Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Τατουάζ: αθώα τέχνη ή μαγεία;

της Μαρίας Σεφέρου

Την αφορμή για να γράψω επί του θέματος μου την έδωσε άρθρο που διάβασα στο ιστολόγιο VENDETA, όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα Συνεδρίου για το τατουάζ. Οι “ειδικοί” απεφάνθησαν ότι οι περισσότεροι κάνουν τατουάζ και διάφορες άλλες παρεμβάσεις στο σώμα τους για λόγους “ψυχολογικούς”. Βέβαια, μέσα στον όρο "ψυχολογικός" χωράνε πολλά, και από μία άποψη μπορεί να έχουν δίκιο. Ωστόσο, επειδή έχω κάνει κι εγώ την έρευνά μου επί του θέματος, θα παραθέσω κάποιες παραμέτρους που ίσως είναι άγνωστες στους σύγχρονους λάτρεις του τατουάζ.

Οι χριστιανοί φονταμενταλιστές πιστεύουν ότι «Το θεμέλιο, η προέλευση, η σημασία και οι στόχοι του τατουάζ είναι παγανιστικές δεισιδαιμονίες, Σαμανισμός, λατρεία του Βάαλ, και απόκρυφος μυστικισμός» Δείτε εδώ. Τα συμπεράσματά τους τα στηρίζουν σε εκτενή βιβλιογραφία μη Χριστιανών συγγραφέων, των οποίων παραθέτουν τα ονόματα και τους τίτλους των σχετικών βιβλίων. Κυρίως όμως στηρίζουν τα πιστεύω τους σε απαγορευτικό εδάφιο της Βίβλου: «Δεν θέλετε κάμει εντομίδας εις το σώμα σας διa νεκρόν, ουδέ γράμματα στικτά θέλετε εγχαράξει επάνω σας. Εγώ είμαι ο Κύριος.» (Λευιτικός 19:28)
Την εποχή εκείνη, γύρω στο 1500 π. Χ., που ο Μωυσής συμπεριέλαβε στο Λευιτικό (ένα τα βιβλία της Πεντατεύχου, δηλαδή του Torah) την απαγόρευση αυτή, οι Ισραηλίτες μιμούνταν τις δεισιδαιμονίες των γύρω ειδωλολατρικών λαών, κάνοντας εντομές στο σώμα τους και εγχαράσσοντας στικτά σχέδια πάνω στο δέρμα τους. Πίστευαν ότι έτσι θα κατευνάζονταν οι καταχθόνιοι "θεοί' - πνεύματα του κάτω κόσμου - και θα μεταχειρίζονταν ευνοϊκά τους αποθανόντες συγγενείς...


Read more...[+]

Δεν υπάρχουν σχόλια: