Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009
Σε κενό αέρος η Ο.Α.
Σήμερα κρίνεται η πορεία που θα ακολουθήσει η υπόθεση αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με όλα τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά. Τα δύο τελευταία 24ωρα, παρά τις δημόσιες δηλώσεις αβροφροσύνης των δύο πλευρών, στο παρασκήνιο κλιμακώνεται η επιχειρηματική σύγκρουση για τη διεκδίκηση της Ολυμπιακής μεταξύ του ομίλου MIG του κ. Α. Βγενόπουλου και της Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη. Ταυτοχρόνως η αντιμετώπιση του θέματος παίρνει καθαρά πολιτικό χαρακτήρα από την κυβέρνηση.
Ο κ. Βγενόπουλος έστειλε χθες μήνυμα προς την κυβέρνηση ότι εάν σήμερα που εκπνέει η προθεσμία των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μεταξύ της MIG και του Ελληνικού Δημοσίου δεν υπογραφεί συμφωνία εξαγοράς της Ολυμπιακής από τη MIG, θα αποσύρει την πρότασή του. Η Aegean Airlines από την πλευρά της υπεραμύνεται της δικής της πρότασης και ο εκπρόσωπος της εταιρίας κ. Ε. Βασιλάκης δηλώνει έτοιμος από την ερχόμενη Δευτέρα, εφόσον ολοκληρωθεί ο κύκλος των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων της MIG, να κληθεί από την κυβέρνηση και τους συμβούλους του Ελληνικού Δημοσίου για διαπραγματεύσεις και συμφωνία στη βάση της δικής του πρότασης.
Στην κυβέρνηση αντιλαμβάνονται πλήρως ότι, υπό το κράτος της επιχειρηματικής διελκυστίνδας που έχει ανοίξει η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, βρίσκονται σε κενό αέρος. Αντιλαμβάνονται επίσης ότι απαιτούνται χειρισμοί οι οποίοι αφενός μεν θα διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και τη νομιμότητα των αποφάσεων σε εγχώριο και ευρωπαϊκό επίπεδο, αφετέρου δε θα εξουδετερώνουν τις επιχειρηματικές τακτικές και πιέσεις της μίας ή της άλλης πλευράς, ώστε να προκύψει βιώσιμη και καθαρή λύση και να μη μείνει η εταιρία τελικά στο ράφι.
Ο αρμόδιος για το θέμα της Ολυμπιακής υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε χθες προς τον ΕΤ ότι «ήδη ενημερώθηκε για τις δύο νέες προσφορές της Aegean Airlines και της Chrysler Aviation ο επίτροπος Παρακολούθησης, που έχει οριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να γνωμοδοτήσει εάν πληρούν τις προϋποθέσεις, κυρίως ως προς θέματα Κοινοτικού Δικαίου και ανταγωνισμού, για να προχωρήσει η κυβέρνηση σε διαπραγματεύσεις μαζί τους». Ως ενδιάμεση λύση καλής θέλησης όλων των πλευρών από τους κόλπους των συμβούλων του Ελληνικού Δημοσίου εκπορεύεται η πρόταση να οδηγηθεί σήμερα το Δημόσιο με τη MIG σε μία καταρχήν συμφωνία, δηλαδή σε προσύμφωνο, εν αναμονή της γνωμοδότησης του επιτρόπου Παρακολούθησης που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες.
Πρέπει να αναφερθεί ότι η πρόταση της Chrysler Aviation του Ελληνοαμερικανού Στέλιου Ράπη αντιμετωπίζεται σε δεύτερο επίπεδο και με πολύ σκεπτικισμό από τους συμβούλους του Δημοσίου, καθώς η χρηματοδότησή της είναι με μεγάλο αστερίσκο. Σε τι συνίσταται; Στο να βρουν τα χρήματα της επένδυσης, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, αφού πρώτα υπογράψουν συμφωνία εξαγοράς της Ολυμπιακής.
Στους κόλπους της Ολυμπιακής πάντως η πρόταση της Aegean Airlines συναντά αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα συνδικαλιστών κυρίως εξαιτίας των δικαστικών και επιχειρηματικών συγκρούσεων του παρελθόντος. Η ένωση των πιλότων (ΕΧΠΑ) αντέδρασε χθες με σκληρή ανακοίνωσή της «εκφράζοντας το βαθύ προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τη διαφαινόμενη μεθόδευση παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα ως βορά επιβίωσης του ανταγωνιστή της».
ΔΕΜΕΡΤΖΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
Ελεύθερος Τύπος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου