Στα... σκαριά είναι μία νέα απόσυρση αυτοκινήτων. Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να δώσει κίνητρα για την απόσυρση επιβατηγών Ι.Χ. με στόχο αφενός να τονώσει την «παγωμένη» αγορά και αφετέρου να... καλοπιάσει 1,5 εκατομμύριο ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων.
Τα κίνητρα που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι μεταξύ των άλλων η μείωση του τέλους ταξινόμησης και η απαλλαγή για ορισμένο χρονικό διάστημα από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
Δεν αποκλείεται και ένας συνδυασμός των δύο παραπάνω.
Χωρίς καταλύτη
Η απόσυρση θα αφορά αυτοκίνητα παλαιότητας άνω των 15 ετών χωρίς καταλύτη ή με καταλύτη πρώτης γενιάς, ο οποίος θεωρείται ρυπογόνος.
Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στην προγραμματισμένη συνάντηση του υπουργού Οικονομίας κ. Γιάννη Παπαθανασίου με το προεδρείο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων όπου θα γίνει εκτενής αναφορά στην καθίζηση των πωλήσεων που έχει φέρει τον κλάδο σε εξαιρετικά δυσχερή θέση.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ έχουν ανάψει το «πράσινο φως» και μένει να καμφθούν κάποιες χλιαρές, είναι αλήθεια, ενστάσεις του υπουργείου Οικονομίας.
Ο σοβαρότερος ανασταλτικός παράγοντας σύμφωνα με τον κ. Παπαθανασίου σχετίζεται με ενδεχόμενη διόγκωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών χωρίς όμως να παραβλέπεται ότι όλες οι προβλέψεις το θέλουν να μειώνεται εντός του έτους λόγω της αναμενόμενης μεγάλης πτώσης της συνολικής αξίας των εισαγωγών.
Πάντως, στέλεχος του υπουργείου μάς είπε ότι το «θέμα είναι υπό εξέταση». Στην κυβέρνηση συνυπολογίζουν και την προσδοκώμενη αύξηση των φορολογικών εσόδων από τη χρήση των νέων αυτοκινήτων.
Προσμετρούν δε πως θα πρέπει να τονωθεί η αγορά, η οποία εμφάνισε υποχώρηση πωλήσεων κατά 40% εντός του Ιανουαρίου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
Επιπλέον τα πρώτα στοιχεία για το 15νθήμερο του Φεβρουαρίου δείχνουν ελεύθερη πτώση κατά 70%.
«Πράσινες μεταφορές»
Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι από τον Φεβρουάριο του 2008 έχει συσταθεί επιτροπή για τις «πράσινες μεταφορές» στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία έχει επεξεργαστεί σειρά κινήτρων για την αντικατάσταση των ρυπογόνων Ι.Χ.
Τα σχέδια του τότε υπουργού Μεταφορών, κ. Κωστή Χατζηδάκη, είχαν «παγώσει» λόγω της αντίθεσης του πρώην υπουργού Οικονομίας κ. Γιώργου Αλογοσκούφη.
Στην παρούσα φάση το θέμα έρχεται και πάλι στο προσκήνιο και όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι εντός των επόμενων μηνών η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε μία νέα απόσυρση.
Κώστας Τσαχάκης
ktsahakis@pegasus.gr
Το φορολογικό βάρος από την κτήση στη χρήση του ΙΧ
Τα κίνητρα για την απόσυρση και την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ. αποτιμώνται από το οικονομικό επιτελείο πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο στόχος είναι να μεταφέρεται το φορολογικό βάρος από την κτήση στη χρήση του αυτοκινήτου. Προς αυτή την κατεύθυνση ένα ουσιαστικό κίνητρο αποτελεί η μείωση των τελών ταξινόμησης.
Το τέλος επιβάλλεται επί της εργοστασιακής τιμής και αυξάνεται ανάλογα και με την τιμή του αυτοκινήτου.
Για αυτοκίνητα 1.200 έως 1.400 κυβικών κυμαίνεται από 800 μέχρι 1.000 ευρώ. Στα μεσαίου κυβισμού (1.600 με 2.000) και ανάλογα με το μοντέλο καταβάλλεται τέλος από 6.000 έως 10.000 ευρώ και στα πολυτελή Ι.Χ. μπορεί να φθάνει ή και να ξεπερνά τα 20.000 ευρώ.
Ενα δεύτερο κίνητρο που εξετάζεται είναι η απαλλαγή από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. πενταετία).
Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως για το 2009 τα τέλη ξεκινούν από τα 46 ευρώ (785 κυβικά) και φθάνουν τα 580 ευρώ.
Εξάλλου, δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί και ο περιορισμός της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου