του Δημήτρη Αθανασόπουλου
Λεζάντα, διαφήμιση για τη Θεσσαλονίκη, ήταν λέει το γεγονός ότι συμπεριλήφθηκε στις 41 πόλεις της υδρογείου «που πρέπει να επισκεφθείτε το 2011», σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα New York Times. Πέραν από τους εύλογους «πανηγυρισμούς» αξίζει μια λίγο πιο προσεκτική εξέταση του άρθρου της νεοϋορκέζικης εφημερίδας. Στη εν λόγω τιμητική λίστα η πρώτη κρυάδα έρχεται από την αναφορά της πόλης μας ως… Salonika. Ούτε Thessaloniki, ούτε Salonica. Δηλαδή ο Charly Wilder, που υπογράφει το άρθρο δεν ήξερε ούτε το ακριβές όνομα της πόλης! Ήταν η μοναδική από τις 41 περιοχές που το όνομα της δεν ήταν σωστά γραμμένο στα αγγλικά. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι έγινε εκ του προχείρου, χωρίς ο Τσάρλι να ψάξει λεπτομέρειες για την πόλη. Το δεύτερο είναι ο λόγος. Να πάτε στη Θεσσαλονίκη γιατί υπάρχει ένα νέο κύμα καλλιτεχνών, προτρέπει ο Τσάρλι. Όπως το «Dynamo Project Space», η «Sfina», και το ντιζαϊνάτο «157173». Κουβέντα για τα μοναδικά βυζαντινά μνημεία παγκοσμίως, τον εκπληκτικό αρχαιολογικό πλούτο..... στο κέντρο της πόλης και μια από τις εντυπωσιακές παραλίες της Μεσογείου. Τσιμουδιά για την φημισμένη «κουζίνα» μας και πάει λέγοντας… Το τρίτο είναι η ίδια λίστα. Στην οποία, ανάμεσα σε παγκοσμίου φήμης τουριστικούς προορισμούς, όπως το νησί Κο Σαμούι (Ταϊλάνδης), το Λορέτο (Μεξικό) και το Οάχου (Χαβάι), υπάρχουν ορισμένες περίεργες έως απίστευτες επιλογές. Στις περίεργες ανήκει το Ερζερούμ (ναι, αυτό της συνάντησης Παπανδρέου-Ερντογάν), ως ανερχόμενου χιονοδρομικού θέρετρου. Απίστευτες είναι οι επιλογές του Ιρακινού Κουρδιστάν (!) και του… Κοσσόβου. Το πρώτο γιατί λέει έχει ασφάλεια και είναι ανερχόμενο, το δεύτερο γιατί έχει νέους κατοίκους, και ωραίες σέρβικες εκκλησίες, χωρίς φυσικά να αναφέρει ότι οι περισσότερες έχουν καεί ή βανδαλιστεί πολλάκις τα τελευταία χρόνια. Τι ψάχνεις, εδώ μας έκανε τζάμπα διαφήμιση η Νιου Γιορκ Τάϊμς…
(Karfitsa)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου