Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

ΕΛΤΑ και ΕΛΒΟ η πρώτες αποκρατικοποιήσεις

Μετά από ένα τετράμηνο πλήρους απραξίας, το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων φαίνεται τελικά να ξαναμπαίνει σε τροχιά εκτέλεσης με τα ΕΛΤΑ και την ΕΛΒΟ να παίρνουν τώρα τη σκυτάλη από εκείνες τις επιχειρήσεις που έμειναν πίσω στον δρόμο της υλοποίησης....

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΤΑ
Ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση των δύο αυτών εταιρειών, μέσω της πώλησης ακόμα και του συνόλου των μετοχών τους, άνοιξε χθες με αποφάσεις τις Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, οι οποίες σε ό,τι αφορά στα ΕΛΤΑ, εξουσιοδοτούν το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου να σχεδιάσει, να αποφασίσει και να υλοποιήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση ακόμα και του συνόλου των μετοχών της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον για επένδυση στην Ελλάδα είχαν εκδηλώσει παλαιότερα τα Γαλλικά Ταχυδρομεία, ενώ διερευνητικές επαφές υπήρξαν και από ολλανδική εταιρεία.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΒΟ
Σε ό,τι αφορά στην ΕΛΒΟ, η Διυπουργική Επιτροπή, μετά από εισήγηση του υπουργού Οικονομικών, αποφάσισε για την πώληση και του συνόλου των μετοχών της ΕΛΒΟ κυριότητας του Δημοσίου να αναθέσει:
- Στη δικηγορική εταιρεία Ι. Κ. Ρόκας και Συνεργάτες το έργο του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.
- Στις εταιρείες Αttica Bank ΑΤΕ και KPMG Σύμβουλοι ΑΕ το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου.
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, ο υπουργός Οικονομικών εξουσιοδοτείται να διαπραγματευθεί και να καθορίσει τους όρους των συμβάσεων με τους ανωτέρω συμβούλους, καθώς και να τις υπογράψει για λογαριασμό του Δημοσίου.

Τρέχει... το πρόγραμμα
Η κυβέρνηση εμφανίζεται διατεθειμένη να τρέξει όσο πιο γρήγορα μπορεί το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που λίμναζε την τελευταία τριετία, καθώς θεωρεί ότι άμεσες πρώτες δράσεις θα δώσουν το στίγμα στις αγορές ότι η Ελλάδα αλλάζει ρότα και ρυθμούς. Παράλληλα επιχειρεί να διαμορφώσει το κατάλληλο υπόβαθρο για τη μείωση της γραφειοκρατίας και των χρόνιων στρεβλώσεων που καθυστερούν το πρόγραμμα. Χαρακτηριστικό των εμποδίων που βραχυκυκλώνουν σήμερα την όλη διαδικασία είναι ότι ακόμη και για την ολοκλήρωση των έξι προχωρημένων αποκρατικοποιήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ απαιτούνται 72 (!) υπογραφές αρμόδιων υπουργών, που αφορούν σε συγκεκριμένες νομικές και τεχνικές ενέργειες του ελληνικού Δημοσίου. Ανάλογη απίστευτη γραφειοκρατία κρατούσε για μήνες στα συρτάρια του Ταμείου την έναρξη των υπολοίπων, με αποτέλεσμα τη συνεχή αναθεώρηση των εισπρακτικών στόχων του προγράμματος. Προς την επιτάχυνση των διαδικασιών αναμένεται να δράσει και η επικείμενη κατάργηση του νόμου Αλογοσκούφη με βάση τον οποίο δεν μπορούσε ιδιώτης να κατέχει ποσοστό άνω του 20% σε δημόσια επιχείρηση.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση συμφώνησαν σε έναν πρώτο κατάλογο αποκρατικοποιήσεων που περιλαμβάνει τις ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, κτήμα Αφάντου (εκδηλώθηκε ήδη ενδιαφέρον από επτά επενδυτές), IBC, Κασσιόπη και τους αυτοκινητόδρομους, ενώ οι ΔΕΗ, Λάρκο και ΤραινΟΣΕ θα συζητηθούν εν ευθέτω χρόνω. Ετοιμα επίσης για αποκρατικοποίηση είναι 48 ακίνητα του Δημοσίου και το Ελληνικό αλλά αυτή η αποκρατικοποίηση θα εξαρτηθεί από την πορεία της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: