Η Απάντηση βρίσκεται σε ένα άρθρο που γράφτηκε το 2005 στην Ελευθεροτυπία.
“Ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στην αγορά καυσίμων έχει αποδειχθεί χρυσοτόκος όρνιθα για τον προϋπολογισμό. Με το πετρέλαιο αρκετά πάνω από τα 60 δολάρια στη διεθνή αγορά, φουσκώνει η τιμή στην οποία πωλούν τα καύσιμα τα διυλιστήρια.
Κατά συνέπεια μεγαλώνει και το ποσό πάνω στο οποίο επιβάλλεται ο φόρος που από την άνοιξη έχει αυξηθεί, μάλιστα, και κατά 1%. Ταυτόχρονα, βασικός αιμοδότης παραμένει και ο Ειδικός όρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ), ο οποίος επιβάλλεται με βάση την ποσότητα και όχι την τιμή.
Η φορολογία στα καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους: Ο πρώτος είναι μέσω του ΕΦΚ που επιβάλλεται μια φορά από τη στιγμή που βγαίνουν τα καύσιμα από το διυλιστήριο ή εισάγονται στην Ελλάδα από το εξωτερικό και ο δεύτερος μέσω του ΦΠΑ καυσίμων. Συνολικά αντιστοιχεί περίπου στο 50% της τιμής που πληρώνουμε για να αγοράσουμε πετρέλαιο και βενζίνη. Ετσι, με βάση τις τελευταίες τιμές που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης την περασμένη Τρίτη:
Σχεδόν 50%
*Η μέση τιμή για την απλή αμόλυβδη βρίσκεται στα 0,484 ευρώ προ φόρων και στα 0,96 ευρώ μαζί με τους φόρους, δηλαδή η επιβάρυνση από την εφορία φτάνει τα 0,47 ευρώ το λίτρο, κάτι λιγότερο από το 50%.
*Η τιμή της σούπερ αμόλυβδης έφτασε τα 0,50 ευρώ το λίτρο προ φόρων και το 1,03 ευρώ μαζί με τους φόρους.
*Ενα λίτρο πετρελαίου κίνησης κοστίζει 0,54 ευρώ ανά λίτρο προ φόρων και 0,93 ευρώ μετά τους φόρους, με τη φορολογική επιβάρυνση να κυμαίνεται περίπου στο 45%.
Στις τιμές αυτές περιλαμβάνεται ΕΦΚ, ο οποίος είναι 0,30 ευρώ για το λίτρο της απλής αμόλυβδης βενζίνης, 0,34 λεπτά για το λίτρο της σούπερ αμόλυβδης βενζίνης (δηλαδή της αμόλυβδης 99 οκτανίων) και 0,37 λεπτά για το λίτρο της σούπερ βενζίνης με μόλυβδο. Αντίστοιχα, ο ΕΦΚ που επιβάλλεται στο πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο (την εποχή αυτή που είναι ίδιοι οι συντελεστές) είναι στα 0,245 ευρώ το λίτρο ή 245 ευρώ στον τόνο.
πηγή:Η φορολογία στις τιμές των καυσίμων/ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ/ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 21/08/2005
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ ΣΤΟ Γ.ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ