Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το νομικό «κέλυφος» για την απελευθέρωση του κλειστού επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί με την έκδοση νέων αδειών ειδικών κατηγοριών, την οργάνωση του κλάδου σε εταιρείες και την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους.
Πρόκειται για το επόμενο μεγάλο βήμα του υπουργείου Υποδομών, μετά την ολοκλήρωση της απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών (φορτηγά και βυτιοφόρα ΔΧ) που αναμένεται να γίνει νόμος του κράτους στις αρχές του φθινοπώρου. Ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου μελετούν το θέμα και έχουν ολοκληρωμένη πρόταση, που θα τεθεί προς συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς για να προχωρήσει η διαδικασία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για να τεθεί σε διαβούλευση, θα προβλέπει: .....
Τη χορήγηση αδειών για λιμουζίνες, μίνι βαν και ταξί 5 έως 9 θέσεων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Προϋπόθεση για την έκδοση τέτοιων αδειών θα είναι η δημιουργία εταιρειών ταξί που θα λειτουργούν με τηλεφωνικές κλήσεις και ραντεβού.
Το κόμιστρο θα καθορίζεται βάσει τιμοκαταλόγου και όχι με ταξίμετρο, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά ταξί.
Τη χορήγηση αδειών για ταξί με ειδικές προδιαγραφές που θα εξυπηρετούν άτομα με αναπηρίες.
Την αναβάθμιση των εταιρειών ραδιο-ταξί που θα σταθμεύουν σε ειδικούς χώρους.
Δικαίωμα σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να τα νοικιάζουν με οδηγό.
Την παροχή υπηρεσιών μετακίνησης με ταξί για μαθητές.
Ήδη στο υπουργείο έχουν φτάσει οι πρώτες προτάσεις και τα αιτήματα των αυτοκινητιστών και των παραγόντων του τουριστικού κλάδου. Βάσει του προσχεδίου αλλαγών, το οποίο θα αποτελέσει και τη βάση του διαλόγου προβλέπεται πως τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα, το οποίο δεν έχει ακόμα καθοριστεί, η πολιτεία δεν θα προχωρήσει στη χορήγηση νέων αδειών σε «κίτρινα» ταξί, ο αριθμός των οποίων θεωρείται ήδη μεγάλος συγκριτικά με τους κατοίκους κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων,
Εταιρείες
Δικαίωμα για δημιουργία εταιρειών θα έχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, που θα μπορούν να νοικιάζουν ταξί με οδηγό. Όσον αφορά στα ταξί της Περιφέρειας, μελετάται η ενοποίηση των εδρών με βάση τους νέους δήμους που προκύπτουν μέσα από τον «Καλλικράτη». Αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών ταξί της Περιφέρειας, που εδώ και χρόνια ζητούσαν την ενοποίηση των εδρών με βάση του καποδιστριακούς δήμους.
Πρόκειται για αίτημα που δεν προχώρησε, καθώς οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών χαρακτήριζαν αντισυνταγματική τη διεύρυνση του δικαιώματος των ιδιοκτητών ταξί από τα όρια ενός συγκεκριμένου χωριού που είναι η έδρα τους, στα πλήρη όρια των συνενωμένων δήμων. Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν σύγχρονες εταιρείες με στόχο τη βελτίωση και την αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
Στόχος είναι να δοθούν κίνητρα στους αυτοκινητιστές, προκειμένου να συμφωνήσουν να οργανωθούν σε εταιρείες. Για τα ταξί της περιφέρειας εξακολουθεί να υφίσταται το πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών τους για ενοποίηση των εδρών με βάση τους καποδιστριακούς δήμους.
Με πληροφορίες από την Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου