Δημοκρατία σημαίνει το κράτος του Δήμου, ο κραταιός Δήμος που ρυθμίζει τα πράγματα. Ως εκ τούτου, η έννοια της Δημοκρατίας σήμερα είναι ένας ορισμός κίβδηλος, φτιαγμένος για την πόλη κράτος, που στην περίπτωση των Αθηνών, της εποχής του Σόλωνα ο οποίος την θέσπισε, η πόλη είχε 4 δήμους. Αργότερα, ο Κλεισθένης τους 4 δήμους τους έκανε 10 εντάσσοντας τους μέτοικους, δημιουργώντας το πρώτο σύστημα συμφέρουσας αναλογικής, την τριτύα. Από εκεί άρχισε ο πρώτος εκπεσμός της.
Ο Ισοκράτης ωρύεται μετα από τα πρώτα χρόνια της ακμής της, της εποχής του Περικλή, ο οποίος ήταν συγχρόνως και η ταφόπλακά της. Οι αναγνώστες μου ας μη με παρεξηγήσουν. Αν δεν ήταν η Ασπασία, η Αθήνα θα ήταν μια ανάμνηση, εάν δεν ήταν οι Σπαρτιάτες, μετα τον πελοποννησιακό πόλεμο δεν θα υπήρχε.... λίθος επί λίθου από το μένος των συμμάχων. Στους Σπαρτιάτες, στου Δωριείς η Αθήνα χρωστά από τους κίονες της ακρόπολης έως τις Καρυάτιδες και τον Παρθενώνα, που ως γνωστό είναι δωρικού ρυθμού σε λανθάνον Ιώνιο περιβάλλον (βλ. νόμος Διοπείθη)
Καταραμένη πόλη ήταν η Αθήνα με τις κουκουβάγιες της, οι οποίες ως γνωστό κρώζουν τα δεινά και ανοίγουν τα φτερά τους βράδυ. Καταραμένη, διότι, η Αθήνα μέσω της Ιωνίας και 5 ανθρώπων που έβαλαν από καρδιάς το κεφάλι τους στον πάγκο του χασάπη, ποτέ δεν έφτιαξε τη δημοκρατία ως μηχανή που να δουλεύει. Οι Αθηναίοι επινόησαν τα γρανάζια της, οι Ρωμαίοι τα έβαλαν στη σειρά και δούλεψαν, πάνω σε ισχυρή βάση, το Δίκαιο. Το δίκαιο με τους ρωμαϊκούς κώδικες, που ισχύουν μέχρι σήμερα, είναι η βάση της Δημοκρατίας. Το πολίτευμα αυτό, χωρίς δικαιοσύνη διαλύεται στα εξόν συνετέθη, παίρνοντας τα γρανάζια που πετάγονται εδώ κι εκεί τα κεφάλια των πρωτεργατών της.
Υπεύθυνη για την παρούσα κατάσταση της Ελλάδας και του πολιτεύματος, δεν είναι ούτε οι πολίτες, ούτε οι πολιτικοί. Υπεύθυνη είναι η δικαιοσύνη. ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου