός κ. Χατζηδάκης δεν ανέφερε πόσες είναι οι περιπτώσεις, παραποίησης συμβάσεων, αλλά είναι εμφανές ότι είναι περισσότερες από μία.
Στο άκουσμα των δηλώσεων Χατζηδάκη, αλλά και δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για κυκλώματα που λυμαίνονται τον ΟΣΕ, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Π. Πούλιος έδωσε εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Την υπόθεση ανέλαβε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Ν. Ορνεράκης ο οποίος και καλείται να ερευνήσει συγκεκριμένες καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες κύκλωμα προσώπων που σχετίζονται με τον Οργανισμό προβαίνει σε παράνομες μεταφορές φορτίου προκαλώντας μεγάλη οικονομική ζημιά στον ΟΣΕ.
Στο θέμα παρενέβησαν και οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ, οι οποίοι ζήτησαν απόδοση ευθυνών. «Δεν καλύπτουμε κανένα και δεν συγχωρούμε κανένα», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου