Το Facebook, το οποίο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως επανάσταση στην επικοινωνία «γεννήθηκε» πριν από ακριβώς πέντε χρόνια στο υπνοδωμάτιο ενός φοιτητή.

Σύμφωνα με τον «πατέρα» Μαρκ Τσούκερμπεργκ, το πρώτο Facebook φτιάχτηκε μέσα σε δύο εβδομάδες και μέσα σε λίγε μέρες το χρησιμοποιούσαν τα δύο τρίτα των φοιτητών του Χάρβαρντ, ενώ και φοιτητές από άλλα κολέγια του το ζητούσαν διακαώς.

Από τότε, το πώς συνδεόμαστε και επικοινωνούμε άλλαξε ριζικά. Μέσω της δωρεάν πλατφόρμας, πάνω από 150 εκατομμύρια χρήστες βρήκαν παλιούς φίλους κι έκαναν νέους. "Στόλισαν" το προφίλ τους με εφαρμογές και εντάχθηκαν σε ομάδες. Μοιράστηκαν βίντεο και φωτογραφίες, χτίζοντας μια επικερδή επιχείρηση.

Στο Facebook έχουν επενδυθεί έως σήμερα 500 εκατομμύρια δολάρια. Μόνο πέρυσι τα διαφημιστικά κέρδη ανήλθαν σε 300 εκατομμύρια. Η ροή εσόδων όμως έχει μια σημαντική προϋπόθεση.

Με την εγγραφή κάθε χρήστη, οι προσωπικές του πληροφορίες περιέρχονται στον έλεγχο του Facebook, που τις χρησιμοποιεί για να του διαφημίζει προϊόντα και υπηρεσίες.

Σε μια εποχή που γίνεται τόσος λόγος για τα προσωπικά δεδομένα και την ιδιωτικότητα, το μεγάλο στοίχημα για τον 24χρονο Τσούκερμπεργκ είναι να διατηρήσει αυτό το πλεονέκτημα, επιτρέποντας στο Facebook να σβήσει περισσότερα κεράκια.

SKAI