Πέμπτη 7 Αυγούστου 2008

"Παράγκα" συνδικαλιστών στον ΟΣΕ...


...και άγνωστος πόλεμος 25 ετών!
.
Του Θανάση Λεπίδη
.
Με τα τελευταία γεγονότα που είδαν το φως της δημοσιότητας για τα συμβαίνοντα στον ΟΣΕ την τελευταία τριετία, τα λαθραία φορτία, τα τρένα με τα αδήλωτα βαγόνια, τα ατυχήματα και το ξεπούλημα σε εξευτελιστικές τιμές –με πλαστογράφηση- παλαιού (;) τροχαίου υλικού, αναδεικνύεται ο ρόλος κάποιων συνδικαλιστών και ιδιαίτερα όσων ήταν μέλη του ΔΣ του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ όπως και ο βρώμικος ρόλος της «γαλάζιας παράγκας» που έλυνε και έδενε με υψηλή κυβερνητική στήριξη και την ανικανότητα των γαλάζιων διοικούντων τον ΟΣΕ.
Η «γαλάζια παράγκα» λειτουργεί δεκαετίες στον ΟΣΕ και στελεχώνεται από κορυφαία στελέχη της ΔΑΚΕ τα οποία όλα αυτά τα χρόνια είναι αμετακίνητα στις ηγετικές θέσεις της γαλάζιας παράταξης υπό την ανοχή και της ευλογίες του κομματικού μηχανισμού και υψηλών κλιμακίων της κυβέρνησης στα οποία αναφέρονται και από τα οποία στηρίζονται και παρακάμπτουν διοικητές του ΟΣΕ αλλά και τους υπουργούς Μεταφορών. Είναι γνωστή στους παρεπιδημούντες στον ΟΣΕ- η κόντρα τους με τον προηγούμενο υπουργό Μεταφορών Μιχ. Λιάπη και η στήριξή τους από το πρωθυπουργικό γραφείο και τον υπουργό Οικονομίας μέσω συνδικαλιστού στενού συνεργάτη του.
Στον ΟΣΕ στις δύο παρατάξεις των κομμάτων εξουσίας δύο είναι οι θέσεις πολύ μεγάλης, σχεδόν απολυταρχικής, ισχύος:
- ο αιρετός εκπρόσωπος κάθε μιας παράταξης στο ΔΣ του ΟΣΕ όπου λαμβάνονται αποφάσεις για έργα και προμήθειες πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (παληότερα δισεκατομμυρίων δραχμών) κατ’ έτος και ο οποίος ουσιαστικά δρα αυτόνομα χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα όργανο ψηφίζοντας για αποφάσεις με τεράστιο οικονομικό αντικείμενο και
- ο Πρόεδρος ή Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), θέσεις στις οποίες εναλλάσσονται αποκλειστικά οι δύο παρατάξεις, ο οποίος κατευθύνει την παράταξη, ουσιαστικά τη διοικεί μέσω των εξουσιών που έχει για προαγωγές, μεταθέσεις και τοποθετήσεις σε θέσεις «χρυσοφόρες» ή ψυγεία. Οι εξουσίες του δεν απορρέουν θεσμικά αλλά από τη διαπραγμάτευση που είτε θεσμικά είτε άτυπα διεξάγεται με τη Διοίκηση του Οργανισμού.
Στην ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών από το 1985 οπότε θεσπίσθηκε η συμμετοχή των εργαζομένων στο ΔΣ του ΟΣΕ, στη θέση του αιρετού εκπροσώπου των εργαζομένων αλλά και του Προέδρου της ΠΟΣ (και συνήθως ουσιαστικού αρχηγού της παράταξης) εναλλάχθηκαν αρκετά πρόσωπα: 3 στη θέση του Προέδρου και 6 στο ΔΣ του ΟΣΕ. Σε ένα όργανο που αποφασίζει θετικά ή αρνητικά για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΩΣ ΜΕΛΗ. Είναι γνωστό σε όλους ότι «η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι μόνο τίμια, αλλά και να φαίνεται»...
Χαρακτηριστικό είναι ότι τα στελέχη που διορίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση ως μέλη του ΔΣ του ΟΣΕ συνήθως αλλάζουν κάθε τριετία ή πενταετία για λόγους διαφάνειας και μη ανάπτυξης σχέσεων και δεσμών σε ένα τόσο αποφασιστικής σημασίας όργανο. Μόνο ο Ανδρέας Λαμπρινόπουλος ως πρώην Διοικητής αλλά και Πρόεδρος του ΟΣΕ επί ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε με 3 θητείες αυτό το όριο.
Αντίθετα είναι τα πράγματα για τη ΔΑΚΕ. Αν ρωτήσετε έναν υπάλληλο του ΟΣΕ ποιος είναι ο «αρχηγός» της ΔΑΚΕ στον ΟΣΕ εδώ και 20 χρόνια θα σας πει ότι είναι ο Γιώργος Τσαλικάκης εκ Θεσσαλονίκης και λόγω εντοπιότητας φίλος προσωπικός του σημερινού Πρωθυπουργού που για πολλά χρόνια εκλέγεται βουλευτής Θεσσαλονίκης. Ο Τσαλικάκης ταυτόχρονα είναι μέλος του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ, εκπρόσωπος των εργαζομένων ΜΗ ΑΙΡΕΤΟΣ, από την ίδρυσή της το 1996 συνεχώς. Είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ χωρίς ο ίδιος να είναι υπάλληλος της ΕΡΓΟΣΕ! Εκπροσωπεί εργαζομένους μιας εταιρείας των οποίων δεν είναι συνάδελφος αλλά και –πολύ πιθανόν- ούτε καν γνωρίζει.
Να τονίσουμε ότι στο ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ λαμβάνονται αποφάσεις υπερπολλαπλάσιου οικονομικού ύψους από το ΔΣ του ΟΣΕ, αφού η ΕΡΓΟΣΕ εκτελεί τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του ΟΣΕ και απορροφά 100 εκ ευρώ κατ’ έτος περίπου. Να τονισθεί εδώ ότι ο Τσαλικάκης είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και υποστηρικτής όλης της Βόρειας Ελλάδος και των επιχειρηματιών της γενικότερα και όχι μόνον της περιοχής Θεσσαλονίκης.
Ο μέχρι προ ολίγων ετών Γενικός Γραμματέας της ΠΟΣ Λεωνίδας Μόσχος, στη συνέχεια Γενικός Διευθυντής Εμπορευμάτων από το 2005, θεωρείται ότι «ακούει» κατά γράμμα τις εντολές του Τσαλικάκη και του Καραπάνου και άλλωστε δεν θεωρείται ότι έχει προσωπικό «στρατό» οπαδών που θα μπορούσε να τον εκλέξει, έτσι εκλεγόταν ελέω Τσαλικάκη. Ο Μόσχος αποπέμφθηκε εσπευσμένα από Γενικός Διευθυντής Εμπορευμάτων εν μέσω περιρρεουσών φημολογιών, με εντολή του σημερινού υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη όπως λέγεται, λίγες μέρες πριν ξεσπάσει και στις εφημερίδες το σκάνδαλο των λαθραία μεταφερομένων εμπορευμάτων και των αδήλωτων εμπορικών βαγονιών στα συνοδευτικά έγγραφα του εμπορικού συρμού που διασπάστηκε στο Μπράλο και προκάλεσε το ατύχημα...

Δεν υπάρχουν σχόλια: