Καταγγελίες για σοβαρές παραβάσεις εις βάρος των καθαριστριών
Σοβαρά ερωτηματικά για το κατά πόσο τηρείται η σύμβαση του ΗΣΑΠ για τον καθαρισμό των σταθμών του με την ΟΙΚΟΜΕΤ, την εταιρεία στην οποία δούλευε η Κωνσταντίνα Κούνεβα όταν δέχθηκε τη δολοφονική επίθεση με βιτριόλι, προκαλούν οι καταγγελίες εργαζομένων, αλλά και οι υπολογισμοί ειδικού αναλυτή.
Όπως αποκαλύπτει στα «ΝΕΑ» ο αναλυτής συμβάσεων και εργατικού κόστους κ. Κωνσταντίνος Γκιώκας, «η μη καταβολή των βαρέων ενσήμων από την πλευρά της ΟΙΚΟΜΕΤ ανέρχεται στο ποσό των 83.000 ευρώ ετησίως. Από το διάλειμμα της μισής ώρας των εργαζομένων- αποδίδει τα χρήματα ο ΗΣΑΠ, αλλά οι εργαζόμενοι δεν το πληρώνονται, αφού εκείνη την ώρα δεν εργάζονται- προκύπτει επιπλέον όφελος 250.000 ευρώ. Σύνολο 333.000 ευρώ κάθε χρόνο». Αυτό το ποσό προέκυψε σύμφωνα με τους υπολογισμούς του κ. Γκιώκα, ο οποίος έλαβε υπ΄ όψιν του στοιχεία από τα πρακτικά του διαγωνισμού για το έργο καθαρισμού του ΗΣΑΠ.
Αν και η συγκεκριμένη σύμβαση απαιτεί συνεχόμενη εξάωρη εργασία κατά τις βάρδιες καθαρισμού, και ως εκ τούτου είχαν συνυπολογιστεί και οι ασφαλιστικές εισφορές με βαρέα και ανθυγιεινά, οι καθαριστές που απασχολούνται 5,5 ώρες ασφαλίζονται με μεικτά ένσημα. Σε έγγραφο της Παναττικής Ένωσης Καθαριστριών καταγγέλλεται ότι η ΟΙΚΟΜΕΤ έβαζε το 2006 τους εργαζόμενους «να υπογράψουν με την απειλή της απόλυσης μισή ώρα διάλειμμα κατεβάζοντάς τους κάτω από 30 ώρες εβδομαδιαίως, αλλάζοντας την ασφαλιστική τους κάλυψη από βαρέα σε μεικτά, μειώνοντας έτσι και τις αποδοχές τους. Για να είναι εντάξει με τους όρους της σύμβασης του ΗΣΑΠ, τους υποχρέωσε να παραμένουν με 3 δεκάλεπτα εικονικά διαλείμματα στον χώρο για να τηρεί τα ωράρια που είχε συμφωνήσει».
«ΤΑ ΝΕΑ» απηύθυναν τα ερωτήματα σχετικά με το χρηματικό όφελος που προκύπτει από τη μη καταβολή των βαρέων και ανθυγιεινών ενσήμων αλλά και του μισάωρου στην ΟΙΚΟΜΕΤ. «Στους σταθμούς εργάζονται εξάωρο 105 άτομα περίπου- πιθανώς να υπάρχουν και άλλα, όχι όμως πολλά. Μιλάμε για ένα ποσό της τάξεως των 10.000 ευρώ τον χρόνο όσον αφορά τα βαρέα. Για το μισάωρο διάλειμμα, ήδη έχουμε πει με τον ΗΣΑΠ να αναπληρώνουν το κενό άλλοι εργαζόμενοι» επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο συνεργάτης της ΟΙΚΟΜΕΤ κ. Άγγελος Μάστορας. «Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι ίδιοι οι φορείς του Δημοσίου φτιάχνουν τους διαγωνισμούς κάτω από τα κατώτατα εργατικά κόστη. Υπολογίζω ότι το 70% των διαγωνισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι κάτω από τα κατώτατα εργατικά», συμπληρώνει... συνέχεια εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου