Ισχυρές πιέσεις εκδηλώνονται την Τρίτη στα ελληνικά ομόλογα, αλλά και
στους τίτλους άλλων χωρών της ευρω-περιφέρειας, μετά την επιθετική
υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας κατά τρεις βαθμίδες
από τον οίκο Moody's.
Συγκεκριμένα, η διαφορά απόδοσης μεταξύ του 10ετούς ομολόγου αναφοράς με
τον αντίστοιχο γερμανικό τίτλο διευρύνθηκε μέχρι τις 947 μονάδες βάσης,
υψηλότερο επίπεδο από τις 11 Ιανουαρίου, σημειώνοντας άνοδο 43 μονάδων
σε σχέση με το άνοιγμα της αγοράς.....
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα spread. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα spread. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Τρίτη 8 Μαρτίου 2011
Τρίτη 6 Απριλίου 2010
Ο " Έλληνας στοχαστής "συνεχίζει ακάθεκτος το έργο του...
Ο Έλληνας στοχαστής συνεχίζει ακάθεκτος το έργο του. Πάνω από 400 μονάδες το spread του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου.Η «εκτίναξη» του spread του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου σε επίπεδα ακόμα και άνω των 400 μονάδων βάσης έδειξε να αιφνιδιάζει την αγορά την Τρίτη, μετά την τετραήμερη διακοπή των συναλλαγών.
Το Χ.Α. υποχρεώθηκε σε σοβαρές απώλειες, με τις τράπεζες να υποχωρούν ενδοσυνεδριακά σε ποσοστό έως και 4,95%, ενώ αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για «κορύφωση» της αβεβαιότητας.
Χαρακτηρίζουν ως «αφορμή» για την μεγάλη άνοδο στο spread και τα ελληνικά CDS δημοσίευμα του Market News International σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα επιθυμεί να τροποποιήσει τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, παρακάμπτοντας το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ώστε να αποφύγει τους αυστηρούς όρους του Οργανισμού.
«Καταστήσαμε την συμφωνία με την Ε.Ε...
Το Χ.Α. υποχρεώθηκε σε σοβαρές απώλειες, με τις τράπεζες να υποχωρούν ενδοσυνεδριακά σε ποσοστό έως και 4,95%, ενώ αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για «κορύφωση» της αβεβαιότητας.
Χαρακτηρίζουν ως «αφορμή» για την μεγάλη άνοδο στο spread και τα ελληνικά CDS δημοσίευμα του Market News International σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα επιθυμεί να τροποποιήσει τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, παρακάμπτοντας το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ώστε να αποφύγει τους αυστηρούς όρους του Οργανισμού.
«Καταστήσαμε την συμφωνία με την Ε.Ε...
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010
Ενα βαθύ μακροβούτι
Η Ελλάδα έχει ένα πρακτικό πρόβλημα να λύσει από τώρα ώς τις αρχές Απριλίου. Πρέπει με κάποιο τρόπο να μειώσει αισθητά το περιώνυμο spread για δύο λόγους: ο πρώτος είναι πως οι ελληνικές τράπεζες δεν αντέχουν άλλο είτε να δανείζονται πολύ ακριβά είτε να βρίσκουν και κλειστές πόρτες στο εξωτερικό. Ο δεύτερος είναι ότι το ελληνικό κράτος θα πρέπει να δανεισθεί 24 δισεκατομμύρια ευρώ και δεν αντέχει να το κάνει με τα σημερινά δεδομένα.
Το ερώτημα είναι πώς θα πέσουν τα spreads και ποιος θα το «αποφασίσει». Η μια εκδοχή είναι να αφεθεί η Ελλάδα στη μοίρα της και να αποφασίσουν οι «αγορές» πότε θα ικανοποιηθούν από τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης για να σταματήσει η πίεση. Σε αυτή την περίπτωση κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την έκβαση αυτής της παρτίδας πόκερ.
Η δεύτερη εκδοχή είναι κάποιος, δηλαδή η Ε.Ε. ή το ΔΝΤ, να δηλώσουν πως «ορίστε εδώ είναι τα 24 δισ., τα οποία σας δανείζουμε με προνομιακούς όρους, αλλά θα τα πάρετε σε δόσεις και με πολύ αυστηρές προϋποθέσεις». Η Ε.Ε. δεν το έχει ξανακάνει, δεν έχει ιδέα πώς οργανώνεται πρακτικά μια τέτοια λύση, αλλά θεωρεί ζήτημα τιμής να μην αφήσει ένα μέλος της Ευρωζώνης να πάει στο ΔΝΤ. Οταν ο πρωθυπουργός τηλεφώνησε στον επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν προ καιρού, υπήρξε ανησυχία στο Παρίσι και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η Ε.Ε. τα είχε ήδη κάνει «θάλασσα» στη Λεττονία, με αποτέλεσμα να κληθεί το ΔΝΤ και κανείς δεν θέλει να επαναληφθεί το ίδιο τώρα.
Ο κ. Παπανδρέου, όμως, θα θέσει ένα εύλογο ερώτημα στους συνομιλητές του σήμερα στο Παρίσι και αύριο στις Βρυξέλλες: «Μου ράψατε ένα πολύ στενό κοστούμι δημοσιονομικής πειθαρχίας, το οποίο ίσως να είναι και λίγο πιο στενό από αυτό που θα μου έραβε το ΔΝΤ. Βλέπω το “μαστίγιο”, δεν βλέπω όμως το “καρότο”. Αφού σας αποδείξω ότι μπορώ να εφαρμόσω αυτά που υποσχέθηκα, θα πρέπει και εσείς να δείξετε στις αγορές ότι θα φέρετε τα χρήματα στο τραπέζι». Αν μάλιστα ήθελε να κλιμακώσει τη διαπραγμάτευση θα μπορούσε ενδεχομένως ακόμη και να απειλήσει με προσφυγή στο ΔΝΤ. Ο κ. Στρος Καν επιθυμεί διακαώς, όσο δεν γίνεται, να δοκιμασθεί στην περίπτωση της Ελλάδος το νέο «πιο πολιτικά και κοινωνικά ευαίσθητο μοντέλο διάσωσης».
Ο κίνδυνος είναι να συμβεί κάποιο ατύχημα από σήμερα έως ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση, να «χαθεί» δηλαδή άδικα μια τράπεζα, πληρώνοντας ουσιαστικά το τίμημα της αναξιοπιστίας της χώρας. Ενας άλλος κίνδυνος είναι να μπλέξουν οι Ευρωπαίοι σε μια ατέρμονα συζήτηση, που απλώς θα αυξάνει τους κινδύνους για την Ελλάδα.
Είναι, πάντως, εξωφρενικό πού έχουμε φτάσει, και όχι επειδή δήθεν γίναμε το πρόσχημα για μια κερδοσκοπική επίθεση στο ευρώ. Είμαστε πια επισήμως το παράδειγμα προς αποφυγή ως προς τη διαχείριση των οικονομικών μας, τη διαφθορά και τη μανία μας να ξεγελάμε τους εταίρους μας. Και ό,τι και να γίνει, είτε έλθει τελικά το ΔΝΤ ή η Ε.Ε. είτε αφεθούμε στη μοίρα μας, η λύση είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχει κανένα μαγικό χέρι που θα μας βοηθήσει λόγω λατρείας στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα και την ιδιαιτερότητα της φυλής μας. Υπάρχει μόνο μια μακρά περίοδος αυστηρότατης επιτήρησης, σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας και αντιμετώπισης βαθιών και ιστορικών παθογενειών. Θα είναι ένα βαθύ μακροβούτι για όλους μας, που ελπίζουμε να μας βγάλει απέναντι. Γι’ αυτό ας πάρουμε όλοι ως χώρα μια βαθιά ανάσα... Θα τη χρειαστούμε!
Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010
Καλπάζετε κύριε Παπακωνσταντίνου. Αυτή δεν είναι κυβέρνηση, είναι ο Ακέφαλος Καβαλάρης.
Στις 405 μονάδες βάσης εκτινάχθηκε σήμερα το spread των δεκαετών ομολόγων συγκριτικά με το προηγούμενο υψηλό των 373 μονάδων βάσης στην προηγούμενη συνεδρίαση.
Πρόκειται για την υψηλότερη απόδοση των δεκαετών ομολόγων από το 1999, πριν από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωζώνη.
Διαβάστε και αυτά τα πρόσφατα:
Ιστορικό ρεκόρ όπως δυστυχώς είχαμε προβλέψει κατέγραψαν τα Ελληνικά ομόλογα πενταετούς διάρκειας, με διαφορά που ξεπέρασε και τις 400 μονάδες βάσης από το Γερμανικό! Μιλάμε για ένα παιχνίδι άνευ προηγουμένου με την κυβέρνηση απλό παρατηρητή, που υποθηκεύει το μέλλον της Ελληνικής κοινωνίας και καταργεί κάθε προσδοκία για κοινωνική πολιτική.
Το Δεκαετές ομόλογο έφτασε τις 317 μονάδες βάσης γεγονός καταστροφικό και για το εύρος της όποιας ανάκαμψης ακόμα και από τις επόμενες κυβερνήσεις.
Δικαιολογίες σχετικά με την πενταετία Καραμανλή ακούγονται τουλάχιστον κωμικές αφού οι…[συνέχεια...]
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010
Ρεκόρ στα spread των Ελληνικών ομολόγων με 311 μονάδες βάσης!
Νέο ρεκόρ κατέγραψαν σήμερα Πέμπτη τα spread των ελληνικών δεκαετών ομολόγων σε σχέση με τα αντίστοιχα γερμανικά, «σκαρφαλώνοντας» έως τις 311 μονάδες βάσης. Σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, το 2001.Την ίδια ώρα συνεχίζεται το πτωτικό σερί στο Χρηματιστήριο Αθηνών χάνοντας και το ψυχολογικό όριο των 2.000 μονάδων. O Γενικός Δείκτης Τιμών στις 12:00, διαμορφώνεται στις 1.957,00 μονάδες σημειώνοντας πτώση σε ποσοστό 3,61%.
Oι ερωτήσεις που διαμορφώνονται πλέον είναι αφενός ποιο είναι το όριο του spread στο οποίο καιγόμαστε, αφετέρου από πότε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα καταστεί υπεύθυνη στην συνείδηση του λαού για την ήδη διαμορφωμένη της πολιτική , του στραγγίσματος της αγοράς , της εξαφάνισης κάθε είδους επένδυσης και της μεταφοράς μεγάλου ποσού χρημάτων από τους έχοντες σε Ελβετία Κύπρο και Βουλγαρία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
