Του Φώτη Φωτεινού
Την πιο ζημιογόνο ΔΕΚΟ της Ευρώπης αποτελεί ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Πρόπερσι είχε να ανταγωνιστεί την ιταλική Alitalia, αλλά κατάφερε να την… ξεπεράσει. Πλέον ηγείται του πίνακα των πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ της Ευρώπης, αγγίζοντας σήμερα το 4% του ελληνικού ΑΕΠ, καθώς οι συσσωρευμένες ζημιές ανέρχονται σε 9 δισ. ευρώ.
Ο οργανισμός διαχειρίζεται ένα εκτεταμένο δανειακό χαρτοφυλάκιο, το οποίο αποτελείται από 38 δάνεια, από 17 εγχώριες και κυρίως διεθνείς τράπεζες, συνολικού ύψους 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πέρυσι, μονάχα για τόκους, χρειάστηκε να καταβάλει 420 εκατ. ευρώ, με τις καθαρές ζημιές να ξεπερνούν τα 820 εκατ. ευρώ, παρ’ όλη τη συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών και των εξόδων μισθοδοσίας.
Η ετήσια ζημιά του ΟΣΕ και της θυγατρικής ΕΔΙΣΥ προσεγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (έχει αποσχιστεί από τον ΟΣΕ, ανήκει απευθείας στο ελληνικό Δημόσιο) τα 230-240 εκατ. ευρώ. Η ημερήσια δέσμευση πόρων για τον όμιλο του ΟΣΕ ανέρχεται σε 22,5 εκατ. ευρώ, με τη σχέση εσόδων - εξόδων να διαμορφώνεται στο 1/8 (όταν στην ΕΕ είναι 8/10).
Τα παράλογα του οργανογράμματος του ΟΣΕ, τα οποία αντικατοπτρίζονται στις οικονομικές του καταστάσεις, έχουν να κάνουν με τις ενδοεταιρικές χρεώσεις, αλλά και με τις απαιτήσεις από το ελληνικό δημόσιο. Προτού ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος εγείρει αξιώσεις 660 εκατ. ευρώ από την ΟΑ και τον ΟΤΕ, ο ΟΣΕ απαιτούσε από το ελληνικό Δημόσιο 456 εκατ. ευρώ από ΦΠΑ, 32 εκατ. ευρώ από το ΤΑΠ - ΟΤΕ και περί τα 350 εκατ. ευρώ(!) από την πρώην θυγατρική του, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αντίστοιχα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (107,3 εκατ. ευρώ) έχουν ισοσκελίσει τα συνολικά έσοδα, τα οποία ανέρχονται σε 108 εκατ. ευρώ...[συνέχεια...]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου