Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Ευθύνες - Ευκαιρίες - Προκλήσεις

του Γιώργου Φακίτσα

Γεια σας,

οι τελευταίες καταστροφικές φωτιές στην Αττική αλλά και στο σύνολο της χώρας, εκτός από τεράστια οικολογική καταστροφή μπορούν να γίνουν και ευκαιρία για την αναδιοργάνωση και τον επανακαθορισμό ενός μηχανισμού που -αποδεδειγμένα- δεν λειτουργεί σωστά.


Οι ευθύνες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του υπ. Εσωτερικών είναι πλέον δεδομένες και δεν περιορίζονται στην κατάσβεση, αλλά επεκτείνονται και στην πρόληψη. Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες "αρμοδίων" που έχουν πάρει τους δρόμους και πετάνε τις ευθύνες δεξιά και αριστερά.


Οι τοπικές αρχές, ο δήμος και η νομαρχία, οι δασάρχες και οι δασοφύλακες, εμφανίζονται όλοι σήμερα, μετά την φωτιά να λένε ότι φώναζαν για παραλείψεις, φώναζαν για τον κίνδυνο. Κανείς δεν τους άκουγε? Τελικά, λένε ψέμματα ή αλήθεια?


Η καταστροφή είναι δεδομένη. Μπορεί όμως να γίνει ευκαιρία, ώστε να μην δούμε το ίδιο έργο ακόμα μία φορά σε μερικά χρόνια. Είναι ευκαιρία να γίνει αναδιανομή των ρόλων και των ευθυνών σε ένα πλαίσιο που θα ξεκαθαρίζει ρητά τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του κάθε φορέα.


Οι τοπικές αρχές είναι σε θέση να γνωρίζουν τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τα επικίνδυνα σημεία κάθε περιοχής. Η κεντρική εξουσία είναι αδύνατον να συλλέξει τέτοιο όγκο πληροφοριών (που μεταβάλλονται συνεχώς), αλλά ακόμα και αν συμβεί, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα μπορέσει να τις διαχειριστεί.


Έτσι, την στιγμή που χρειάζεται να γίνουν γρήγορες ενέργειες για την κατάσβεση, χάνεται πολύτιμος χρόνος στον σχεδιασμό και την πληροφόρηση. Χρόνος που σίγουρα είναι κρίσιμος για την ασφάλεια των πολιτών...διαβάστε τη συνέχεια

Δεν υπάρχουν σχόλια: