Ξεκίνησαν σαν ερασιτέχνες αλλά σύντομα τράβηξαν τον κόσμο της διαφήμισης. Η τάξη των επαγγελματιών μπλόγκερ είναι πλέον μια πραγματικότητα σε πλήρη ανάπτυξη στη Γαλλία- νέοι άνθρωποι που μετέτρεψαν το χόμπι τους σε μια επικερδή απασχόληση.
Τα τελευταία επτά χρόνια ο Στιβ Χεμερστόφερ εργαζόταν στο τηλεφωνικό κέντρο μιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας. Οι ώρες ήταν πολλές και ο μισθός του χαμηλός. Από το 2006, όμως, άρχισε να ζει μια διπλή ζωή. Στον υπολογιστή του έγινε ο Stagueve, δημιουργός ενός μπλογκ που παρακολουθεί την ψηφιακή τεχνολογία, τα βιντεοπαιχνίδια και τον σχεδιασμό ιστοσελίδων. Έπειτα από μερικούς μήνες, το μπλογκ του έγινε σχετικά δημοφιλές στον κόσμο της μπλογκόσφαιρας, καθώς δεχόταν τρεις με τέσσερις χιλιάδες επισκέπτες την ημέρα. Τότε, ο Στιβ έκανε το δεύτερο βήμα. Γράφτηκε στο ΑdSense, την αυτόματη υπηρεσία διαφημίσεων του Google. Με την κίνηση αυτή όλα έγιναν πιο εύκολα: Το μπλογκ του γέμισε από διαφημίσεις διάφορων εταιρειών, ενώ μια εταιρεία του πρότεινε να αναρτά «σχόλια με σπόνσορα». Ο Στιβ δέχθηκε χωρίς πολλές ερωτήσεις και τον περασμένο Αύγουστο εγκατέλειψε τη δουλειά του στο τηλεφωνικό κέντρο. Το επάγγελμά του ήταν πλέον μπλόγκερ.
Ο Στιβ είναι σήμερα στη Γαλλία ένας από τους 1.500 «μπλόγκερ με τη μεγαλύτερη επιρροή». Άλλοι, όπως ο Ανχ Πανχ, έχουν τόσα έσοδα που καταφέρνουν να απασχολή- σουν λίγα άτομα για προσωπικό. Η ζωή του άλλαξε από τότε που αξιολογήθηκε ως «μπλόγκερ με επιρροή» από τους διαφημιστές. Από τότε ανακάλυψε «τον ένδοξο κόσμο των δημοσιογράφων όπου τα πάντα είναι δωρεάν». Νέα προϊόντα της πληροφορικής αποστέλλονται με το ταχυδρομείο στο σπίτι του και ο ίδιος έχει προσκληθεί σε παρουσιάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία και την Ισπανία. «Οι δημοσιογράφοι», λέει, «με δέχονται σαν να είμαι ένας από αυτούς».
Ευρύ πεδίο
Άλλοι μπλόγκερ έχουν διευρύνει το πεδίο του αντικειμένου τους. Από 3 έως 15.000 άνθρωποι επισκέπτονται την ημέρα το μπλογκ του Ρομάν Λιμπό, ενός φοιτητή 21 ετών, ο οποίος γράφει για ταξίδια, νέα από τον κόσμο του θεάματος, μουσική και διάφορα γκάτζετ. Μια εξειδικευμένη εταιρεία πρότεινε κάποια στιγμή στον Λιμπό να συνδέσει λέξεις- κλειδιά από τα κείμενά του με διάφορες εταιρείες. Αν αναφέρει κάπου τον όρο «σκληρός δίσκος», με ένα κλικ πάνω στις λέξεις ο επισκέπτης του μπλογκ μεταφέρεται στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης που πουλάει σκληρούς δίσκους. Παράλληλα, δημιούργησε την «Εφημερίδα του μπλογκ», έναν πρακτικό οδηγό για νέους μπλόγκερ. Μόνο από αυτήν του τη δουλειά κερδίζει 600 ευρώ τον μήνα.
Ειδικά για κορίτσια
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΧΟΥΝ αρχίσει να εμφανίζονται στο Διαδίκτυο ειδικά «μπλογκ για κορίτσια», δηλαδή ιστολόγια αφιερωμένα στη μόδα και την ομορφιά. Μια από τις πιο δημοφιλείς μπλόγκερ είναι η DeeDee-de-Ρaris. Απόφοιτη των Πολιτικών Επιστημών, η 29χρονη Ντελφίν Ντεσνέιζ, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, ξεκίνησε να γράφει ερασιτεχνικά. Το 2007 το περιοδικό «Μarie-Claire» της έκανε μια πρόταση εξαγοράς του μπλογκ της. Δεν δέχθηκε την πρόταση αλλά συμφώνησε να εργάζεται παράλληλα για την ιστοσελίδα του περιοδικού. Σήμερα είναι υπεύθυνη της ιστοσελίδας Cosmopolitan France. Παράλληλα, υπέγραψε ένα συμβόλαιο με μια διαφημιστική εταιρεία- αν και τα πράγματα δεν πάνε πάντα καλά: «Φαντάζονται ότι για να έχω ένα μπλογκ για τη μόδα πρέπει να είμαι κάποια ανόητη ξανθιά». Η Ντελφίν δεν θα δυσκολευτεί να αλλάξει διαφημιστή. Το επάγγελμα του μπλόγκερ είναι πλέον περιζήτητο.
Οδηγός για επαγγελματίες blogger
●ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Η εξειδίκευση κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Ή τεχνολογία ή μόδα- όχι ένα σούπερ μάρκετ απόψεων. ● Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Το στοίχημα είναι η γρήγορη ενημέρωση. Επομένως, πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο πριν φτάσει η πληροφορία στους ανταγωνιστές.
● Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η πρώτη κίνηση είναι η εγγραφή στην υπηρεσία ΑdSense του Google, η οποία αντιστοιχεί διαφημίσεις στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου, αποφέροντας κέρδη κάθε φορά που οι επισκέπτες κάνουν κλικ σε αυτές.
● ΤΟ ΥΦΟΣ: Ο μπλόγκερ πρέπει να γνωρίζει καλά το αντικείμενό του, να έχει άποψη και να μην αλλάζει τον τρόπο που γράφει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου