Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009
Η απόσυρση της ειλικρίνειας
του Κωσταντίνου Ζούλα
Ενας από τους λόγους που η Ν. Δ. έχασε γρήγορα και τη στήριξη και την εμπιστοσύνη των πολιτών ήταν η ασυνέπεια λόγων και έργων. Και κυρίως, γιατί προσπάθησε να κρύψει τις αδυναμίες της με επικοινωνιακά τερτίπια, υποτιμώντας ακόμη και τη νοημοσύνη των ψηφοφόρων, που εντέλει την εκδικήθηκαν με την πρόσφατη εκλογική συντριβή της.
Πολύ φοβάμαι πως η νέα κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία που προσδίδουν πλέον οι πολίτες στην ειλικρίνεια της εξουσίας. Μόνον έτσι εξηγείται η αιφνίδια, αλλά και υστερόβουλη ματαίωση της απόσυρσης των παλαιών Ι. Χ., χωρίς, ωστόσο, να καταργείται το έκτακτο χαράτσι που είχε επιβάλει η Ν. Δ. στους κατόχους τους. Για να γίνουν αντιληπτές οι συνέπειες της απόφασης, αρκεί η εξής επισήμανση: όσοι έχουν αυτοκίνητο άνω των 5 ετών θα πληρώσουν φέτος 20% αυξημένα τέλη σε σχέση με το 2008, ενώ κατά 40% θα επιβαρυνθούν οι «άτυχοι» που έχουν Ι. Χ. από το 1999!
Το επιχείρημα ότι το μέτρο αφορά μόνο τα μεγάλου κυβισμού Ι. Χ. είναι καθ’ όλα παραπλανητικό. Και με τη νέα διευθέτηση του ΠΑΣΟΚ, οι κάτοχοι Ι. Χ. 1.400 κυβικών 5ετίας θα πληρώσουν φέτος 78 ευρώ περισσότερα από το 2008 (από 184 ευρώ, θα δώσουν 252), ενώ όσοι έχουν 1400άρι 10ετίας θα «τιμωρηθούν» φέτος με 302 ευρώ, όταν γνωρίζουν πως το «τιμωρηθέν» Ι. Χ. τους μετά βίας μπορεί να πωληθεί 1.000 ευρώ!
Το νόημα αυτό είχε η απόσυρση της Ν. Δ. καθώς πριμοδοτούσε τους κατόχους παλαιών Ι. Χ. «πιέζοντας» αλλά και βοηθώντας να «διώξουν» το ρυπογόνο σαραβαλάκι τους, ασχέτως αν θα αγόραζαν νέο. Ενώ, αντιθέτως, η νέα κυβέρνηση (το παραδέχθηκε και ο Φίλιππος Πετσάλνικος) διατήρησε μεν το χαράτσι, αλλά ματαίωσε τη δυνατότητα της απόσυρσης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι τιμωρεί αναιτίως όσους πολίτες έχουν παλιό Ι. Χ. επειδή απλούστατα δεν μπορούν να αγοράσουν νέο...
Η κυβέρνηση θα ήταν ειλικρινής, αν παραδεχόταν απλώς ότι λόγω εκτάκτων αναγκών μετατρέπει το κίνητρο της απόσυρσης σε πάγιο φόρο. Οχι μόνον δεν το πράττει, αλλά μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι με την τακτική της πιθανώς θα ζημιώσει περαιτέρω τον προϋπολογισμό. Το 2008 το κράτος εισέπραξε 1,6 δισ. ευρώ από τη φορολόγηση των νέων αυτοκινήτων. Αν τώρα οι πωλήσεις υποχωρήσουν κατά 40%, η ζημία θα είναι πολλαπλάσια των 400 εκατ. ευρώ που προσβλέπει να εξοικονομήσει.
Εντελώς παραπλανητικό, τέλος, είναι και ένα υπόγειο επιχείρημα της κυβέρνησης. Οτι η αγορά αυτοκινήτων ενισχύει πρωτίστως την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και κυρίως τη γερμανική. Στον αντίστοιχο ελληνικό κλάδο, που επαπειλείται από την απόφασή της, εργάζονται περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι. Αν όντως πιστεύει στη λογική «μην ενισχύσουμε τους ξένους», ας μας προτείνει ευθαρσώς να περιορίσουμε και τα... λουκάνικα Φρανκφούρτης. Ή, ακόμη καλύτερα, να μποϊκοτάρουμε τα προϊόντα της γερμανικής Siemens, στέλνοντας, έτσι, κι ένα μήνυμα διακομματικής αυτοκριτικής...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Εγω θα πω κατι και ας με βρισουν.
Τα αυτοκινητα,εχουν ημερομηνια ληξεως.
Αυτο,πρεπει να το επιβαλει η πολιτεια,αν δεν το καταλαβαινουν οι κατοχοι τους.
Και κατι αλλο.Οι καταλυτες,εχουν χρονο ζωης περιπου 80.000 χλμ.,και μετά εκλυουν στο περιβαλλον κυκλικους υδρογονανθρακες,που ειναι καρκινογονοι 100 %.
Οι λευχαιμιες που χτυπανε τα μικρα παιδια με αυξανομενο ρυθμο τα τελευταια χρονια,οφειλονται κυριως σ αυτο.
Αρα,αυτοι που φωναζουν,τελικα,ή ειναι ζωα,ηλιθιοι δηλαδη,ή ειναι αναισθητοι,και δεν τους ενδιαφερει η υγεια των παιδιων τους,παρα μονο τα λεφτα.
Δημοσίευση σχολίου