Σε δημοτικότητα, πρώτος πολιτικός αρχηγός είναι ο Φώτης Κουβέλης με 48%,ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας με 41%, ο Πάνος Καμμένος με 40%, ο Αντώνης Σαμαράς με 39%, η Αλέκα Παπαρήγα με 21% και ο Νίκος Μιχαλολιάκος και οΕυάγγελος Βενιζέλος με 20%. Το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα γίνουνπρόωρες εκλογές έναντι του 21% που εκτιμά ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία.
Ως καλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 33% ενώ ακολουθεί το 25% που πιστεύει ότι κανένα κόμμα δεν κάνει σωστή αντιπολίτευση. Δυσκολίες με το προσωπικό του εισόδημα αντιμετωπίζει το 72%ενώ το 28% αισθάνεται οργή για την κατάσταση της χώρας, το 24% απογοήτευσηκαι το 15% άγχος. Τέλος το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα νέα δημοσιονομικά μέτρα θα υπερψηφιστούν από τη Βουλή και το 72% να τάσσεται κατά του Μνημονίου.Άνοδος της Χρυσής Αυγής – Το προφίλ του ψηφοφόρου
Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας δημοσκόπησης της εταιρείας Public Issue, που έδωσε στη δημοσιότητα iefimerida.gr, η Χρυσή Αυγή εμφανίζει αύξηση κατά 5% στη συνολική δημοτικότητά της σε σχέση με τα ποσοστά που είχε στην ίδια έρευνα πριν τις εκλογές του Ιουνίου. Η Χρυσή Αυγή, παρουσιάζει ραγδαία αύξηση σε όσους έχουνκατώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (+13%), στα ημιαστικά και αγροτικά στρώματα (+7%), αλλά και σε όσους ανήκουν στο λεγόμενο μη-ενεργό πληθυσμό (συνταξιούχοι κλπ). Επίσης η Χρυσή Αυγή εμφανίζει αύξηση και στις γυναίκες (+6%) αν και οι υποστηρικτές της εξακολουθούν να είναι κυρίως νέοι και άνδρες, στους οποίους έχει δημοτικότητα 25%.
Μάλιστα, η αύξηση της δημοτικότητας που εμφανίζει το ακροδεξιό αυτό κόμμα βρίσκεται κυρίως στο λεγόμενο «ενεργό» κομμάτι του πληθυσμού, δηλαδή σε όσους έχουν ηλικία από 35 έως 54 χρόνια. Εκεί η Χρυσή Αυγή αυξάνει κατά 6% τη δημοτικότητά της στις ηλικίες 35-44 και κατά 8% στις ηλικίες 45-54. Σχετική μείωση εμφανίζει στους νέους ηλικίας 18-24 ετών (κατά 4%), στις ηλικίες 25-34 ετών (-2%) και οριακά σε όσους έχουν ανώτερη εκπαίδευση (-1%). Ωστόσο, το κόμμα της ακροδεξιάς εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στις νεαρές ηλικίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το υποστηρίζει σχεδόν ένας στους τρεις νέους 18-24 ετών και ένας στους τέσσερις ηλικίας 25-34.
Ο λόγος της Χρυσής Αυγής φαίνεται πως βρίσκει ιδιαίτερα πρόσφορο έδαφος σεανέργους (26%) και όσους προέρχονται από ημιαστικές και αγροτικές περιοχές, όπου εμφανίζει και τα μεγαλύτερα ποσοστά της.
Αναλυτικά η δημοτικότητα της Χρυσής Αυγής πριν και μετά τις εκλογές με βάση τα κοινωνικά χαρακτηριστικά όσων συμμετείχαν στην έρευνα της Public Issue, έχουν ως εξής (Σε παρένθεση εμφανίζεται η μεταβολή της δημοτικότητάς της σε σχέση με την ίδια έρευνα πριν τις εκλογές):
Σύνολο: 21% (+5)
Κατά φύλο
Άνδρες: 25% (+4)
Γυναίκες: 17% (+6)
Κατά ηλικία
18-24 ετών: 30% (-4)
25-34 ετών: 24% (-2)
35-44 ετών: 26% (+6)
56-54 ετών: 21% (+8)
65+ ετών: 17% (+3)
Επίπεδο εκπαίδευσης
Κατώτερο: 26% (+13)
Μέσο: 25% (+7)
Ανώτερο: 15% (-1)
Εργασία
Ενεργοί: 22% (+3)
Άνεργοι: 26% (0)
Μη-ενεργοί: 18% (+7)
Γεωγραφία
Αστικά: 19% (+3)
Ημιαστικά: 27% (+7)
Αγροτικά: 23% (+7)
http://www.eklogika.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου