Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής


Το τελικό σχέδιο των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής, συνολικού μήκους 62,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,658 δισ. ευρώ παρουσίασε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί τον Μάιο και εάν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, τα έργα θα ξεκινήσουν στο τέλος του έτους με την ανακήρυξη του αναδόχου. Υπολογίζεται ότι το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2014.

Το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης. Περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού άξονα από την Κατεχάκη στο σημείο που είναι το στρατόπεδο Σακέτα, μέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος, που θα διέρχεται από την Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και το Ελληνικό και κατά 85% θα είναι υπόγεια σήραγγα. Στο σημείο του στρατοπέδου Σακέτα θα διανοιχτεί σήραγγα προς τα Μεσόγεια και από εκεί θα κατασκευαστούν δύο οδικοί κλάδοι. Ένας προς τα νότια παράλια στην περιοχή της Αγ. Μαρίνας και ένας προς τη Ραφήνα με προοπτική αργότερα να κατασκευαστεί και ένας άξονας που να συνδέει τη Ραφήνα με τις Αφίδνες και την εθνική οδό.

Το έργο είχε αρχικώς ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούνιο, ακολούθησαν διαβουλεύσεις με τους δήμους και τους φορείς, όπου τα περισσότερα αιτήματά τους έγιναν γνωστά, υπογειοποιήσεις κλπ και πριν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός θα ακολουθήσει ένας άλλος κύκλο διαβούλευσης.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι το αντίτιμο των διοδίων αλλά και η διάρκεια της παραχώρησης αποτελούν βασικά στοιχεία της διαπραγμάτευσης. Το έργο θα προκηρυχθεί ως ενιαίο έργο και θα περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς διοδίων και δύο πλευρικούς. Η τιμή των διοδίων θα είναι χαμηλότερη στο τμήμα που είναι στη δυτική πλευρά του Υμηττού, ως κίνητρο να χρησιμοποιούν το νέο αυτοκινητόδρομο οι πολίτες του λεκανοπεδίου και να αποφεύγουν να κινούνται μέσα στον αστικό ιστό.

Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε επίσης ότι προχωρούν οι διαδικασίες κατασκευής και άλλων 28,5 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμων (βρίσκονται στο στάδιο της οριστικής μελέτης) που πρόκειται να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα με δεσμευμένα κονδύλια από την δ' προγραμματική περίοδο. Τα έργα αυτά είναι η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, η επέκταση της Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου, ο περιφερειακός άξονας Παιανίας-Μαρκοπούλου και η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας. Με όλα αυτά τα έργα και τους νέους αυτοκινητοδρόμους συνόλου 90,85 χιλιομέτρων σχεδόν ολοκληρώνονται και ουσιαστικά εξαντλούνται οι ανάγκες για την κατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων στην Αττική.

Από εκεί και πέρα, είπε ο κ. Σουφλιάς, θα πρέπει να ρίχνουμε τα χρήματά μας όσο αφορά την Αττική σε έργα ΜΕΤΡΟ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ χαρακτήρισε τους νέους αυτοκινητοδρόμους Αττικής ως πάρα πολύ σημαντικό έργο, που θα έχει και πολύ σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις πέραν από τις κυκλοφοριακές.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην υπογειοποίηση της δυτικής πλευράς του Υμηττού από το στρατόπεδο Σακέτα μέχρι την παραλιακή, γιατί έτσι, όπως είπε, θα παραμείνουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού αλλά και οι κυκλοφοριακές συνθήκες του δήμου όπου θα διέρχεται ο υπογειοποιημένος άξονας, ο οποίος θα κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος του ή και σε όλο με μετροπόντικα.

Το σύνολο του υπογειοποιημένου άξονα είναι 14,5 χιλιόμετρα και η διαδρομή από το Σακέτα μέχρι την παραλιακή θα καλύπτεται σε 8 με 10 λεπτά. Η μεγάλη σήραγγα του Υμηττού θα είναι περίπου 4 χιλιόμετρα. Συγκεκριμένα το σύνολο του έργου περιλαμβάνει:

- τη δυτική περιφερειακή Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη μέχρι την Ποσειδώνος μήκους 14,7 χιλιομέτρων

- τη μεγάλη σήραγγα του Υμηττού μήκους 3,9 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μήκους 6,3 χιλιομέτρων

- τον οδικό άξονα σύνδεσης Μεσογείων-Ραφήνας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα μήκους 18,6 χιλιομέτρων

- τον οδικό άξονα Μεσογείων-Αγ. Μαρίνας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγ. Μαρίνα μήκους 13,8 χιλιομέτρων

- την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού - Ραφήνας μήκους άλλων 3,3 χιλιομέτρων μέχρι τον α/κ Σπάτων

- την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος μήκους 1,7 χιλιομέτρων και

- συνδετήριο οδικό τμήμα από το κέντρο της Αθήνας προς τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε, μήκους 3,8 χιλιομέτρων. Το τμήμα εντός του Πανεπιστημίου θα είναι υπόγειο.

Σημειώνεται ότι η τιμή των διοδίων δεν θα είναι ενιαία αλλά οι χρήστες θα πληρώνουν διόδια ανάλογα με την διαδρομή που διένυσαν.

Με την έναρξη των έργων θα δημιουργηθούν 4.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ για τη λειτουργία του έργου θα απασχολούνται μόνιμα 800 άτομα.


ΑΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: