Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Η λαμόγια στην παραποίηση των στατιστικών στοιχειών άρχισε από τον Ιούλιο του 2010...

...από τότε που άρχισαν να μην εμφανίζουν το έλλειμμα σε συγκρίσει με το προηγούμενο χρόνο.

Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 2,3 δισεκ. ευρώ ή 50,8% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2009 και διαμορφώθηκε σε 7 δισεκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κυρίως τη μεγάλη μείωση των τρεχουσών μεταβιβαστικών εισπράξεων του τομέα της γενικής κυβέρνησης (κυρίως από την ΕΕ): εάν αυτές δεν ληφθούν υπόψη για το δίμηνο, η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών περιορίζεται σε 0,5 δισεκ. ευρώ ή 7,1%.

Το συνολικό έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου...

παρουσίασε αύξηση κατά 167 εκατ. ευρώ, η οποία προήλθε από την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων κατά 417 εκατ. ευρώ και των καθαρών πληρωμών για αγορές πλοίων κατά 76 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το εμπορικό ισοζύγιο εκτός πλοίων και καυσίμων, το αντίστοιχο έλλειμμα περιορίστηκε κατά 326 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι οι πληρωμές για εισαγωγές μειώθηκαν κατά 597 εκατ. ευρώ (11,6%), ενώ οι εισπράξεις από εξαγωγές μειώθηκαν κατά 271 εκατ. ευρώ (14,8%).

Το πρώτο τρίμηνο 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 2,7 δισεκ. ευρώ ή 36,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και διαμορφώθηκε σε 10,0 δισεκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κυρίως τη μεγάλη μείωση των τρεχουσών μεταβιβαστικών εισπράξεων του τομέα της γενικής κυβέρνησης (κυρίως από την ΕΕ) και, σε μικρότερο βαθμό, την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων και για αγορές πλοίων. Εάν οι τρέχουσες μεταβιβάσεις προς τον τομέα της γενικής κυβέρνησης (κυρίως από την ΕΕ) δεν ληφθούν υπόψη για το τρίμηνο (δεδομένου ότι η μεγάλη μείωσή τους είναι προσωρινή, όπως εξηγείται παρακάτω), η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών περιορίζεται σε 0,7 δισεκ. ευρώ ή 7,9%.
Η αύξηση του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 571 εκατ. ευρώ προήλθε από την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων κατά 764 εκατ. ευρώ και των καθαρών πληρωμών για αγορές πλοίων κατά 48 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου εκτός πλοίων και καυσίμων περιορίστηκε κατά 241 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι οι πληρωμές για εισαγωγές μειώθηκαν κατά 501 εκατ. ευρώ ή 6,5%, ενώ οι εισπράξεις από εξαγωγές μειώθηκαν κατά 261 εκατ. ευρώ ή 9,3%.

Το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 2,6 δισεκ. ευρώ ή 25,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και διαμορφώθηκε σε 12,9 δισεκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κυρίως τη μεγάλη μείωση των τρεχουσών μεταβιβαστικών εισπράξεων του τομέα της γενικής κυβέρνησης (κυρίως από την ΕΕ) και την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων, καθώς και, σε μικρότερο βαθμό, τη μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών. Εάν οι τρέχουσες μεταβιβάσεις προς τον τομέα της γενικής κυβέρνησης (κυρίως από την ΕΕ) δεν ληφθούν υπόψη για το τετράμηνο (δεδομένου ότι η μεγάλη μείωσή τους είναι προσωρινή, όπως εξηγείται παρακάτω), η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών περιορίζεται σε 0,6 δισεκ. ευρώ ή 4,5%.
Η αύξηση του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 373 εκατ. ευρώ προήλθε από την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων κατά 765 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου εκτός πλοίων και καυσίμων περιορίστηκε κατά 375 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι οι πληρωμές για εισαγωγές μειώθηκαν κατά 610 εκατ. ευρώ ή 5,9%, ενώ οι εισπράξεις από εξαγωγές μειώθηκαν κατά 235 εκατ. ευρώ ή 6,4%. Επίσης, περιορίστηκαν και οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων κατά 18 εκατ. ευρώ.

Το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 399 εκατ. ευρώ ή 3,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και διαμορφώθηκε σε 12,6 δισεκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κυρίως την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων, καθώς και, σε μικρότερο βαθμό, τη μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου τρεχουσών μεταβιβάσεων, εξελίξεις οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου εισοδημάτων.
Η αύξηση του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 181 εκατ. ευρώ προήλθε από την αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων κατά 803 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου εκτός πλοίων και καυσίμων περιορίστηκε κατά 651 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι οι πληρωμές για εισαγωγές μειώθηκαν κατά 926 εκατ. ευρώ ή 7,2%, ενώ οι εισπράξεις από εξαγωγές μειώθηκαν κατά 275 εκατ. ευρώ ή 6%. Επίσης, μικρή άνοδο παρουσίασαν και οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων κατά 29 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο εξάμηνο του 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών δεν μεταβλήθηκε σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, καθώς αυξήθηκε μόνο κατά 32 εκατ. ευρώ ή 0,2% και διαμορφώθηκε σε 14,5 δισεκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά το γεγονός ότι ο περιορισμός του πλεονάσματος του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων αντισταθμίστηκε από την μείωση των ελλειμμάτων του εμπορικού ισοζυγίου και του ισοζυγίου των εισοδημάτων καθώς και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 97 εκατ. ευρώ προήλθε από τη μείωση του ελλείμματος των λοιπών αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 1,1 δισεκ. ευρώ, δεδομένου ότι οι πληρωμές για τις εισαγωγές αυτές μειώθηκαν κατά 1,4 δισεκ. ευρώ ή 8,7%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 276 εκατ. ευρώ ή 4,9%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 841 εκατ. ευρώ ή 23,4% και οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων κατά 142 εκατ. ευρώ ή 7,7%.

Το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 0,9% ή 154 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου είχε εμφανίσει αύξηση 0,2%. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών και δευτερευόντως τη μικρή μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου των εισοδημάτων. Αντίθετα, το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 358 εκατ. ευρώ προήλθε από τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 1.549 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 1.822 εκατ. ευρώ ή 9,9%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 273 εκατ. ευρώ ή 4,1%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1.156 εκατ. ευρώ ή 26,8%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν οριακά κατά 35 εκατ. ευρώ ή 1,6%.


Το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 2,1% ή 342 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους: ειδικότερα, το εν λόγω έλλειμμα είχε εμφανίσει μέση αύξηση 0,4% κατά το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου, αλλά τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 11,6% και τον Αύγουστο κατά 44,5% (όπως προαναφέρθηκε). Η εξέλιξη κατά το οκτάμηνο αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών και δευτερευόντως τη μικρή μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου των εισοδημάτων. Αντίθετα, το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε αισθητά.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 606 εκατ. ευρώ προήλθε από τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 1.728 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 1.998 εκατ. ευρώ ή 9,7%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 270 εκατ. ευρώ ή 3,6%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1.060 εκατ. ευρώ ή 20,7%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν οριακά κατά 62 εκατ. ευρώ ή 2,5%.


Το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 2,9% ή 511 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η μείωση, σε ετήσια βάση, άρχισε να καταγράφεται από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών είχε εμφανίσει μέση ετήσια αύξηση 0,4% κατά το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου, τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 11,6%, τον Αύγουστο κατά 44,5% και τον Σεπτέμβριο κατά 11,4% έναντι των αντίστοιχων μηνών του 2009. Η εξέλιξη κατά το εννεάμηνο αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών. Αντίθετα, την ίδια περίοδο, το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε αισθητά, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου των εισοδημάτων παρουσίασε οριακή αύξηση.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 923 εκατ. ευρώ οφείλεται κυρίως στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 2,5 δισεκ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 2,7 δισεκ. ευρώ ή 11,4%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 209 εκατ. ευρώ ή 2,5%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1,3 δισεκ. ευρώ ή 23,2%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 209 εκατ. ευρώ ή 8,2%.


Το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 552 εκατ. ευρώ ή 2,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η μείωση, σε ετήσια βάση, άρχισε να καταγράφεται από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών είχε εμφανίσει αύξηση κατά 0,4% έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2009, τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 11,6%, τον Αύγουστο κατά 44,5% και το Σεπτέμβριο κατά 11,4% έναντι των αντίστοιχων μηνών του 2009. Η εξέλιξη κατά το δεκάμηνο αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών. Αντίθετα, την ίδια περίοδο το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε στο ένα τέταρτο, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου των εισοδημάτων παρουσίασε οριακή αύξηση.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 1.095 εκατ. ευρώ οφείλεται κυρίως στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 2,8 δισεκ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 3,0 δισεκ. ευρώ ή 11,7%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 212 εκατ. ευρώ ή 2,2%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1,4 δισεκ. ευρώ ή 21,9%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 312 εκατ. ευρώ ή 11,4%.

Το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 588 εκατ. ευρώ ή 2,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Η μείωση, σε ετήσια βάση, άρχισε να καταγράφεται από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη κατά το ενδεκάμηνο αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών. Αντίθετα, την ίδια περίοδο το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε σημαντικά, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου των εισοδημάτων παρουσίασε μικρή αύξηση.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 1.165 εκατ. ευρώ οφείλεται κυρίως στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 3,2 δισεκ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 3,3 δισεκ. ευρώ ή 11,7%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν μόνο κατά 148 εκατ. ευρώ ή 1,4%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1,6 δισεκ. ευρώ ή 23,5%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 356 εκατ. ευρώ ή 11,8%.


Το 2010 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 1,8 δισεκ. ευρώ ή 6,9% σε σχέση με το 2009 και διαμορφώθηκε σε 24,0 δισεκ. ευρώ ή 10,5% του ΑΕΠ (2009: 11,0%). Η μείωση, σε ετήσια βάση, άρχισε να καταγράφεται από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη σε ολόκληρο το 2010 αντανακλά κυρίως τη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών. Αντίθετα, το πλεόνασμα του ισοζυγίου των τρεχουσών μεταβιβάσεων περιορίστηκε σημαντικά, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου των εισοδημάτων παρουσίασε μικρή αύξηση.
Ο περιορισμός του συνολικού ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 2,5 δισεκ. ευρώ οφείλεται κυρίως στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος εκτός καυσίμων και πλοίων κατά 3,8 δισεκ. ευρώ. Ειδικότερα, οι πληρωμές για εισαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων μειώθηκαν κατά 3,9 δισεκ. ευρώ ή 12,6%, ενώ οι εισπράξεις από τις αντίστοιχες εξαγωγές μειώθηκαν μόνο κατά 150 εκατ. ευρώ ή 1,3%. Αντίθετα, οι καθαρές πληρωμές για εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 1,0 δισεκ. ευρώ ή 13,6%, ενώ οι καθαρές πληρωμές για αγορές πλοίων αυξήθηκαν κατά 264 εκατ. ευρώ ή 7,9%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: