Ο προβλήτας ΙΙ του Πειραιά ήταν μόνο η αρχή για την Cosco, κρίνοντας από τις προθέσεις των Κινέζων να ενισχύσουν την παρουσία τους στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι και να καταστήσουν τον Πειραιά την πύλη των δραστηριοτήτων τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Στην ατζέντα της Cosco οι εν Ελλάδι επενδύσεις είναι πολλές και ο ΟΛΠ ένας σύμμαχος παρά ανταγωνιστής στον Πειραιά, μετά την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου στον κινεζικό όμιλο και την λειτουργία του προβλήτα Ι από την ελληνική εταιρεία. Εξάλλου η αγορά αναμένει την περαιτέρω συνεργασία Cosco-ΟΛΠ τόσο στον τομέα των logistics όσο και σε αυτόν της ναυπηγοεπισκευής.
Επόμενος σταθμός των Κινέζων το Θριάσιο, όπως αποκάλυψε...
και το «Κ» στο φύλλο της 12ης Ιουνίου. Σε ένα άριστο κλίμα, όπως το χαρακτήρισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, θα πραγματοποιηθεί σήμερα η πρώτη κοινή σύσκεψη ΟΛΠ-Cosco για την διεκδίκηση των 600 στρεμμάτων του Θριασίου Πεδίου. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο του ΟΛΠ και κρίνεται ιδιαίτερης σημασίας, αφού όπως εκτιμάται η απόκτηση του Θριασίου αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για τον ΟΛΠ να μπει στην αγορά των logistics.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές αφού αρχικά μελέτησαν την προκήρυξη του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ, προτίθενται να καταρτίσουν το ελληνο-κινεζικό σχέδιο δράσης ώστε η πρόταση που θα υποβάλλουν να είναι αυτή που θα φέρει νικητές στο νήμα το κοινό σχήμα Cosco-ΟΛΠ για την κατασκευή, με σύμβαση παραχώρησης, του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου σε ιδιοκτησία του ΟΣΕ στο Θριάσιο, στο οποίο θα συγκεντρωθεί ο τεράστιος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής.
Για το διαγωνισμό του Θρασίου θα συνεργαστούν η Cosco Logistics Co. και η νεοϊδρυθείσα θυγατρική της ελληνικής εταιρείας Logistics ΟΛΠ ΑΕ, πιθανότατα μέσα από κοινοπραξία.
Οι καλά γνωρίζοντες την κινεζική τακτική, που επιβάλλει προσεκτικές επενδυτικές κινήσεις, αλλά και το... μεντάλιτυ της Cosco, θεωρούν δεδομένο πως οι Κινέζοι θα κατεβαίνουν στον διαγωνισμό για να κερδίσουν, πρόθεση που ενδυναμώνει και η επίσημη επίσκεψη του αντιπρόεδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Zhang Dejiang στη χώρα μας, από σήμερα και μέχρι τις 17 του μήνα.
Μια επίσκεψη όλο συμβολισμούς και... υποσχέσεις για σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που η κινεζική πλευρά δείχνει με κάθε ευκαιρία, ενώ δεν ξεχνά πώς το 25% των πλοίων που χτίζονται στα ναυπηγεία της Cosco είναι ελληνικά. Εκτιμάται πως ο αντιπρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας έρχεται για να επικυρώσει όσα έχουν συζητηθεί και συμφωνηθεί το προηγούμενο διάστημα μεταξύ ΟΛΠ-κυβέρνησης-Cosco, ώστε να προχωρήσουν απρόσκοπτα τα έργα στον Πειραιά.
Μάλιστα ο κ. Dejiang την Τετάρτη το πρωί θα συναντηθεί και με την ηγεσία του ΟΛΠ προκειμένου να ενημερωθεί για την συνεργασία του οργανισμού με την Cosco αλλά και να δει από κοντά τις κινεζικές επενδύσεις στον Πειραιά.
Πλωτή δεξαμενή
Τα σχέδια της Cosco δεν σταματούν εδώ. Μια εκ των θυγατρικών εταιρειών του ομίλου, η Cosco Shipyards κατάθεσε την Παρασκευή πρόταση στον ΟΛΠ για την απόκτηση πλωτής δεξαμενής Panamax, η οποία θα τοποθετηθεί στο Πέραμα για να ενισχύσει τις εργασίες ναυπηγοεπισκευής. Πρόκειται για ένα μέρος της υλοποίησης της «συμμαχίας» της επίσης, νεοϊδρυθείσας θυγατρικής του ΟΛΠ με την επωνυμία «Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες Α.Ε.» (ΝΑΥΣΟΛΠ) με τις εταιρείες της Cosco «Ship-Trade Co.» και «Shipyard Group Cosco». Το πεδίο συνεργασίας των εν λόγω εταιρειών αφορά σε θέματα τεχνικής συνεργασίας, επισκευής και συντήρησης πλοίων στην Ελλάδα, καθώς και στην παράδοση της δεξαμενής τύπου Panamax στην ΝΕΖ, ένα έργο που εκτιμάται στα 40-45 εκατ. δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος, πως με βάση την σύμβαση παραχώρησης η Cosco έχει ακόμη μια επένδυση να υλοποιήσει στον Πειραιά έως το 2014. Πρόκειται για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, ύψους 110 εκατ. ευρώ, για την οποία οι Κινέζοι έχουν δεσμευτεί πως θα τηρήσουν τα συμφωνηθέντα στο ακέραιο.
Capital
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου