Με αφορμή το κείμενο με τον τίτλο
: Απάντηση στον κ. Πιπερόπουλο για το:"Λίγες σκέψεις με αφορμή το «νέο» δίκτυο παιδεραστίας", που αναρτήθηκε στις 29/01/2009 στο apneagr, και παίρνοντας το ερέθισμα από τα ερωτήματα που έθεσε στο επ’ αυτού σχόλιό της η εκπαιδευτικός κ. Μαριάννα, θα εκφράσω εδώ με συντομία τις σκέψεις μου γύρω από το θεμελιώδες θέμα της ΗΘΙΚΗΣ, καταθέτοντας τις θέσεις μου για κάθε μια από τις ερωτήσεις που τέθηκαν.1. Ως προς την ηθική "εκπαίδευση" οι απόψεις διίστανται : διδάσκεται η αρετή ή όχι?
Πιστεύω ότι η αρετή είναι εγγενής ποιότητα του ανθρωπίνου πνεύματος. Είναι ο θεϊκός σπόρος μέσα του – στοιχείο που τον διαφοροποιεί από τα ζώα – που, όμως, χρειάζεται διδασκαλία, δηλαδή κατάλληλη καλλιέργεια (εκ-παίδευση) για να βλαστήσει. Κάθε δέντρο προήλθε από ένα σπόρο. Έτσι και το δέντρο της αρετής που παράγει καλούς καρπούς προέρχεται από το σπόρο της ηθικής συνείδησης που ο Δημιουργός έχει τοποθετήσει βαθιά στην ανθρώπινη ύπαρξη. Τίποτα δεν παράγεται από το ΤΙΠΟΤΑ. Δε μπορείς να εξάγεις ηθικούς κανόνες από το μηδέν ή έστω από τη σάρκα, η οποία υπακούει μόνο στα ένστικτα που συχνά αντιστρατεύονται την ηθική συνείδηση.
Αν όμως... υποθέσουμε ότι ο ηθικός κώδικας δεν ήταν έμφυτος, τότε πού βρήκαν οι φιλόσοφοι και οι πνευματικοί Δάσκαλοι τις ηθικές αρχές για να τις διδάξουν; Πού βρήκε ο Μωυσής, π.χ., τις «Δέκα Εντολές» που έγραψε στις πέτρινες πλάκες; Μήπως πρέπει να πιστέψουμε ότι του τις υπαγόρευσε ο Θεός μεγαλοφώνως πάνω στο όρος Σινά; Όχι βέβαια. Ο Μωυσής “διάβασε” τις δέκα εντολές μέσα του. Πώς; Πότε; Μετά από 40 μερόνυχτα που αφιέρωσε στην εκζήτηση του Θεού με νηστεία και προσευχή. Τότε ο νους του “φωτίστηκε” και αποκωδικοποίησε τους ηθικούς κανόνες που βρίσκονταν μέσα του – χαραγμένοι στο πνεύμα του - εκ γενετής. Ακόμη και ο ίδιος ο Ιησούς χρειάστηκε την απομόνωση, τη νηστεία και την προσευχή για 40 ημέρες στην έρημο, ώστε να φωτιστεί τα μέγιστα το πνεύμα μέσα του πριν ξεκινήσει τη μεγάλη αποστολή του.
Επειδή όμως ο κάθε άνθρωπος δεν έχει ούτε την κλίση... Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου