Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Οι 100 πρώτες μέρες Μπουτάρη


Το taxalia βαθμολογεί τις επιδόσεις των 100 πρώτων ημερών
Συμπληρώθηκαν σήμερα 11 Απριλίου, οι 100 πρώτες ημέρες της Διοίκησης Μπουτάρη στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Αντί άλλων κρίσεων, επαναλαμβάνουμε αυτούσιες τις 20 δεσμεύσεις του συνδυασμού "Πρωτοβουλία", ακριβώς όπως υπήρχαν στο προεκλογικό φυλλάδιο του συνδυασμού και δημοσιεύθηκαν στο taxalia, στις 16 Νοεμβρίου 2010 (εδώ), με σύντομη αναφορά στο βαθμό υλοποίησης.
Σε σκούρο φόντο, είναι οι δεσμέυσεις, όπως κατεγράφησαν στο φυλλάδιο του συνδυασμού.

Μια σειρά δεσμεύσεων ανέλαβε ο νέος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, με το πρόγραμμά του, πολλές από τις οποίες θα εφαρμοστούν άμεσα.
Οι 20 δεσμεύσεις του Γιάννη Μπουτάρη, όπως τις σταχυολογήσαμε από το πρόγραμμα του συνδυασμού, που θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης και θα δώσουν ανάσα ζωής, είναι: ....


1-Απόλυτη διαφάνεια στην οργάνωση και τα οικονομικά του Δήμου. Νέο οργανόγραμμα στο δήμο, που θα αξιοποιεί κάθε εργαζόμενο. Τέλος οι "αργόμισθοι". Δημοσιοποίηση του ισολογισμού του Δήμου στο διαδίκτυο, ώστε να ξέρει κάθε δημότης, που πηγαίνουν τα λεφτά του.
Αξιολόγηση: Τα παραπάνω βρίσκονται σε στάδιο καταγραφής και εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπάρχει νέο οργανόγραμμα, ούτε υλοποιήθηκε η υπόσχεση για ανάρτηση μηνιαίων ισολογισμών του δήμου στο διαδίκτυο.

2-Ένταξη της Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα ταχείας ανασυγκρότησης, όπως έγινε με την Αθήνα στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Αξιολόγηση: Η συγκεκριμένη δέσμευση βρίσκεται στο σημείο μηδέν

3-Γραφείο του Δήμου Θεσσαλονίκης στις Βρυξέλλες.
Αξιολόγηση: Εξ όσων γνωρίζουμε δεν έχει συσταθεί το γραφείο

4-Νέες θέσεις εργασίας στο ιστορικό κέντρο (στην "πυρίκαυστο", όπως λέμε στη Θεσσαλονίκη)
Αξιολόγηση: Με τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας, αυτή η δέσμευση μοιάζει εξωπραγματική.

5-Ανάπτυξη του τουρισμού με καινοτόμες δράσεις.
Αξιολόγηση: Προσπάθειες γίνονται, το αποτέλεσμα δεν είναι ορατό ακόμη.

6-Γραμμή τραμ 30 χιλιομέτρων από το ΙΚΕΑ μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό, με τη χρήση των κονδυλίων που θα δινόταν για την υποθαλάσσια, εντός τριετίας.
Αξιολόγηση: Η δέσμευση αυτή έχει ορίζοντα τριετίας, επομένως είναι άκαιρη κάθε κρίση.

7-Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΑΣΘ. Θα αγοραστούν 100 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Αξιολόγηση: Μηδέν

8-Προστασία λεωφορειοδρόμων και αύξηση της επιδότησης του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ, για δύο χρόνια, ως κίνητρο για τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Αξιολόγηση: Μηδέν

9-Δρομολογούμε μικρά δημοτικά λεωφορεία κυκλικής διαδρομής χωρίς κόμιστρο (δωρεάν) και δωρεάν δημοτικά πάρκιγκ :
α. κάτω από το Δημαρχείο
β. στη ΔΕΘ
γ. στο λιμάνι
δ. στο σιδηροδρομικό σταθμό.


Αξιολόγηση: Βασική δέσμευση που έπρεπε ήδη να έχει υλοποιηθεί (η δωρεάν στάθμευση). Περιμένουμε τα "ελεύθερα δωρεάν πάρκιγκ κάτω από το Δημαρχείο...")

10-Ναυτιλιακή εταιρεία Λαϊκής βάσης, για την αποκατάσταση της θαλάσσιας συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης.
Αξιολόγηση: Προς το παρόν μοιάζει ανέκδοτο

11-Εξασφάλιση θέσης στάθμευσης σε κάθε οικογένεια στο κέντρο της πόλης, μέχρι το τέλος της τετραετίας.
Αξιολόγηση: Η δέσμευση αυτή έχει ορίζοντα τριετίας, επομένως είναι άκαιρη κάθε κρίση.

12-Λειτουργία 6 μικρών δημαρχείων στα διαμερίσματα. Δημοτικό δίκτυο πληροφοριών (intranet).
Αξιολόγηση: Φαίνεται μέχρι στιγμής ότι η ιδέα εγκαταλείπεται. Μηδέν.

13-Νέοι δημοτικοί χώροι στάθμευσης στις γειτονιές και πεζοδρόμια ελεύθερα από αυτοκίνητα και υπεράριθμα τραπεζοκαθίσματα.
Αξιολόγηση: Μέχρι στιγμής δεν υπέπεσε στην αντίληψή μας κάποιος νέος δημοτικός χώρος στάθμευσης στις γειτονιές. Ξεκίνησαν αξιέπαινες προσπάθειες για ελεύθερα από τραπεζοκαθίσματα πεζοδρόμια, χωρίς κανένα ορατό, μέχρι στιγμής αποτέλεσμα.

14-Δημιουργούμε ποδηλατόδρομο μήκους 50 χιλιομέτρων σε όλη την πόλη.
Αξιολόγηση: Οι ποδηλατόδρομοι παραμένουν ίδιοι σε μήκος και έχουν καταληφθεί από Ι.Χ.

15-"Πράσινα" και "έξυπνα" σχολεία, χωρίς διπλοβάρδια.
Αξιολόγηση: Μηδέν

16-Άμεση επέκταση των ελάχιστων ΚΑΠΗ.
Αξιολόγηση: Παρά το άμεσο της δέσμευσης, μηδέν

17-Δημιουργούμε 15 δημοτικά ιατρεία στην πρώτη τετραετία.
Αξιολόγηση: Προς το παρόν μηδέν

18-Ανάπλαση ρεμάτων και περιφερειακής τάφρου, για τη χάραξη πράσινων διαδρομών. Δημιουργία Μητροπολιτικού πάρκου πολιτισμού, εκπαίδευσης και αναψυχής στο χώρο της ΔΕΘ-Γ ΣΣ-424 ΓΣΝ-Παραλίας.
Αξιολόγηση: Προς το παρόν μηδέν

19-Δημιουργία παράκτιου πάρκου οικολογίας και αναψυχής στις γραμμές του ΟΣΕ, από τα δικαστήρια μέχρι το Ν.Σ.Σ.
Αξιολόγηση: Προς το παρόν μηδέν

20-Άμεση εφαρμογή προγράμματος ανακύκλωσης
Αξιολόγηση: Μέχρι στιγμής -αν και ήταν το φλέγον θέμα των πρώτων 100 ημερών- όχι μόνο, δεν εφαρμόζονται προγράμματα ανακύκλωσης, αλλά ζούμε πρωτοφανείς καταστάσεις "χωματερής".


Δεν υπάρχουν σχόλια: