ΑΠΟ ΤΟ Greek American News Agency | |
| |
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ «Ο ελληνισμός ως έθνος-κοσμοσύστημα (και όχι ως έθνος-κράτος), συγκρότησε για πρώτη φορά στην ιστορία ένα πλήρες ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα με το οποίο πορεύθηκε μέχρι τη μετάβασή του στο κράτος-έθνος. Η ελληνικότητα ως ένα σύνολο ανθρωποκεντρικών -δηλαδή ελευθέρων- κοινωνιών τοποθετείται επομένως στον αντίποδα του υπόλοιπου κόσμου που ιστορικά, έως τους νεότερους χρόνους (μέχρι τον 19ο αιώνα), έζησε υπό ένα φεουδαλικό καθεστώς. Η ελληνική παιδεία είναι το γινόμενο ενός πολιτισμού που δίνει περιεχόμενο στις νοοτροπίες, στις συμπεριφορές, στη διαμόρφωση των κοινωνικών σχέσεων, στην προσέγγιση των θεσμών της οικονομίας και της πολιτικής... Με άλλα λόγια ενώ ο υπόλοιπος κόσμος συγκροτήθηκε για πρώτη φορά σε έθνος με την έξοδό του από τη φεουδαρχία και την αναμόρφωσή του υπό το πρίσμα της ελευθερίας, ο ελληνισμός προϋπήρξε ως έθνος και απλώς μεταμορφώθηκε από έθνος-κοσμοσύστημα σε έθνος-κράτος.» Αυτά και πολλά άλλα εξίσου σημαντικά που οφείλουμε να γνωρίζουμε τονίζει μεταξύ άλλων ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης αναφερόμενος στον Ελληνισμό, τις αξίες και την συνολική παγκόσμια προσφορά του, όχι απλά ως σύστημα παραγωγής ιδεών που διαμόρφωσαν το παγκόσμιο δυτικό πολιτικό γίγνεσθαι. Ο Γιώργος Κοντογιώργης είναι από εκείνους που εξάγουν στα δυτικά πανεπιστήμια την ελληνική σκέψη και διανόηση με σύγχρονο και μεταδοτικό τρόπο. Οι αίθουσες των πανεπιστημίων είναι πάντα κατάμεστες, όχι μόνο όταν έχει ενώπιον του Ευρωπαίους φοιτητές αλλά και όταν κάνει παρουσιάσεις και εισηγήσεις σε όλο τον κόσμο. Έχει συγγράψει δεκάδες επιστημονικά άρθρα, δοκίμια, μελέτες αλλά και βιβλία, τα οποία αποτελούν πνευματικά εγχειρίδια και εθνική παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Είναι από τους λίγους που έχει τιμήσει η Γαλλική Δημορατία με την υψηλότερη διάκριση του τάγματος των Ιπποτών. Η μόνιμη τριβή, σπουδή και επιστημονική εντρύφηση του με το αρχαιοελληνικό πολιτικό και κοινωνικό σύστημα τον έχει καταστήσει σχεδόν τον μοναδικό παγκοσμίως που έχει αναλύσει και καθιερώσει την έννοια του Ελληνικού κοσμοσυστήματος. Μια έννοια που εμπεριέχει όλοκληρο το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι του Ελληνισμού, της πολιτισμικής και πολιτιστικής συνέχειας του ως μετουσίωσής του στην πρώτη μεγάλη συγκροτημένη έννοια περί Έθνους. Ο ίδιος βαθιά σεμνή προσωπικότητα που στοχάζεται και προβληματίζεται πάνω στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα πάντα έχει να προσθέσει με όσα κάθε φορά μας αποκαλύπτει μέσα από τα βιβλία και τα επιστημονικά δοκίμα που συγγράφει σε μόνιμη βάση. Η σκέψη και οι προβληματισμοί του αναλύουν σε βάθος την έννοια κράτος έθνος και κάνει σαφείς τους διακριτούς ρόλους μεταξύ κράτους και έθνους. Είναι από εκείνους, που εκτός των άλλων ενασχολήσεών του, που πρώτος δεν δίστασε να απαντήσει στην θεωρία του Σάμιουελ Χάντικτον με ατράνταχτα επιχερήματα για την «σύγκρουση των πολιτισμών» με ένα τεκμηριωμένο άρθρο του που έκανε το γύρο του κόσμου, το οποίο προκάλεσε πολλές συζητήσεις στην παγκόμσμια επιστημονική κοινότητα για την δεινότητα και την ευθύτητά της πολιτικά, πολιτισμικά και κοινωνιολογικά ορθής σκέψης του. Στην Ελλάδα, πάντα ανήσυχο πνεύμα και καθόλου εξοικειωμένο με την κάθε μορφής εξουσία ήταν από αυτούς που εγκαίρως διείδε τις ιδιοτελείς πολιτικές σκοπιμότητες του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου που εκφραζόταν με έντονο πολιτικά δημαγωγικό τρόπο εισάγοντας και νομιμοποιώντας την πλήρη εκκοσμίκευση στην Εκκλησία, του απάντησε με το πολύκροτο βιβλίο του "ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ". Ένα βιβλίο καταπέλτης για εκείνη την πραγματικότητα και σκληρή αλλά αληθινή απάντηση στην εξωτερική εικόνα...>>>Συνέχεια εδώ |
Κυριακή 22 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου