Τα τελευταία 4.000 χρόνια στην Κίνα, η αντίληψη ότι ο άνθρωπος και το περιβάλλον πρέπει να εναρμονίζονται εκφράζεται μέσα από τις βασικές αρχές του Φενγκ Σούι. Κάτω στον Πειραιά όμως, τέτοιες φιλοσοφίες μάλλον δεν έχουν πέραση, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι της Cosco και το περιβάλλον του λιμανιού να αναζητούν ακόμη την... εναρμόνισή τους.
Εξ αρχής, η 35ετούς ισχύος συμφωνία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στην Cosco Pacific αποτέλεσε πεδίο έντονης πολιτικής και επιχειρηματικής αντιπαράθεσης. Πρωτίστως για το τίμημα και τα ανταλλάγματα: 4,3 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας σύμφωνα με τη μία ανάγνωση, μόλις στα 498 εκατ. ευρώ κατά την περίοδο της συμφωνίας σύμφωνα με την άλλη. Όσο για τις επενδύσεις που περιγράφονται στη σύμβαση χωρίς όμως να κοστολογούνται, προβλέπεται ότι θα ανέλθουν στα 300 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015 δημιουργώντας 800 - 1.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.
Γρήγορα οι αντιδράσεις επεκτάθηκαν σε πολιτικό επίπεδο, με το τότε αντιπολιτευόμενο ΠΑΣΟΚ να προαναγγέλει πως όταν έλθει στην κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες προκειμένου να κατοχυρώσει το δημόσιο συμφέρον και τα εργασιακά δικαιώματα, με ουσιαστική και σε βάθος επαναδιαπραγμάτευση. Εγχείρημα που ήδη επιχειρεί να φέρει εις πέρας η νέα υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη στο πλαίσιο του διαλόγου που ήδη «βρίσκεται στο μέσο», όπως δήλωσε χθες το βράδυ, με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος νέας ομηρίας του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Έως ότου βρεθεί κοινή φόρμουλα, οι λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, τουλάχιστον μέχρι ...
Read more...[+]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου