Κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου εξελίχθηκε μια σκληρή ιδεολογική πάλη με μεγάλες κοινωνικές προεκτάσεις, ανάμεσα στους υπερασπιστές του φιλοσοφικού ιδεαλισμού, της δημοκρατίας και της εθνικής ιδέας και τους νεόκοπους τότε ακροαριστερούς οπαδούς του "διαλεκτικού υλισμού", της "λαϊκής δημοκρατίας" και της "δικτατορίας του προλεταριάτου". Η αντιπαράθεση των δύο ιδεολογικών κόσμων είχε πάρει την μορφή ανταλλαγής δημοσιευμάτων μέσω του τριμηνιαίου περιοδικού "Αρχείο Φιλοσοφίας και θεωρίας των Επιστημών" που άνηκε στους ιδεαλιστές και στους "νέους πρωτοπόρους" που άνηκε στους ακροαριστερούς. Ως εκλαϊκευτικό μέσο των απόψεων του "αρχείου φιλοσοφίας", κυκλοφορούσε επίσης εκείνη την εποχή (1933) και το περιοδικό "Ιδέα" των Σπύρου Μελά και Γ. Θεοτοκά.
Ο κύκλος των ιδεαλιστών περιείχε τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, τον Ι. Ν. Θεοδωρακόπουλο, τον Ιωάννη Συκουτρή και τον Κωνσταντίνο Τσάτσο, όλοι καθηγητές......στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στους ακροαριστερούς "νέους πρωτοπόρους" έγραφε κυρίως ο Δημήτρης Γληνός και η Αλεξάνδρα Αλαφούζου. Από τις στήλες του περιοδικού αυτού, ο Γληνός είχε κατηγορήσει ευθέως τους Τσάτσο και Κανελλόπουλο ως "φασίστες" και την ιδεαλιστική τους φιλοσοφία που δίδασκαν, ως "αλφαβητάρι του παγκόσμιου φασισμού". Ο Τσάτσος με σχετικό άρθρο του στο περιοδικό "Ιδέα", απάντησε στην κατηγορία αυτή. Ο πυρήνας της απάντησης του ήταν ο ακόλουθος:...συνέχεια
Ο κύκλος των ιδεαλιστών περιείχε τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, τον Ι. Ν. Θεοδωρακόπουλο, τον Ιωάννη Συκουτρή και τον Κωνσταντίνο Τσάτσο, όλοι καθηγητές......στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στους ακροαριστερούς "νέους πρωτοπόρους" έγραφε κυρίως ο Δημήτρης Γληνός και η Αλεξάνδρα Αλαφούζου. Από τις στήλες του περιοδικού αυτού, ο Γληνός είχε κατηγορήσει ευθέως τους Τσάτσο και Κανελλόπουλο ως "φασίστες" και την ιδεαλιστική τους φιλοσοφία που δίδασκαν, ως "αλφαβητάρι του παγκόσμιου φασισμού". Ο Τσάτσος με σχετικό άρθρο του στο περιοδικό "Ιδέα", απάντησε στην κατηγορία αυτή. Ο πυρήνας της απάντησης του ήταν ο ακόλουθος:...συνέχεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου