Σε εξέλιξη βρίσκεται η 48 ωρη απεργία των μηχανοδηγών που έχει αποτέλεσμα την κατάργηση του συνόλου των δρομολογίων , αφού όπως έθιστε η Διοίκηση καταργεί τα τρένα ( lock out ) και μετά χορηγεί αναπαύσεις στο προσωπικό για να βγαίνει αργότερα ο Υπουργός και να κάνει δηλώσεις για χαμηλά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία , προκειμένου να φέρει τους επιβάτες απέναντι με τους εργαζόμενους .
Το έγκλημα με τον ΟΣΕ είναι πολιτικό και διαρκές , αφού στην πλάτη του Οργανισμού όλες οι κυβερνήσεις ασκούσανε κοινωνική πολιτική επιβάλλοντας χαμηλά εισιτήρια για να είναι προσιτό το μέσο στα λαϊκά στρώματα που κατά κόρον το χρησιμοποιούσε .Φυσικά ποτέ δεν κατέβαλαν τις αντίστοιχες επιδοτήσεις...
για τις τιμολογιακές διευκολύνσεις που παρείχε.
Τα τελευταία χρόνια και όταν μπήκε η έννοια του εκσυγχρονισμού στην καθημερινότητα μας οι ίδιες κυβερνήσεις πήραν την ορθή απόφαση να αναπτύξουν το μέσο . Αυτό αποτελεί νομοτέλεια την εποχή που η κοινωνία στρέφει το βλέμμα της σε μέσα μεταφοράς οικονομικά και λιγότερο ρυπογόννα.
Ο σιδηρόδρομος παγκόσμια αποτελεί το εργαλείο της νέας ανάπτυξης που θα είναι βασισμένη στο σεβασμό των παραγωγικών μέσων στο περιβάλλον . Ένα αιώνα μετά την βιομηχανική επανάσταση που βασίστηκε στο σιδηρόδρομο το ίδιο μέσο καλείται και έχει να δώσει τη λύση στην καταπολέμηση της ρύπανσης του πλανήτη .
Αντί όμως οι κυβερνήσεις να βάζουν τα έξοδα των έργων εκσυγχρονισμού του δικτύου στον τακτικό προϋπολογισμό ( όπως γίνεται για όλα τα έργα ανάπτυξης πχ αυτοκινητόδρομοι ,λιμάνια , αεροδρόμια ) χρέωναν τον ΟΣΕ με δάνεια που συνήθως συνάπτονταν με εγγύηση την τεράστια ακίνητη περιουσία του , προκειμένου να μειώνονται τα ελλείμματα διακυβέρνησης .
Βέβαια τα πάρτυ των διαφόρων εργολαβιών που ο πολιτικός κόσμος μόλις τώρα ανακαλύπτει , δεν έλλειπαν από τον ΟΣΕ .Ίσα ίσα , που ήταν και πρωτοπόρος .
Το 1998 αγοράζονται για παράδειγμα έναντι δισεκατομμυρίων μηχανές ηλεκτροκίνησης την στιγμή που το δίκτυο είναι στο σύνολό του δηζελοκίνητο !!!!
Ακόμα και σήμερα οι μηχανές αυτές δεν χρησιμοποιούνται στο σύνολο τους αφού εν έτη 2011 η ηλεκτροκίνηση δεν έχει φτάσει ακόμα στην Αθήνα ! Θέλετε και άλλα ?
Ακόμα και σήμερα παρά τα δισεκατομμύρια που έχει χρεωθεί ο ΟΣΕ δεν υπάρχουν φωτοσημάτα και τηλεδιοίκηση , στο μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου η κυκλοφορία των τρένων γίνεται με ασυρμάτους ή ακόμα και με τα κινητά τηλέφωνα των μηχανοδηγών όπου δεν υπάρχει ούτε ασύρματη επικοινωνία .
Φυσικά δεν έχουν λείψει και τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης ενώ η έλλειψη προσωπικού (έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 1984….) έδωσε την ευκαιρία στα κοράκια της πολιτικής ζωής του τόπου , να μιλούν για υψηλά αμειβομένους σιδηροδρομικούς , αφού για να καλυφθεί το έργο δουλεύουμε 25 ή και παραπάνω μέρες το μήνα .
Σήμερα το έλλειμμα ξεπερνά τα 10 δις ευρώ , και οι νέες συνθήκες επιβάλλουν ακόμα και σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας να υπάρχει ισοσκελισμός στα έσοδα – έξοδα. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί αν το κράτος αναγνώριζε την συμβολή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη και επιδοτούσε γενναία την εταιρεία εκμετάλλευσης.
Αντί να γίνει αυτό επιλέχθηκε η επιδότηση των μόλις 50 εκ ευρώ για το 2011 προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ενώ ακόμα εκκρεμεί η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου . Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής απόφασης είναι η κατάργηση μεγάλου μέρους του δικτύου . Μετά από 120 χρόνια το όραμα του Τρικούπη για την σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων από τους Νεοέλληνες .
Παράλληλα αυξάνονται κατακόρυφα τα εισιτήρια καθιστώντας το μέσο απλησίαστο στην πελατειακή του βάση , τα λαϊκά στρώματα , ενώ στα εργασιακά μετατάσσονται 2500 εργαζόμενοι με οριζόντιες λογικές και επιβάλλονται νέοι αντεργατικοί – πειραματικοί κανονισμοί.
Μετατάσσονται 120 μηχανοδηγοί την ώρα που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πληρώνει πάνω από 3500 ρεπό τον χρόνο στους μηχανοδηγούς (!!!!) και αυτά μετά τα νέα εξορθολογισμένα κυκλώματα εργασίας , που πολυδιαφήμισαν οι πολιτικοί προϊστάμενοι στις τηλεοπτικές τους εμφανίσεις .
Σε αυτές φρόντιζαν να λεν για την έλλειψη προσωπικού στον κλάδο μηχανοδηγών , αλλά στο δια ταύτα μετατάσσουν 120 από εμάς με μια οριζόντια πολιτική που δεν έχει καμιά απολύτως λογική .
Αυτό που θα συμβεί θα είναι την επόμενη μέρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην μπορεί να καλύψει ούτε αυτό το πετσοκομμένο έργο , ενώ οι εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας θα μεγαλώσουν αφού θα εντατικοποιηθεί επικίνδυνα η καθημερινή εργασία του μηχανοδηγού (στα προηγμένα σιδηροδρομικά κράτη όπου υπάρχουν όλα τα συστήματα ασφαλείας , απαγορεύεται η πάνω από πεντέμιση ώρες απασχόληση του, στην Ελλάδα χωρίς κανένα σύστημα ξεπερνά σήμερα τις 5 ).
Επιπλέον για να βγουν νέοι μηχανοδηγοί θα πρέπει να περάσουν τουλάχιστο 18 μήνες , αφού αυτός είναι ο ελάχιστος απαιτούμενος χρόνος με το νομοσχέδιο που είναι υπό ψήφιση για την κτήση άδειας μηχανοδήγησης .
Για όλους αυτούς τους λόγους απεργούμε σήμερα και αύριο .
Μην φοβάστε δεν θα μας δείτε στα τηλεπαράθυρα , δεν είμαστε ευχάριστοι .
Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία που προκαλούμε στο επιβατικό κοινό .
Ο αγώνας μας όμως είναι δίκαιος .
Ξέρουμε ότι έχουμε κατασυκοφαντηθεί στα μάτια του κοινωνικού συνόλου αφού την άνευ προηγουμένου αυτή επίθεση ετοίμαζαν επικοινωνιακά χρόνια πριν .
Ωστόσο επειδή θέλουμε να υπάρχει σιδηρόδρομος την επόμενη μέρα , να είναι βιώσιμος και να εξυπηρετεί τον κοινωνικό του ρόλο , θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις .
Γενιδούνιας Κώστας
Μηχανοδηγός , Μέλος ΔΣ σωματείου Μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου