Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Σχόλια πάνω σε ορισμένα από τα λεχθέντα στην Θεσσαλονίκη

Του Ανδρέα Ανδριανόπουλου

Μοναχά στην Ελλάδα κυριαρχεί η αντίληψη πως πάντα τα σπασμένα θα πρέπει να τα πληρώσουν οι "έχοντες" ανεξάρτητα αν μετείχαν στο πλιάτσικο του δημόσιου τομέα ή όχι. Το κράτος για δεκαετίες δανείζεται. Για να κάνει παροχές και να εξαγοράσει ψήφους. Και καλούνται μόνιμα εκείνοι που δεν μετέχουν στο φαγοπότι και που δεν απολαμβάνουν καμία παροχή να πληρώσουν τα σπασμένα.

Σε άλλες χώρες πληρώνουν πραγματικά οι έχοντες. Αλλά στον δημόσιο τομέα δεν γίνεται πάρτυ. Ολοι απολαμβάνουν κάτι από το λεγόμενο δημόσιο. Σε επίπεδο υπηρεσιών τουλάχιστον. Γι΄ αυτό και είναι εκεί μικρή η φοροδιαφυγή. Κι όχι επειδή τα συστήματα είναι διαφορετικά.

Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο κατηγορίες πολιτών. Εκείνοι που πληρώνουν φόρους. Κι΄ εκείνοι που εξασφαλίζουν σοβαρές προσόδους απ΄αυτούς. Οι πρώτοι προσπαθούν να τους αποφύγουν. Οι δεύτεροι φωνάζουν για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Αν οι πολίτες δεν πεισθούν πως οι φόροι τους πιάνουν τόπο και πως κάτι κερδίζουν κι αυτοί, η φοροδιαφυγή δύσκολα θα καταπολεμηθεί

Νέο εκλογικό σύστημα

Από πολλά χρόνια επιμένω πως ο σταυρός προτίμησης αποτελεί τον προθάλαμο της πολιτικής διαφθοράς. Με ιδιαίτερη χαρά διαπιστώνω πως και τα δύο μεγάλα κόμματα συμφωνούν στην διαπίστωση πως ο εκλογικός νόμος πρέπει να αλλάξει. Προς την κατεύθυνση της κατάργησης του σταυρού προτίμησης -μοναδικό ελληνικό φαινόμενο στο παγκόσμιο πολιτικό στερέωμα- και την υιοθέτηση κάποιας παραλλαγής του Γερμανικού συστήματος. Ενα μίγμα δηλαδή λίστας και μονοεδρικών περιφερειών. Επιτέλους ο τόπος θα πραγματοποιήσει ένα σοβαρό βήμα προς την εξυγίανση της πολιτικής και απεξάρτησης των πολιτικών από εξωθεσμικά οικονομικά συμφέροντα.

Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν προανήγγειλε την κατάργηση του σχεδίου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Αυτό που ορθότατα, κατά την γνώμη μου, επισημαίνει είναι πως πρέπει να πάψει να αποτελεί ο αγωγός μαγική εικόνα.

Έχουν γίνει μέχρι τώρα επτά τελετές εγκαινίων!!! Και αγωγός δεν έχει αρχίσει ακόμη να κατασκευάζεται. Το κύριο πρόβλημα είναι πως δεν έχει γίνει ακόμη η συμβολαιοποίηση των ποσοτήτων πετρελαίου που ο αγωγός θα μεταφέρει. Κι αυτό ακριβώς ζητάει από την Ρωσική πλευρά.

Δέσμευση δηλαδή για τις ποσότητες. Δίχως αυτή καμία Τράπεζα δεν δανειοδοτεί το κονσότσιουμ των εταιρειών που θα κατασκευάσει το έργο.

Capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: