Απαλλάσσεται από τα χρέη των 10 δισ. ευρώ που επωμίζεται το Δημόσιο στο οποίο μεταβιβάζεται όλη η ακίνητη περιουσία του Οργανισμού.
Πλήρως απαλλαγμένος από τα χρέη, συνολικού ύψους περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα επωμιστεί το Δημόσιο, και με ιδιώτες στην πρώτη γραμμή κίνησης, μπαίνει σε νέες ράγες ο ΟΣΕ, βάσει του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών για την αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η πλέον χρεωμένη ΔΕΚΟ απαλλάσσεται από τα οικονομικά βαρίδια, μεγάλο μέρος των οποίων θα μεταφερθεί στο Δημόσιο. Πρόκειται για τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ, οι οποίες, βάσει των επιταγών της τρόικας, πρέπει να καλυφθούν από το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί σημαντικά το δημόσιο χρέος. Η επιβάρυνση, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα κυμανθεί μεταξύ 4 και 5 μονάδων του ΑΕΠ.
Σε ράγες εξυγίανσης ο ΟΣΕ.....
Στο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ και συγκεκριμένα στο άρθρο 12 ορίζεται πως «Από τη δημοσίευση του παρόντος διαγράφονται όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ», ενώ στη δεύτερη παράγραφο του ιδίου άρθρου σημειώνεται πως «Τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου διαγράφονται, ενώ τα χρέη του ΟΣΕ έναντι κάθε άλλου προσώπου αναλαμβάνονται από το Δημόσιο», με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών.
Εγκριση
Το συγκεκριμένο άρθρο τελεί υπό επανεξέταση, ενώ και η απαλλαγή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα χρέη της θα πρέπει να λάβει πρώτα την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεδομένου ότι εμπίπτει στις προβλέψεις περί κρατικών ενισχύσεων.
Στο νομοσχέδιο ορίζεται, επίσης, η μεταβίβαση όλης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο, σε αντάλλαγμα της διαγραφής και ανάληψης των χρεών πλην ορισμένων εξαιρέσεων, στις οποίες συγκαταλέγεται το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για τους εργαζομένους στον Οργανισμό, κεφάλαιο το οποίο φαίνεται να μην έχει «κλείσει» ακόμα με τις Βρυξέλλες, σχεδιάζεται ο αριθμός τους να μειωθεί κατά περίπου 3.250 άτομα από τα 6.000 που αριθμεί σήμερα.
Στο σχέδιο του υπ. Υποδομών υπάρχει πρόβλεψη για μετατάξεις περίπου 1.000 ατόμων, ενώ υπολογίζεται ότι με κανονική συνταξιοδότηση θα αποχωρήσουν περίπου 1.500 υπάλληλοι έως το τέλος της χρονιάς και κάθε χρόνο θα βγαίνουν στη σύνταξη άλλα 300-500 άτομα.
Σχέδιο για πώληση του 49%
Πρώτο μέλημα η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Προτεραιότητα αποτελεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απαλλαγμένης από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με την πώληση του 49% του μετοχικού κεφαλαίου και την παραχώρηση του μάνατζμεντ.
Ταυτόχρονα στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2010 «καταργούνται τα μειωμένα εισιτήρια, ατέλειες, απαλλαγές και κάθε είδους υφιστάμενες τιμολογιακές υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Με το ίδιο νομοσχέδιο καταργείται η ΕΔΙΣΥ, η οποία απορροφάται από τη μητρική ΟΣΕ, ενώ προβλέπεται και η ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ), ο χαρακτηρισμός δηλαδή δρομολογίων ως άγονων.
Ο ΟΣΕ θα είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει τη μελέτη, δημοπράτηση, κατασκευή και διοίκηση όλων των έργων σιδηροδρομικής υποδομής και η ΓΑΙΑΟΣΕ θα αναλάβει την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ακινήτων που ανήκουν στον ΟΣΕ και το Δημόσιο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία λειτουργίας, θα έχει δικαίωμα «να διακόπτει την παροχή ζημιογόνων υπηρεσιών κάθε είδους», στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα δρομολόγια, με εξαίρεση τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο οποίος έχει ικανοποιητικές πληρότητες.
Η εταιρεία θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις είτε με το υπουργείο Οικονομικών είτε με φορείς ΟΤΑ για τη διενέργεια των δρομολογίων κατόπιν διαγωνισμών με επιδότηση.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτελεί το σιδηροδρομικό έργο προβλέπεται ότι εντός τριμήνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου θα μεταφερθεί σ’ αυτήν τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ, ενώ θα υπάρξει λογιστικός διαχωρισμός μεταξύ των προαστιακών γραμμών, όπου επιτρέπεται η κρατική επιδότηση, και όλων των υπολοίπων.
Με την κίνηση αυτή ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών στον προαστιακό της Αθήνας αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπου λειτουργούν προαστιακές γραμμές (Θεσσαλονίκη, Λάρισα).
Η νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να δημιουργεί εταιρείες εκμετάλλευσης λεωφορειακών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, γραφεία γενικού τουρισμού, ακόμα και ξενοδοχεία-εστιατόρια για την κάλυψη των αναγκών του επιβατικού της κοινού.
Παράλληλα ορίζεται η παραχώρηση σε ιδιώτες, κυρίως μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα μέρους της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του, των προαστιακών σιδηροδρομικών δικτύων Αθήνας και Θεσσαλονίκης αλλά και των μεγάλων κεντρικών σταθμών και των εμπορευματικών κέντρων.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=22044963#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου