Της Αριστέας Μπουγάτσου
Τι θέλουν μια ντουζίνα συν τρεις
δημοσιογράφοι στη Γενική Διεύθυνση Παιχνιδιών - Τομέας Διεύθυνσης
Στοιχήματος της ΟΠΑΠ Α.Ε.; Την απάντηση δίνει εσωτερικό σημείωμα του
οργανισμού, που απευθύνεται στην ιεραρχία.
Αυτό ξεκαθαρίζει ότι όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι δεν κάνουν ρεπορτάζ για τον ΟΠΑΠ. Αντίθετα, αμείβονται απ' αυτόν παρέχοντάς του υπηρεσίες που σχετίζονται με το Στοίχημα!
Οι δημοσιογράφοι αυτοί είναι...
γνωστοί στο κοινό, πολλοί δε απ' αυτούς και διακεκριμένοι. Κάποιοι καλύπτουν το λεγόμενο κυβερνητικό αθλητικό ρεπορτάζ (υπουργείο Αθλητισμού, θεσμικά αθλητικά όργανα, όπως ΕΠΟ, Super League κ.ά.), εργάζονται σε πολλά μέσα ενημέρωσης και λαμβάνουν και ακόμα ένα μισθό από τον ΟΠΑΠ, παρέχοντάς του πληροφορίες κατά τη σύνθεση του κουπονιού και τη διαμόρφωση των αποδόσεων!
Εν προκειμένω, δημοσιογράφοι - σύμβουλοι τζόγου, αφού η «δημοσιογραφία» δεν έχει όρια και πάει «παντού».
Ως προς τη δημοσιογραφία -τη συμβουλευτική του Στοιχήματος πάντως- την πλήρη περιγραφή της την καταφέρνει ο ειδικός σύμβουλος Διεύθυνσης Στοιχήματος του ΟΠΑΠ, Παύλος Γερακάρης.
Ο κ. Γερακάρης είναι, εκτός των άλλων, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικών Συντακτών και μέλος του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού της ΕΣΗΕΑ. Συνάμα είναι και καλοπληρωμένος από τον ΟΠΑΠ.
Εξαιρετικές επιδόσεις
Με σημείωμά του -στις 6 Ιουνίου 2011- προς τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Στοιχήματος που κοινοποιείται στους: Ι. Σπανουδάκη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Ν. Παυλιά, γενικό διευθυντή Παιχνιδιών ΟΠΑΠ Α.Ε., και Γ. Καραλή, ειδικό σύμβουλο διοίκησης, ο κ. Γερακάρης ζητάει να ανανεωθούν για ένα χρόνο οι συμβάσεις δέκα δημοσιογράφων, να προστεθούν σ' αυτούς άλλοι δύο, ενώ χαρακτηρίζει ως εξαιρετικές τις επιδόσεις άλλων τριών που συνεργάζονται με την ΟΠΑΠ Α.Ε.
Στην εισήγησή του επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι από το σύνολο των δημοσιογράφων «...που συνεργάζονται με τη Διεύθυνση Στοιχήματος κατεβλήθη μεγάλη προσπάθεια τους τελευταίους μήνες για άμεση, διαρκή, εχέμυθη και αξιόπιστη ενημέρωση σχετικά με τα τεκταινόμενα στο χώρο του στοιχηματισμού και ειδικότερα από το ελληνικό -και διεθνές- αθλητικό περιβάλλον, φυσικά και το έντονο παρασκήνιο (ποδόσφαιρο και μπάσκετ)».
Και συνεχίζει: «Κάτι που πιστεύω έχετε αξιολογήσει από την καθημερινή εσωτερική πληροφόρησή σας».
Σύμφωνα λοιπόν με τον εισηγητή, οι δημοσιογράφοι - σύμβουλοι Στοιχήματος, με εχεμύθεια προσφέρουν καθημερινά εσωτερική πληροφόρηση στη Διεύθυνση Στοιχήματος της ΟΠΑΠ Α.Ε., ενώ σημειώνουν «και επιτυχίες στις προτεινόμενες προβλέψεις και αποδόσεις του κουπονιού»!
Brokers
Ο ΟΠΑΠ από την πλευρά του έχει καταστήσει μυστικοσυμβούλους Στοιχήματος τόσους δημοσιογράφους, οι οποίοι υποκαθιστούν υπηρεσίες brokers, ειδικών αναλυτών στοιχήματος, risk management κ.ά.
Την ίδια στιγμή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αλλά και των αναλύσεων είναι τα στημένα και οι συμμορίες. Και πρωτίστως οι διαπιστώσεις των επαϊόντων πως το δημοφιλέστερο άθλημα, το ποδόσφαιρο -και όχι μόνο αυτό- ξέπεσε στο επίπεδο του οργανωμένου εγκλήματος εξαιτίας της διασύνδεσής του με το στοίχημα που ποντάρει ακόμα και σε ανακηρυγμένους «νικητές» έπειτα από στημένα επεισόδια.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτές τις σχέσεις-συμβάσεις των δημοσιογράφων με τον ΟΠΑΠ είναι πολλά, με πιο αμείλικτο αυτό που σχετίζεται με τη δεοντολογία.
Κοινώς:
* Τι δουλειά έχει ο δημοσιογράφος και η δημοσιογραφία με τον τζόγο;
* Πόσους δημοσιογράφους πληρώνει τελικά ο ΟΠΑΠ και γιατί;
* Είναι δεοντολογικά και ηθικά σωστό ο πρόεδρος του ΠΣΑΤ να εισηγείται ως ειδικός σύμβουλος στοιχήματος την πρόσληψη μελών του Συνδέσμου στον ΟΠΑΠ;
* Είναι δυνατόν μέλη της διοίκησης του ΠΣΑΤ να κάνουν service στον ΟΠΑΠ για τον τζόγο;
Τα ονόματα των δημοσιογράφων είναι στη διάθεση της εφημερίδας.
Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου