Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία ιδρύθηκε το 1975, με σκοπό την εξυπηρέτηση και την συντήρηση της Πολεμικής Αεροπορίας .
Σήμερα, έχει γίνει από τις πιο ανταγωνιστικές παγκοσμίως στη συντήρηση αεροσκαφών. Είναι 1 από τα 5 παγκοσμίως πιστοποιημένα κέντρα συντήρησης κινητήρων πχ για τα C130. Επιπλέον , εκτός από τα Ελληνικά μαχητικά, συντηρεί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη σε ετήσια βάση και ταυτόχρονα συμβάλλει στην εισροή....
συναλλάγματος, μέσα από διεθνείς συνεργασίες που έχουν υπογραφεί με εταιρείες κολοσσούς : LOCHEED MARTIN, GENERAL ELECTRIC, BOEING, EADS, DASAULT, AEROSPATIALE, ALENIA.
συναλλάγματος, μέσα από διεθνείς συνεργασίες που έχουν υπογραφεί με εταιρείες κολοσσούς : LOCHEED MARTIN, GENERAL ELECTRIC, BOEING, EADS, DASAULT, AEROSPATIALE, ALENIA.
Λίγα λόγια για την ΕΑΒ Α.Ε μέσω του site της:
«Στα 35 Χρόνια Λειτουργίας, Επισκευάστηκαν ή Αναβαθμίστηκαν και παραδόθηκαν 2.350 Μαχητικά, Μεταφορικά, Εκπαιδευτικά Αεροσκάφη και Ελικόπτερα 5.300 Κινητήρες Turbofan, Turbojet, Turboshaft, Reciprocating, APU, GPU 1.400 Υπομονάδες Κινητήρων – Modules 85.000 Επίγεια και Εναέρια Συστήματα και Υποσυστήματα Τηλεπικοινωνιών, Ραδιοναυτιλίας, Πυραυλικά Συστήματα Αέρος – Αέρος & Εδάφους ΑέροςΣτα 35 Χρόνια Λειτουργίας Κατασκευάστηκαν και παραδόθηκαν 140.000 Συσκευές Τηλεπικοινωνιών, Οπτο-ηλεκτρονικών, Πυραυλικών ΣυστημάτωνΣτα 35 Χρόνια Εκπαιδευτικής Δραστηριότητας παραδόθηκαν 28.700 πιστοποιητικά εκπαίδευσης και πραγματοποιηθήκαν 3.700.000 εκπαιδευτικές ώρες διδασκαλίας 35 Χρόνια Λειτουργίας με σημαντική παρουσία στην Έρευνα και Ανάπτυξη Νέων Τεχνολογικά Εξελιγμένων Προϊόντων αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με Εθνικά ή Διεθνή Κέντρα Ερευνών. 35 Χρόνια Λειτουργίας με Κύριο Στήριγμα το Ανθρώπινο Κεφάλαιο της Εταιρείας Άξιοι άνθρωποι τέλεια καταρτισμένοι στην υπηρεσία της Άμυνας της Ελλάδας».
Παρ’όλα αυτά και ενώ στην ιστοσελίδα εξυμνείται το Ανθρώπινο Κεφάλαιο της Εταιρείας, οι κυβερνητικές αποφάσεις (ασφαλιστικοί –εργασιακοί νόμοι) «βοήθησαν» στην αποχώρηση εκατοντάδων εργαζομένων -μέσω της ‘αναγκαστικής’συνταξιοδότησης-ειδικά από το 2009 έως και σήμερα.
Αυτό συνέβει και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα.
Τυχαίο ;
Τρεις φορές οι υπουργικές αποφάσεις βοήθησαν στην απαξίωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, με τη ΜΗ πρόσληψη πολύτιμου προσωπικού :
- μετατάξεις οι οποίες ουδέποτε ενεργοποιήθηκαν για την ΕΑΒ
- το μέτρο Παπακωνσταντίνου «στις 5 απολύσεις 1 πρόσληψη» δεν συμπεριέλαβε την ΕΑΒ
- πρόγραμμα ΕΣΠΑ με επιδοτούμενες προσλήψεις χωρίς η πληρωμή να γίνεται από την ΕΑΒ
- και τώρα η υπαγωγή των εργαζομένων στο Ενιαίο Μισθολόγιο.[‘Οσον αφορά την εξαγγελία «Καμμία εξαίρεση στο νόμο του Κράτους» οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ δεν πληρώνονται από τον κρατικό προυπολογισμό ΕΠΟΜΕΝΩΣ δεν τον επηρεάζουν]. *
Ποιος λοιπόν, ο σκοπός της υπαγωγής των συγκεκριμένων εργαζομένων στο Ενιαίο Μισθολόγιο ; Και αφού δεν εξαιρούνται από το Εν. Μισθολόγιο, με ποιον τρόπο θα υπολογιστούν οι εξειδικεύσεις των εργαζομένων οι οποίες είναι διεθνώς αναγνωρισμένες με ειδικό μισθολόγιο;
Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας από 2800 εργαζόμενους να μειωθεί σε 1450, δημιουργώντας όπως ήταν αναμενόμενa προβλήματα στην παραγωγική λειτουργία της εταιρείας. Καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για προσωπικό που διαθέτει υψηλή ειδίκευση και σπάνιες πιστοποιήσεις, λόγω της «φύσεως» της εργασίας.
Αν στις συνταξιοδοτήσεις προστεθούν και οι εργαζόμενοι ,που λόγω υψηλής εξειδίκευσης είναι και περιζήτητοι στην αγορά με τριπλάσιους και τετραπλάσιους μισθούς, τότε δημιουργείται μείζων και φλέγων ζήτημα στην παραγωγική λειτουργία της εταιρείας .
Γιατί;
Διότι τα «κύματα φυγής» των εργαζομένων παραγωγής από την ΕΑΒ, θα οδηγήσει σε κατάρρευση προγραμμάτων( ήδη υπάρχουν συμβόλαια μέχρι το 2017 υπογεγγραμμένα για την κατασκευή δομικών τμημάτων των F16,C130, της Air Bus, Alenia (κομμάτια από μεταγωγικά) συντήρησης κινητήρων αεροσκαφών από πολλές χώρες και κυρίως από τον Αραβικό κόσμο αλλά και συντήρηση αεροσκαφών πολεμικής αεροπορίας όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και από Μαρόκο ,Τυνησία .Μέσα σε αυτά είναι και το πρωθυπουργικό Falcon).
Το ανεκτέλεστο έργο υπερβαίνει τα 800 εκ. ευρώ εν καιρώ κρίσης(κατά τα λεγόμενα της διοίκησης).
- αλήθεια, με τι ποινικές ρήτρες συνδέονται αυτά τα συμβόλαια και ποιους επιβαρρύνει η καθυστέρηση εκτέλεσης τους αν όχι την ίδια την ΕΑΒ και κατά συνέπεια το κράτος;
- μήπως θα λυθούν όλα μαγικά μόλις πάρει την εταιρεία ιδιώτης ;
- πήραν μέτρα πρόληψης ο βασικός μέτοχος της ΕΑΒ ΑΕ (Υπ.Οικ.) και η διοίκηση της εταιρείας, ώστε η τεχνογνωσία όλων των εργαζομένων που οδηγήθηκαν στην αναγκαστική «έξοδο» (συνταξιοδότηση, αναζήτηση υψηλότερου μισθού σε άλλες εταιρείες) να μη χαθεί ; Αν ναι, ποια ήταν αυτά και γιατί αναγκάστηκαν να ξαναπροσλάβουν (τους συνταξιούχους) μέσω συμβάσεων ;
- η διοίκηση και το σωματείο εργαζομένων ενημέρωσαν το Υπ.Οικ.( βασικός μέτοχος) πόσο αναγκαία ήταν για την ανάπτυξη της εταιρείας η πρόσληψη τεχνικού προσωπικού ;
Αν ναι, ΓΙΑΤΙ προτίμησε από το 2009 μέχρι σήμερα να δίνει έργο και να «μεταφέρει» τεχνογνωσία σε υπερεργολάβους ιδιώτες με ενοικιαζόμενο προσωπικό, (οι οποίοι εισχωρούν στον χώρο της Εθνικής Άμυνας με ότι αυτό συνεπάγεται ),εξαιρώντας έτσι την εταιρεία, από κάθε μορφή προσλήψεων που εξήγγειλαν οι αρμόδιοι υπουργοί ;
Aφού εκκρεμμεί εδώ και χρόνια διαγωνισμός προσλήψεων !!!
Τι συνέβει και οι βουλευτές Γ.Δημαράς και Β.Οικονόμου επανήλθαν στην με αρ.πρωτ. 11844/22.2.2011 ερώτηση τους προς τους υπουργούς, ζητώντας να παρέμβει εισαγγελέας στην ΕΑΒ για τις καταγγελίες του απολυθέντος Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, ο οποίος επεσήμανε τα κακώς κείμενα της ΕΑΒ;
07/04/2011
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος ,Γιώργος Μαυρίκος ,Θανάσης Παφίλης και Γιάννης Πρωτούλης καταθέτουν ερώτηση που αφορά Πυροσβεστικά αεροσκάφη, δασοπυρόσβεση και EAB επισημαίνοντας πως αντί η διοίκηση της εταιρείας να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό, ετοιμάζεται να προσλάβει εργολάβο (εταιρεία ONEX) φέρνοντας συνταξιούχους τεχνικούς για να λύσει το πρόβλημα προσωρινά. Στο πρόγραμμα CCIP – USAF (πρόγραμμα Δομικής & Ηλεκτρονικής Αναβάθμισης της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας) το οποίο «δουλεύτηκε» στην ΕΑΒ για 104 αεροσκάφη της USAF το κόστος ήταν 50 εκατ. Ευρώ. Από αυτό το ποσό η εταιρεία «μπήκε μέσα» 20 εκατ. Ευρώ. Η απάντηση , της διοίκησης στις καταγγελίες , ήταν πως το πρόγραμμα κοστολογήθηκε χαμηλά, προκειμένου η ΕΑΒ να αποκτήσει την πολύτιμη τεχνογνωσία.
- άραγε υπάρχουν ανάλογα προγράμματα που « χάθηκαν» ή κινδυνεύουν να «χαθούν» λόγω μη επάρκειας του αριθμού προσωπικού να ανaλάβει την εργασία όπως το CCIP – USAF ;
Αν ναι πόσα εκατ. ευρώ θα είναι η ζημιά;
- αν με τη μείωση στους μισθούς των εργαζομένων, αυτόματα μειωθεί και η τιμή πώλησης του 40% περίπου της κατασκευής του F16 που φτιάχνεται στην ΕΑΒ ποιος θα αποκομίσει το όφελος;
Γιατί η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία απαξιώνεται και γιατί καταδικάζεται από την πολιτική ηγεσία σε συρρίκνωση με τακτικές πολυεθνικών κολοσσών ;
Ντούβαλη Χριστίνα*
* Follow Χ.Ντούβαλη στο twitter twitter.com/CNtouvali
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
*Απόσπασμα από τη δέσμευση του Φ.Κουβέλη σ τα γραφεία της Δημοκρατικής Αριστεράς στη Βουλή πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προέδρου της, Φώτη Κουβέλη, του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου, Βασίλη Οικονόμου και της Βουλευτή Μαρίας Γιαννακάκη, με το Σύλλογο Εργαζομένων στην ΕΑΒ.(πηγή: logia-starata) Ο Φώτης Κουβέλης δεσμεύτηκε ότι:
- θα τεθεί σε κυβερνητικό επίπεδο το ζήτημα της εξαίρεσης των εργαζομένων της ΕΑΒ από το Ενιαίο Μισθολόγιο λόγω του ότι αυτοί δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση
- θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για να στελεχωθεί με επιπλέον τεχνικό προσωπικό η εταιρεία ώστε να είναι δυνατή η μεταφορά της τεχνογνωσίας από το εναπομείναν έμπειρο προσωπικό στους νεότερους και να μην χαθεί η πολύτιμη αυτή περιουσία της ΕΑΒ
- άμεση προτεραιότητα θα δοθεί στην επιλογή νέας διοίκησης για την εταιρία -θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων που προκαλούν αμφιβολίες για την βιωσιμότητά της και για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ΕΑΒ ως βαριάς βιομηχανίας για την αναδιάταξη της ελληνικής οικονομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου