Νέες ρυθμίσεις για τη διαχείριση του απορρήτου των μηνυμάτων τους θα έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Facebook, ωστόσο η κριτική προς τις επιλογές της εταιρείας είναι αρκετά έντονη.
Σε μια προσπάθεια να "μιμηθεί" το Twitter, την online υπηρεσία που αποτελεί κατά κάποιον τρόπο το διαδικτυακό ισοδύναμο του SMS, το Facebook θέτει σε εφαρμογή νέους κανόνες, βάσει των οποίων ένας χρήστης μπορεί να επιλέξει αν το μήνυμα που δημοσιεύει στην προσωπική του "περιοχή" θα είναι ορατό σε όλους ή σε έναν περιορισμένο κύκλο ανθρώπων.
Στελέχη της Facebook δήλωσαν στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης την Τετάρτη πως θέλουν οι χρήστες της υπηρεσίας να δημοσιεύουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες σε σύγκριση με σήμερα και πως στόχος των νέων κανόνων είναι να τους ενθαρρύνει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ετσι, όταν κάποιος συμπληρώνει για παράδειγμα το πεδίο κατάστασης, θα μπορεί να επιλέγει αν αυτό θα είναι διαθέσιμο προς οποιονδήποτε, στους φίλους των φίλων του, μόνο στους φίλους του ή σε μια πιο σαφή και καθορισμένη ομάδα ανθρώπων. Ήδη διατυπώνονται ορισμένες απόψεις, σύμφωνα με τις οποίες αυτοί οι νέοι κανόνες θα δημιουργήσουν αρκετά προβλήματα, αφού είναι πολύ πιθανό οι απρόσεκτοι χρήστες να δημοσιοποιούν πληροφορίες που για κάποιο λόγο δεν πρέπει να γίνουν γνωστές σε κάποιον άλλο, όπως είναι για παράδειγμα ο εργοδότης τους.
Οπως φαίνεται το Facebook επιχειρεί να απαντήσει στην επιτυχία του Twitter, το οποίο όμως είναι σαφώς πιο απλό, αφού ο χρήστης του μπορεί να επιλέξει αν το μήνυμά του είναι "ορατό" από όλους ή όχι. Οι δύο πλατφόρμες σαφώς δεν είναι συγκρίσιμες ούτε από πλευράς λειτουργικότητας (το Twitter περιορίζεται στην αποστολή σύντομων μηνυμάτων, ενώ το Facebook αποτελεί μια σαφώς πιο εκτεταμένη υπηρεσία), ούτε από πλευράς αριθμού χρηστών. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες του Facebook εκτιμώνται σε 150-160 εκατ., ενώ το Twitter δεν έχει να επιδείξει περισσότερους από 10 εκατ. χρήστες (βάσει μετρήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί στο τέλος του 2008). Ωστόσο το Twitter κερδίζει διαρκώς έδαφος λόγω της χρήσης του για την ανταλλαγή μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο (και) σε περιόδους κρίσεων. Επιπροσθέτως, το Facebook έχει συγκεντρώσει τους τελευταίους μήνες έντονη αρνητική κριτική λόγω της πολιτικής του στα θέματα διαχείρισης απορρήτου, ενώ τα προβλήματα του Twitter περιορίζονται κατά πρώτο λόγο στον όγκο των ανεπιθύμητων, διαφημιστικού χαρακτήρα, μηνυμάτων.
πηγή-enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου