Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009

Το Διαδίκτυο υποκατάστατο της τηλεόρασης


Στην πρώτη παγκόσμια ύφεση της εποχής του Διαδικτύου, οι καταναλωτές φαίνεται να μην έχουν διάθεση να αποκτήσουν κάθε προϊόν τεχνολογίας που κυκλοφορεί.


Του Eric Auchard, Reuters

Πολλοί είναι οι χρήστες που επιδιώκουν την κατάργηση υπηρεσιών που αλληλοκαλύπτονται, αναζητώντας πακέτα που προσφέρουν συνδυασμό επικοινωνιακών υπηρεσιών. Σε αυτό συμβάλλουν συσκευές όπως τα iPod, οι υπολογιστές πολυμέσων, παρέχοντας οικονομικά συμφέρουσες επιλογές αντικατάστασης της καλωδιακής, της συνδρομητικής ή της δορυφορικής τηλεόρασης.

Τηλεοπτικά προγράμματα προσφέρονται από πολλές διαδικτυακές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, όπως το YouTube της Google, το Daily Motion, το Joost ή το Hulu στις ΗΠΑ.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα από την Deloitte, σχετικά με τις τηλεοπτικές προτιμήσεις και συνήθειες καταλήγει ότι η μετάβαση στην ψηφιακή τηλεοπτική πραγματικότητα μπορεί να συντελείται ήδη μπροστά στα μάτια μας.

Η έρευνα, που ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο, βρήκε ότι μεγάλη μερίδα καταναλωτών χρησιμοποιούν ήδη τους προσωπικούς τους υπολογιστές ως μέσο ψυχαγωγίας, αντί της τηλεόρασης. Τα δεδομένα προέρχονται από μελέτη σε 9.000 καταναλωτές από πέντε χώρες που τόνιζε την τάση χρήσης άλλων μέσων τηλεθέασης εκτός της τηλεόρασης, όπως η τηλεόραση στα κινητά τηλέφωνα, κυρίως εκτός των ΗΠΑ. Στη Βραζιλία, οι καταναλωτές περνούν 19,3 ώρες την εβδομάδα παρακολουθώντας σειρές και προγράμματα στον υπολογιστή τους, σε αντίθεση με τις 9,8 ώρες που κάθονται μπροστά στην τηλεόραση. Στις ΗΠΑ, τα τρία τέταρτα των νεαρών καταναλωτών ηλικίας 14 έως 198 ετών, δήλωσαν ότι τα PC προσφέρουν καλύτερη και περισσότερη ψυχαγωγία από την τηλεόραση.

Η συγκεκριμένη ομάδα, περνά 18,8 ώρες την εβδομάδα στο Διαδίκτυο, σχεδόν διπλάσιες από τις ώρες που βλέπουν τηλεόραση. Παρακολουθούν DVD στον υπολογιστή και έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να ακούσουν μουσική χρησιμοποιώντας έναν υπολογιστή ή mp3 player, παρά στο ραδιόφωνο.

Ψηφιακά υποκατάστατα

Υποχρεωμένοι να αναθεωρήσουν τις δαπάνες τους, οι καταναλωτές φαίνεται να θεωρούν ότι η δικτύωση τους στο Ίντερνετ είναι ο καλύτερος τρόπος μείωσης των εξόδων διασκέδασης και επικοινωνίας. Αναλυτές αγορών έχουν ήδη παρατηρήσει μεταβολή στις καταναλωτικές συμπεριφορές, καθώς μειώνονται οι νέες συνδρομές σε premium τηλεοπτικές και συνδρομητικές υπηρεσίες προβολής ταινιών.

Όπως εξηγεί ο αναλυτής της Gartner, Μάικ Μαγκουάιρ, οι νέοι με πιο σύγχρονους υπολογιστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις λειτουργίες δικού τους προγραμματισμού των ωρών που θα αφιερώσουν στην τηλεθέαση, δεδομένου του μεγάλου όγκου περιεχομένου που μπορούν να βρουν στο Διαδίκτυο και να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο ή να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους.

Η τηλεόραση στο Ίντερνετ έχει ήδη κάνει την άφιξη της, με πολύ πιο διακριτικό τρόπο που ζήσαμε την μεταφορά της μουσικής στο Ίντερνετ. Αυτό φαίνεται να αντιλαμβάνονται οι παραδοσιακοί παραγωγοί περιεχομένου. Στη Βρετανία, η υπηρεσία iPlayer του BBC δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του Διαδικτύου να παρακολουθήσουν τα προγράμματα του καναλιού με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, και σήμερα βρίσκεται στη δεύτερη θέση των πιο δημοφιλών υπηρεσιών πολυμέσων στο Ίντερνετ, πίσω από το YouTube.

Αν και η «live TV» είναι ακόμη μια διαδικασία που εξελίσσεται στο Διαδίκτυο, μια μεγάλη ποσότητα ειδήσεων και περιεχομένου ψυχαγωγίας βρίσκεται διαθέσιμο προς τηλεθέαση, μέσω laptop ή μικρών ψηφιακών τηλεοράσεων συνδεδεμένων στον υπολογιστή. Μπορεί από άποψη ποιότητας εικόνας να μην είναι εφάμιλλες των ταινιών υψηλής ευκρίνειας, το πακέτο ωστόσο είναι εξόχως ελκυστικό σε όρους τιμής.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες Reuters