Η Aegean Airlines κατέθεσε στο ελληνικό δημόσιο πρόταση για την αποκρατικοποίηση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής, ύψους 170 εκ. ευρώ. Επίσης, πρόταση για το σύνολο του ομίλου υπέβαλε και η αεροπορική εταιρεία Chrysler Aviation, ύψους 210 εκατ. ευρώ. Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία κατέθεσε προσφορά για την εξαγορά του συνόλου του ομίλου της Ολυμπιακής (ΠΑΝΘΕΟΝ, επίγεια εξυπηρέτηση και Τεχνική Βάση) ύψους 210 εκ. ευρώ. Επίσης, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει προσφορά και για την εξαγορά των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων του ομίλου της Ολυμπιακής. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η εταιρία θα προτείνει στο Ελληνικό Δημόσιο να κρατήσει ποσοστό έως 25%.
Κατ΄αρχήν θετικό χαρακτήρισε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότερες προσφορές για την Ολυμπιακή. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Κωστής Χατζηδάκης τόνισε:«Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την MIG και την Swissport ως το τέλος της εβδομάδας. Θα σεβαστούμε τον αποκλειστικό χαρακτήρα των διαπραγματεύσεων. Θα εξετάσουμε και άλλες προσφορές που κατατέθηκαν με βάση συγκεκριμένες αρχές: τις προβλέψεις των νόμων, το εθνικό και Κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού, τα πραγματικά στοιχεία των προτάσεων και τις εισηγήσεις του επιτρόπου παρακολούθησης».
Τον περασμένο μήνα η Marfin Investment Group και η Swissport International AG, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης για κατάθεση προτάσεων αγοράς της Ολυμπιακής. Η Marfin προσφέρει για την αγορά των περιουσιακών στοιχείων του πτητικού έργου της Ολυμπιακής 45,7 εκατ. ευρώ καθώς και άλλα 60 εκατ. ευρώ που είναι το μετοχικό κεφάλαιο της Πάνθεον. Σημειώνεται ότι στην ουσία ο επενδυτής καλείται να αγοράσει την Πάνθεον στην οποία θα μεταβιβαστεί σταδιακά όλο το πτητικό έργο των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Οσον αφορά την Τεχνική Βάση ο Ομιλος Marfin προσφέρει 16,7 εκατ. ευρώ, ακριβώς όσο είχε αποτιμηθεί η εταιρεία. Η Swissport από την πλευρά της αποφάσισε να προσφέρει για την εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης τίμημα αντίστοιχο της αποτίμησης, ύψους δηλαδή 44,8 εκατ. ευρώ έναντι 33 που είχε προσφέρει στον διαγωνισμό. Συνολικά οι δύο εταιρείες μαζί εμφανίζονται διατεθειμένες να προσφέρουν 177,2 εκατ. ευρώ (οι αποτιμήσεις του Δημοσίου συν δέκα εκατ. ευρώ που αποτελούν τα κεφάλαια της τεχνικής βάσης και της επίγειας εξυπηρέτησης) για την απόκτηση του συνόλου του έργου των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Aegean προτείνει την αγορά:
α) των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους 90 εκ. Ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλων του Ελληνικού Δημοσίου) και
β) των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής βάσης ύψους 20 εκ. ευρώ. Παράλληλα διατίθεται να εξαγοράσει την Πάνθεον στην καθαρή αξία των ιδίων κεφαλαίων της που υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.
Στόχος της AEGEAN και των μετόχων της, όπως ανακοινώθηκε, είναι η δημιουργία μίας ισχυρότερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας με το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος, ώστε να μπορεί να σταθεί με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στον διεθνή ανταγωνισμό στο πλαίσιο του ενιαίου Ευρωπαϊκού χώρου.
«Σε περίπτωση που η πρόταση τύχει της αποδοχής του Ελληνικού δημοσίου, είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, στην οποία ήδη άλλωστε έχουν ενταχθεί πρόσφατα νέοι παίκτες. Φυσικά η υποβολή πρότασης για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών παραμένει υποχρέωση της εταιρείας μας» αναφέρει η εταιρεία.
Επίσης, η AEGEAN δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου