Διακόπτεται από τις 14 Φεβρουαρίου και για ένα εξάμηνο η κυκλοφορία της γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό Εθνική Άμυνας μέχρι το Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός της Αγ. Παρασκευής.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια της διακοπής, για την εξυπηρέτηση του κοινού, έχουν προβλεφθεί εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών.
Κυρίως η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών προς το σταθμό του Μετρό Εθνική Άμυνα, απ' όλη την ευρύτερη περιοχή. Η απευθείας λεωφορειακή σύνδεση του σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας με το σταθμό Εθνική Άμυνα και η πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού στο τμήμα από το Αεροδρόμιο μέχρι τη Νερατζιώτισσα.
Ο κ. Σουφλιάς σημείωσε ότι η διακοπή δημιουργεί πρόβλημα στο επιβατικό κοινό, αλλά οφείλεται στο τραγικό λάθος να έχει κατασκευαστεί η σήραγγα χωρίς καμία πρόβλεψη για το σταθμό Αγ. Παρασκευή, ο οποίος υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2010.
Παράλληλα, στο ίδιο τμήμα της γραμμής κατασκευάζονται και οι σταθμοί στο Νομισματοκοπείο, που θα είναι έτοιμος τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και ο σταθμός Χολαργού που θα είναι έτοιμος μέσα στο έτος.
Στο σταθμό του Νομισματοκοπείου κατασκευάζεται παράλληλα υπόγειος χώρος στάθμευσης 630 θέσεων, ενώ πάνω από το σταθμό θα λειτουργεί σταθμός μετεπιβίβασης για τις λεωφορειακές γραμμές.
Ο κ. Σουφλιάς, που επισκέφθηκε σήμερα τα έργα, είπε ότι θέλει ο σταθμός του Νομισματοκοπείου να λειτουργεί ως φίλτρο για όσους προτίθεται να κατεβαίνουν στο κέντρο από την ευρύτερη περιοχή. Επίσης, προβλέπεται χώρος στάθμευσης 500 θέσεων και στο σταθμό της Αγ. Παρασκευής.
Παράλληλα, ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν δοθεί σε λειτουργία οι δύο νέοι σταθμοί της επέκτασης του Περιστερίου στο Δημαρχείο και την Ανθούπολη. Ακόμη, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της επέκτασης προς Ελληνικό, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, οι σταθμοί στο Ελληνικό και την Αργυρούπολη βρίσκονται στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, ενώ συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή των σταθμών στην Ηλιούπολη και στον Άλιμο. Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού του Μετρό στο Χαϊδάρι.
Όπως είπε ο υπουργός βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια 17 νέων συρμών, ύψους 155 εκατ. ευρώ και ο ανάδοχος αναμένεται να ανακηρυχθεί μέχρι τον Απρίλιο. Επίσης, μέχρι τον Ιούνιο θα έχει εγκατασταθεί κλιματισμός σε όλους τους παλαιούς συρμούς.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε επίσης ότι ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό προς τα Δυτικά προάστια, με κατάληξη στον Πειραιά, βρίσκεται σε εξέλιξη και την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρίες θα καταθέσουν τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος. Η επέκταση αυτή είναι μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σύγχρονους σταθμούς.
Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε επίσης ότι προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς οι μελέτες για τη γραμμή 4 (γραμμή U) που θα έχει τη μορφή πετάλου, θα ξεκινά από το Γαλάτσι θα φθάνει στο Πανεπιστήμιο και από εκεί μέσω Παγκρατίου θα καταλήγει στο Μαρούσι. Η γραμμή αυτή θα έχει 20 σταθμούς και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις όσο αφορά τον τρόπο χρηματοδότησης της κατασκευής της και γενικότερα για το σχετικό διαγωνισμό.
Τέλος, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι έχουν ξεκινήσει προμελέτες και για άλλες επεκτάσεις του Μετρό, όπως για παράδειγμα απο το Περιστέρι στην Πετρούπολη και από τον Πειραιά στον Αγ. Δημήτριο.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό Θεσσαλονίκης βρήκε τη σειρά του. Ο μετροπόντικας ξεκίνησε και τα προβλήματα που είχαν υπάρξει με αρχαιολογικά ευρήματα αλλά και με την Κοινοπραξία ξεπεράστηκαν, δήλωσε το μεσημέρι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
Ανακοίνωσε επίσης ότι πολύ σύντομα θα γίνει η δημοπράτηση και του έργου επέκτασής του προς την Καλαμαριά.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου