Του Χάρη Φλουδόπουλου
Κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται μία ακόμη ιστορική βιομηχανία της χώρας η ΕΛΒΟ, η οποία εξαιτίας των συσσωρευμένων προβλημάτων τα τελευταία χρόνια έχει περιέλθει σε πλήρη απαξίωση. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί δεν μπορεί να συνεχιστεί και θα απαιτηθούν δραστικές αποφάσεις, με όλα τα ενδεχόμενα να είναι ανοικτά. Ακόμη και το σενάριο της αποχώρησης του βασικού ιδιώτη μετόχου, δηλαδή του ομίλου Μυτιληναίου, που κατέχει ποσοστό 43%, φαίνεται να «παίζει» πιο δυνατά από ποτέ, με δεδομένα τα προβλήματα της εταιρείας με κοινό παρονομαστή σε Σκαραμαγκά και ΕΛΒΟ τους καταστροφικούς χειρισμούς του Υπουργού Άμυνας τα τελευταία 3-4 χρόνια. Έτσι μετά τη διαφαινόμενη αποχώρηση των γερμανών της Thyssen από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ένα ακόμη εκρηκτικό πρόβλημα στο ζωτικό χώρο της αμυντικής βιομηχανίας (ή καλύτερα σε ότι έχει μείνει από αυτή) ζητεί επειγόντως λύση από τη νέα κυβέρνηση.
Επισήμως η διοίκηση της εταιρείας, δηλώνει στο Capital.gr ότι δίνει μάχη για να διατηρηθεί στη ζωή η ΕΛΒΟ και ότι αποτελεί ένα μικρό θαύμα ότι καταφέρνει και λειτουργεί με αυτά τα δεδομένα και υπό αυτές τις συνθήκες. «Αναμένουμε τα δείγματα από τη νέα κυβέρνηση» σημειώνει ο κ. Φ. Σπυράκος διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΒΟ. Όπως αναφέρει ο κ. Σπυράκος η εταιρεία από κύκλο εργασιών άνω των €200 εκατ. το 2003/4 έχει πέσει στα €40 εκατ. (αφού το Υπουργείο Άμυνας δεν έχει κάνει καμία σύμβαση τον τελευταίο χρόνο). Την ίδια στιγμή η υποαπασχόληση στους 600 εργαζόμενους φτάνει στο 80%. Βασική αιτία για την κατάσταση αυτή είναι το γεγονός ότι η εταιρεία ουσιαστικά τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχει παραγωγικό αντικείμενο, με αποκορύφωμα το 2010 όταν και το ανεκτέλεστο θα είναι μηδενικό. Μέχρι το τέλος του έτους μάλιστα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα τελευταία προγράμματα που αφορούν 40 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, 40 πυροσβεστικά της Π.Υ. 10 λεωφορεία και 10 απορριματοφόρα του ΓΕΣ.
Η υπόθεση με την ρωσική παραγγελία των αρμάτων μάχης έχει παγώσει καθώς επί συνόλου 1,2 έως 1,5 δισ. που ανέρχεται το πρόγραμμα, η πρόταση – κοροϊδία αφορούσε παραγωγικό έργο για την ΕΛΒΟ της τάξης των 40 -50 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας.
Ο κ. Σπυράκος πάντως δηλώνει ότι υπάρχει ήδη συγκεκριμένο πρόγραμμα και πρόταση εκ μέρους της διοίκησης της βιομηχανίας, το οποίο και θα παρουσιαστεί στη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου εθνικής άμυνας.
Όλα όμως δείχνουν ότι η ιστορική εταιρεία οδεύει ολοταχώς προς «επανακρατικοποίηση» αφού με την αποχώρηση Μυτιληναίου το management περνάει αυτομάτως στα χέρια του Δημοσίου που έχει και το 51% των μετοχών (το υπόλοιπο 6% ανήκει στον όμιλο Λαϊνόπουλου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου