Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Βάζουν την Hogan Lovells νομικό σύμβουλο στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ...σκάνδαλο μεγατόνων !!!

Τη Βουλή πρόκειται να απασχολήσει το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας σχετικά με την πρόσληψη της Hogan Lovells ως νομικού συμβούλου στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου) και της επισκευαστικής βάσης του ΟΣΕ (Rosco).
Δ. Παπαδημούλης: «Είναι η Hogan Lovells προνομιακός συνομιλητής του Δημοσίου;»
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος μετείχε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο της Siemens, κατέθεσε ερώτηση χθες με θέμα «Hogan Lovells: Ο παλιός γνώριμος της Siemens, σύμβουλος για την αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Rosco»....

Ο κ. Παπαδημούλης ερωτά τους συναρμόδιους υπουργούς «εάν αποτελεί η δικηγορική φίρμα Hogan Lovells προνομιακό συνομιλητή του ελληνικού Δημοσίου και γιατί», αλλά και «εάν προκύπτει για την κυβέρνηση θέμα εκπροσώπησης του ελληνικού Δημοσίου από την εταιρεία Hogan Lovells, λόγω της προηγούμενης δραστηριότητάς της».

Υπενθυμίζεται ότι η Hogan Lovells, αν και ανέλαβε στο παρελθόν τη διεκδίκηση των αξιώσεων του ελληνικού Δημοσίου έναντι της γερμανικής Siemens, το Δημόσιο σύρθηκε σε έναν επαίσχυντο εξωδικαστικό συμβιβασμό, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει αρκετοί βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Επίσης, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ μιλούσαν για ηθικοπλαστικό και νομικό ασυμβίβαστο, ενώ ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης σημείωνε ότι είναι «αδιανόητο η ίδια εταιρεία να υπηρετεί ταυτόχρονα ενάγοντα και εναγόμενο, δεδομένου ότι υπάρχει εμπλοκή συμφερόντων».

Αγνωστο παραμένει, όπως υποστηρίζουν αρκετοί, εάν η Hogan γνωμοδότησε και σε ποιο βαθμό υπέρ των διεκδικήσεων του ελληνικού Δημοσίου. Ενδεικτικό είναι ότι, στην περίπτωση του σιδηροδρόμου, μεγάλες υποθέσεις, όπως οι προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ ΟΣΕ - Siemens - Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για την προμήθεια τροχαίου υλικού και το σύστημα GSMR, που ανατέθηκε στη Siemens, οδηγήθηκαν σε αυτοτελείς δικαστικές έρευνες.

Στην περίπτωση των συμβάσεων μεταξύ ΟΣΕ - Siemens - Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παραβιάστηκαν ρήτρες παράδοσης τροχαίου υλικού, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να αναγκαστεί να μισθώσει βαγόνια Desiro σε τιμές αγοράς!

Για το σύστημα GSMR υπάρχει αναφορά για καταγεγραμμένη προμήθεια στα «μαύρα βιβλία» της Siemens. Συγκεκριμένα, στα μαύρα ταμεία της εταιρείας υπάρχει, τον Απρίλιο του 2005, όταν δηλαδή συντάσσονταν οι προδιαγραφές του εν λόγω διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ, χειρόγραφη σημείωση για προμήθεια 7-8% για το σύστημα GSMR.

Τα είδε αυτά η Hogan; Διατύπωσε αξιώσεις; Εάν διατύπωσε αξιώσεις, γιατί το ελληνικό Δημόσιο επέλεξε το δρόμο του εξωδικαστικού συμβιβασμού;

Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια: