Στο «στόχαστρο» των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αλλά και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου μπαίνει και πάλι από την τρέχουσα εβδομάδα η ελληνική οικονομία.
Οι ελεγκτές της τρόικας έρχονται στην Αθήνα για δεύτερη φορά, προκειμένου να ελέγξουν εξονυχιστικά την πορεία εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών ώστε αμέσως μετά να συντάξουν την έκθεσή τους για να εκταμιευτεί, εάν δεν υπάρξουν «εκπλήξεις», το Σεπτέμβριο η δεύτερη δόση του δανείου από το «πακέτο» των 110 δισ. ευρώ.
Στο «μικροσκόπιο» των ελεγκτών θα μπουν φυσικά τα έσοδα, η πορεία των οποίων έχει ήδη προβληματίσει τους ελεγκτές καθώς κινούνται κάτω από τους στόχους, αλλά φυσικά και οι δαπάνες που αν και έχουν αποδώσει εύσημα για τη συγκράτησή τους, δεν έχουν κρύψει την ανησυχία τους γι' αυτές που αφορούν τον τομέα της υγείας.
Στο συγκεκριμένο μάλιστα θέμα οι «αστερίσκοι» που έχουν θέσει αφορούν την ελλιπή ενημέρωσή τους, γεγονός που συνεπάγεται ότι αυτή τη φορά οι έλεγχοί τους θα είναι περισσότερο επισταμένοι ζητώντας αναλυτικά στοιχεία από τα συναρμόδια υπουργεία.
Αποκρατικοποιήσεις.....
Από την άλλη πλευρά, στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, αλλά και η πρόοδος που υπάρχει όσον αφορά στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και στην απελευθέρωση των αγορών.
Η επίσκεψη πάντως των ελεγκτών της τρόικας θα συμπέσει και με την προώθηση από την κυβέρνηση των νομοσχεδίων για την εξυγίανση του ΟΣΕ καθώς και των αστικών συγκοινωνιών, που αποτελούν το μεγάλο «βραχνά» του οικονομικού επιτελείου καθώς θα πρέπει να ισορροπήσει μεταξύ του κοινωνικού προφίλ που θέλει να διατηρήσει το κυβερνών κόμμα και των δημοσιονομικών αναγκών που επιτάσσουν επώδυνες αποφάσεις - αλλαγές.
ΟΣΕ-εργαζόμενοι
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο για τον ΟΣΕ προβλέπει, μεταξύ άλλων, μείωση προσωπικού ακόμη και στο μισό αλλά και περικοπές αποδοχών. Υπολογίζεται ότι φέτος θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 1.500 εργαζόμενοι, ενώ κάθε χρόνο θα βγαίνουν στη σύνταξη περίπου 300 - 500 εργαζόμενοι. Επίσης 1.500 εργαζόμενοι προβλέπεται να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Το σχέδιο προβλέπει ακόμη την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με παραχώρηση του μάνατζμεντ και δυνατότητα αξιοποίησης από ιδιώτες μέρους της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.
Από την άλλη πλευρά η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, για την οποία οι πιέσεις της τρόικας είναι «ασφυκτικές», εξετάζεται το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του ελέγχου και της έκδοσης των εισιτηρίων, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται και αύξησή τους.
Στην «ατζέντα» εξάλλου της κυβέρνησης είναι η συγχώνευση συγκοινωνιακών εταιρειών σε δυο φορείς, ενώ δεδομένες πρέπει να θεωρούνται οι μετατάξεις υπαλλήλων, αλλά και οι περικοπές σε επιδόματα και υπερωρίες.
Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου