Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008

Όταν η προεκλογική Αμερική συνάντησε τους bloggers

mccainΟι αμερικάνικες εκλογές βρίσκονται κοντά και η μάχη ανάμεσα στους Ρεπουμπλικάνους και τους Δημοκρατικούς, ανάμεσα στο Μακέιν και τον Ομπάμα φουντώνει όλο και περισσότερο. Ο Ομπάμα σε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις διατηρεί σταθερό προβάδισμα έναντι του Μακέιν, μέχρι και 10 μονάδες διαφορά. Η παγίωση της διαφοράς αυτής αποδίδεται από αναλυτές κυρίως στην διεθνή οικονομική κρίση και στην αντίληψη των αμερικάνων ψηφοφόρων ότι ο γερουσιαστής του Ιλινόις μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τα προβλήματα της αμερικάνικης οικονομίας, σε αντίθεση με τον Μακέιν στον οποίο χρεώνεται και η αποτυχημένη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης Μπους τα τελευταία 8 χρόνια.

Στην κούρσα προς τον Λευκό Οίκο, ο Μπάρακ Ομπάμα έχει βρει τρείς ισχυρούς «συμμάχους» που τον στηρίζουν ανοιχτά, την Αριάννα Στασινοπούλου-Huffington, τον Μάρκο Μουλίτσα και τον Γιάννη Αραβώση, που έχουν τρία κοινά γνωρίσματα:
Είναι πρώην ρεπουμπλικάνοι και νυν φανατικοί οπαδοί του Ομπάμα, έχουν δημιουργήσει τρείς από τις ισχυρότερες ενημερωτικές ιστοσελίδες στο Internet με μεγάλη επιρροή στην αμερικάνικη κοινή γνώμη και φυσικά όπως φαίνεται και από τα ονόματα τους έχουν ελληνική καταγωγή. Σύμφωνα με το wikio.com τα blogs τους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πολιτικών blogs της Αμερικής και συγκεκριμένα στην 7η θέση βρίσκεται το HuffingtonPost της Αριάννας Στασινοπούλου Χάφινγκτον, στην 9η θέση βρίσκεται το blog του 37χρονου Μάρκου Μουλίτσα και στη 17η θέση των πολιτικών μπλογκ βρίσκεται το americablog του Τζον Αραβώση.

Η δεσποινίς Στασινοπούλου- Huffington

huffingtonΌταν στα 16 της μετακόμιζε στην Αγγλία, σίγουρα η Αριάννα Στασινοπούλου δεν θα μπορούσε να φανταστεί καλύτερη εξέλιξη για την επαγγελματική της σταδιοδρομία. Από πρόεδρος της φημισμένης Cambridge Union στα 21 της χρόνια, σήμερα πετυχημένη δημοσιογράφος και συγγραφέας με σημαντική επιρροή μέσα από την ηλεκτρονική της εφημερίδα www.huffingtonpost.com. Το συγκεκριμένο portal δέχεται πάνω από 3 εκατ. επισκέψεις την ημέρα και ανταγωνίζεται διαδικτυακές εκδόσεις μεγάλων μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Αμερική. Η ιστοσελίδα της ιδρύθηκε το 2006, ξεκίνησε ως χώρος παρουσίασης blog αστέρων του Χόλυγουντ και έχει εξελιχθεί σε ειδησεογραφική εφημερίδα με θερμή υποστήριξη στον Μπάρακ Ομπάμα, την οποία εύκολα διαπιστώνει κανείς αν κάνει ένα κλικ στον παραπάνω link.

Το «μικρόβιο» της ενασχόλησης με τα κοινά και την πολιτική το πήρε από τον πρώην σύζυγο της, τον πολιτικό κ. Huffington, ενώ διεκδίκησε το 2003 τη θέση του κυβερνήτη της Καλιφόρνια, χάνοντας όμως από τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Η ενασχόληση της με την δημοσιογραφία συνεχίζει την οικογενειακή της παράδοση, καθώς ο πατέρας της Κώστας Στασινόπουλος υπήρξε εκδότης οικονομικών εντύπων και συγγραφέας με διακρίσεις στο εξωτερικό. Η ίδια έχει συγγράψει 12 βιβλία, διατηρεί εκπομπή στο ραδιόφωνο ενώ το 2006 συμπεριλήφθηκε στην λίστα του περιοδικού Time με τους 100 ανθρώπους που ασκούν μεγάλη επιρροή παγκοσμίως.

Ο πρώην πεζοναύτης Μάρκος Μουλίτσας.

moulitsasΟ Μάρκος Μουλίτσας θεωρείται σήμερα ένας από τους πιο ισχυρούς bloggers παγκοσμίως και ταυτόχρονα ένα, από τα εν δυνάμει, ανερχόμενα στελέχη στο στρατόπεδο των Δημοκρατικών. Το blog του www.dailykos.com δέχεται πάνω από 500.000 επισκέπτες την ημέρα και η φήμη του Μάρκου γίνεται όλο και πιο μεγάλη μέρα με την μέρα.

Καθοριστικό ρόλο στην ζώη του έπαιξε η θητεία του στον αμερικανικό Στρατό από το 1989 έως το 1992, που τον ώθησε στο να αλλάξει την κομματική ιδιότητα και από Ρεπουμπλικάνος να ενταχθεί στο Δημοκρατικό στρατόπεδο, το οποίο υποστηρίζει και σήμερα όχι μόνο μέσα από το blog του αλλά και με ποιο ουσιαστικούς τρόπους. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποτελεί σημαντικό χρηματοδότη για τους Δημοκρατικούς αφού έχει καταφέρει να συγκεντρώσει κάτι παραπάνω από 500.000 χιλιάδες δολάρια μέσα από την ιστοσελίδα του.

Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «NEA» στην Ρένα Δημητρίου δίνει απάντηση για το πότε αποφάσισε να δημιουργήσει το πετυχημένο blog του. Συγκεκριμένα αναφέρει «Ήταν στις αρχές του 2002. Ήταν δύσκολη περίοδος τότε για να είσαι Δημοκρατικός σε αυτήν τη χώρα. Κάθε κριτική κατά του Μπους εθεωρείτο προδοσία. Όμως έχοντας υπηρετήσει στον αμερικανικό στρατό και έχοντας δεσμευτεί με τη ζωή μου για ό,τι υπερασπίστηκαν οι ΗΠΑ, αυτό με προσέβαλε βαθιά. Μία από τις ιδρυτικές αρχές αυτής της χώρας είναι το ότι οι πολίτες μπορούν να ασκούν κριτική στην κυβέρνηση. Και δεν επρόκειτο να επιτρέψω στον Μπους και στους Ρεπουμπλικανούς να μoυ κλείσουν το στόμα. Το Daily Kos είναι ένας τρόπος για μένα να μιλώ για θέματα που πιστεύω ότι είναι σημαντικά».

Ο ρεθυμνιώτης blogger προς το παρών δηλώνει πως δεν έχει πολιτικές φιλοδοξίες, αν και συνεργάζεται στενά με στελέχη του Δημοκρατικού Κόμματος, ενώ συμμετείχε ενεργά στα πολιτικά πεπραγμένα, όντας θερμότατος υποστηρικτής του Χάουαρντ Ντιν, διεκδικητή του χρίσματος των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές του 2004.

Στα 34 του έχει σύνθημα «τα πάντα για τη νίκη», ενώ το περιοδικό «Forbes» τον ανέδειξε ως τον 16ο ισχυρότερο άνθρωπο στο κόσμου του διαδικτύου.

Ο ακτιβιστής Γιάννης Αραβώσης

aravosisΟ τρίτος Έλληνας, ο οποίος κάνει θραύση στην Αμερική με το πολιτικό blog www.americablog.com είναι ο Γιάννης Αραβώσης. Τον γνωρίσαμε και μέσα από την εκπομπή του Παύλου Τσίμα «Έρευνα» , στην οποία αναφέρθηκε στις αμερικάνικες εκλογές, στο ρόλο του Internet όσο αφορά την ενημέρωση και την προώθηση μιας προεκλογικής καμπάνιας και στο πως κατάφερε να συγκεντρώσει ένα μεγάλο ποσό υπέρ του Μπάρακ Ομπάμα μέσω της ελάχιστης συνδρομής των αναγνωστών-οπαδών των Δημοκρατικών, του blog του. Ο ίδιος θεωρείται από τους πιο πολιτικοποιημένους bloggers και από τους πιο φανατικούς οπαδούς του Ομπάμα.

Το Internet και οι αμερικάνικες εκλογές

obamaΑν συγκρίνουμε τις προεκλογικές εκστρατείες στην Αμερική πριν από μια δεκαετία με τις σημερινές , είναι εμφανές ότι το Internet έχει περάσει από το περιθώριο στην πρώτη γραμμή της εκλογικής εκστρατείας τόσο των Ρεπουμπλικάνων όσο και των Δημοκρατικών.

Πλέον υπολογίζεται ότι ο αριθμός των πολιτών που συμμετέχει ή απλά παρακολουθεί τα τεκταινόμενα της προεκλογικής περιόδου στην Αμερική μέσω Internet αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των debate, τα οποία πλέον προβάλλονται ζωντανά στο διαδίκτυο, ενώ ο αριθμός των πολιτών που τα παρακολουθεί μέσω του Internet προσεγγίζει τον αντίστοιχο αριθμό των πολιτών που τα παρακολουθεί μέσω τηλεόρασης.

Επιπλέον τα επικοινωνιακά επιτελεία των υποψηφίων, τόσο του Ομπάμα όσο και του Μακείν, δίνουν βάρος στην διαφήμιση και στην προβολή των υποψηφίων τους για το Λευκό Οίκο στο διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα επιδιώκουν την προσέγγιση όσο δυνατόν περισσότερων ψηφοφόρων και υποστηριχτών. Το παράδειγμα των τριών ελλήνων bloggers που έχουν καταφέρει να παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης υπέρ του Ομπάμα είναι χαρακτηριστικό για την δυνατότητα που δίνει το Internet σε ένα απλό του χρήστη να συμμετέχει πιο ενεργά στην όλη διαδικασία των εκλογών.

Πάντως και στο Internet ο Ομπάμα έχει κυριαρχήσει έναντι του Μακέιν. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που αναφέρει η Άμι Μίτσελ, υποδιευθύντρια του Project for Excellence in Journalism «Η απήχηση του στους νέους, οι συζητήσεις γύρω από αυτους στα κοινωνικά sites, η ενεργοποίηση διαδικασιών υποστήριξης στο Διαδίκτυο και η επακόλουθη δυναμική έξω από αυτό είναι στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον και ωφέλησαν τον Ομπάμα ειδικά στην αρχή της εκστρατείας του» . Ο Ομπάμα έχει περίπου 1,7 υποστηρικτές στο Facebook και 510.000 φίλους στο MySpace, ενώ ο Μακέιν είναι πολύ πιο πίσω, αφού έχει 309.000 υποστηρικτές και 88.000 φίλους αντίστοιχα. Το βάρος που δίνει ο υποψήφιος των Δημοκρατιών στην επικοινωνία μέσω διαδικτύου φαίνεται και από την κίνηση του να εντάξει στην προεκλογική του εκστρατεία, έναν εκ των ιδρυτών του περίφημου facebook, τον κ.Χιούζ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ομπάμα κατόρθωσε να εξασφαλίσει δωρεές άνω των 2 εκ. δολαρίων αξιοποιώντας το «Facebook» και το «Myspace».Το κέντρο αυτής της προσπάθειας είναι ο διαδικτυακός τόπος, My. BarackObama. com, που δίνει την δυνατότητα στους ψηφοφόρους του να εγγραφούν σε τοπικές οργανώσεις, να συμμετάσχουν σε δημόσιες συζητήσεις για τα κοινά και να δημιουργήσουν τις δικές τους προσωπικές ιστοσελίδες με στόχο τη συγκέντρωση δωρεών.

http://www.kolonaki-press.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: